Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 22 din 20 ianuarie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si a prevederilor art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 152 din 21 februarie 2005


SmartCity3


    Ion Predescu           - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Aurelia Popa           - procuror
    Irina Loredana Lapadat - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si a prevederilor art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Myriam Gabriela Fagarasanu in Dosarul nr. 1.615/2004 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    La apelul nominal raspunde autorul exceptiei de neconstitutionalitate, prin avocat Luciana Preda, precum si partea Constanta Ana Herlea, personal. Procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, presedintele acorda cuvantul pe fond.
    Reprezentantul autorului exceptiei de neconstitutionalitate solicita admiterea acesteia. In acest sens, se sustine ca fostii proprietari ai unor imobile cu destinatia de locuinte, care au beneficiat de legi reparatorii in vederea restituirii acestora, sunt supusi, in temeiul prevederilor legale criticate, unor proceduri care au drept consecinta limitarea dreptului de proprietate. Se mai arata ca se realizeaza, in fapt, restrangerea exercitiului dreptului de proprietate, de catre stat, ca urmare a lipsirii titularului acestui drept de atributul folosintei, in scopul protejarii unei anumite categorii de cetateni. Aceasta restrangere a exercitiului unui drept nu e justificata de nici una dintre cauzele limitativ prevazute de art. 53 din Constitutie si nici nu poate fi legitimata, in opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, de invocarea unui anumit context economic. De asemenea, se mai sustine incalcarea dispozitiilor art. 16 din Constitutie, deoarece protectia sociala la care e obligat statul ii vizeaza numai pe chiriasi, cu excluderea proprietarilor de imobile cu destinatia de locuinte, ce cad sub incidenta textelor de lege criticate.
    Partea Constanta Ana Herlea solicita respingerea exceptiei ca neintemeiata.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, invocand in acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 2 iunie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 1.615/2004, Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si a prevederilor art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Myriam Gabriela Fagarasanu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca prevederile legale criticate incalca dispozitiile art. 16, 20 si 44 din Constitutie. Se arata ca prevederile art. 13 din Legea nr. 10/2001 incalca dreptul de proprietate si creeaza o pozitie de inegalitate juridica intre chiriasi si proprietari. In ceea ce priveste prevederile art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, se arata ca acestea reglementeaza un drept de locatiune asupra unui imobil aflat in proprietatea altei persoane, fara ca aceasta din urma sa-si fi dat acordul in acest sens, fiind astfel incalcate reglementarile privitoare la proprietate cuprinse in primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, precum si dispozitiile art. 20 din Constitutie.
    Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Se arata in acest sens ca textele de lege criticate nu aduc nici o atingere dreptului de proprietate, ci acestea stabilesc conditiile in care devin aplicabile prevederile legale privind contractele de inchiriere a imobilelor restituite fostilor proprietari.
    Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca textele de lege criticate nu incalca dispozitiile constitutionale invocate. In acest sens, se arata ca dispozitiile art. 13 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 contin o reglementare justificata pe de o parte de "necesitatea ocrotirii intereselor unei anumite categorii de cetateni (...) (chiriasii), intr-un anumit context social-economic" si pe de alta parte restrangerea exercitiului dreptului de proprietate este posibila, cu respectarea dispozitiilor art. 53 din Constitutie. Pentru aceleasi considerente se apreciaza ca nu este incalcat nici art. 20 din Constitutie. Nu poate fi retinuta nici incalcarea art. 16 din Constitutie, deoarece proprietarii si chiriasii se afla in situatii juridice distincte, ceea ce justifica aplicarea unui regim juridic diferit.
    Avocatul Poporului considera ca textele de lege criticate sunt constitutionale. Se arata ca prevederile art. 13 din Legea nr. 10/2001 stabilesc un cadru juridic pentru exercitarea atributelor dreptului de proprietate, astfel incat acesta sa nu vina in coliziune cu interesele legitime ale altor subiecte de drept sau cu interesele generale. Prin urmare, aceasta reglementare este conforma cu dispozitiile art. 44 alin. (1) teza a doua din Constitutie, precum si cu prevederile art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. De asemenea, se arata ca textul de lege criticat nu contravine art. 16 din Constitutie, deoarece proprietarii imobilelor nationalizate se afla intr-o situatie diferita de cea a chiriasilor, ceea ce justifica, in mod obiectiv si rezonabil, aplicarea unui tratament juridic diferit. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, se considera ca aceasta nu poate fi retinuta, intrucat "autorul exceptiei nu a indicat prevederile din instrumentele juridice internationale fata de care textele de lege criticate ar fi in contradictie".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 13 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 14 februarie 2001, precum si prevederile art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 148 din 8 aprilie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 241/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 265 din 23 mai 2001.
    Prevederile legale criticate au urmatorul continut:
    - Art. 13 din Legea nr. 10/2001: "(1) In cazul imobilelor restituite prin procedurile administrative prevazute de prezenta lege sau prin hotarare judecatoreasca sunt aplicabile prevederile privind contractele de inchiriere cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte.
    (2) Contractele de inchiriere pentru imobilele restituite in natura, ocupate de misiunile diplomatice, oficiile consulare, reprezentantele organizatiilor internationale interguvernamentale acreditate in Romania si de personalul strain al acestora, se prelungesc de drept pentru o perioada de 5 ani, cu renegocierea celorlalte clauze ale contractului."
    Art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999:
    - Art. 7: "Prelungirea contractelor de inchiriere, realizata in baza prevederilor art. 1, ramane valabila si in cazul redobandirii imobilelor respective de catre fostii proprietari sau de mostenitorii acestora dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.";
    - Art. 11: "(1) Nerespectarea de catre proprietar a dispozitiilor art. 10 alin. (1) atrage prelungirea de drept a contractului de inchiriere anterior pana la incheierea unui nou contract de inchiriere. Neplata chiriei pana la incheierea noului contract de inchiriere nu poate fi invocata de proprietar ca motiv de evacuare a chiriasului sau a fostului chirias.
    (2) Lipsa unui raspuns scris sau refuzul nejustificat al chiriasului sau al fostului chirias de a incheia un nou contract de inchiriere in termen de 60 de zile de la primirea notificarii il indreptateste pe proprietar sa ceara in justitie evacuarea neconditionata a locatarilor, cu plata daunelor interese, pe calea ordonantei presedintiale.";
    - Art. 14: "(1) La expirarea termenului de inchiriere stabilit conform prezentei ordonante de urgenta chiriasul are dreptul la reinnoirea contractului, pentru aceeasi perioada, daca partile nu modifica prin acord expres durata inchirierii.
    (2) Proprietarul poate refuza reinnoirea contractului de inchiriere numai pentru urmatoarele motive:
    a) locuinta este necesara pentru a satisface nevoile sale de locuit, ale sotului, parintilor ori copiilor oricaruia dintre acestia, numai daca sunt cetateni romani cu domiciliul in Romania;
    b) locuinta urmeaza sa fie vanduta in conditiile prezentei ordonante de urgenta;
    c) chiriasul nu a achitat chiria cel putin 3 luni consecutive in executarea contractului de inchiriere;
    d) in cazurile prevazute la art. 13 lit. f) - i).
    (3) Proprietarul este obligat sa ii notifice chiriasului refuzul de a reinnoi contractul de inchiriere cu cel putin un an inainte de expirarea acestuia, pentru situatiile prevazute la alin. (2) lit. a) si b). In cazurile prevazute la alin. (2) lit. d) notificarea se face cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea contractului.
    (4) Sunt permise mai multe reinnoiri succesive.
    (5) Chiriasul este obligat sa paraseasca locuinta in termen de 60 de zile de la expirarea termenului contractual, daca locatiunea nu s-a reinnoit. Chiriasul este obligat sa plateasca intreaga chirie, precum si toate cheltuielile pentru servicii si intretinere aferente perioadei in care a ocupat efectiv locuinta."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste prevederi legale contravin dispozitiilor constitutionale cuprinse in art. 16 - Egalitatea in drepturi, in art. 20 - Tratatele internationale privind drepturile omului si in art. 44 - Dreptul de proprietate privata.
    De asemenea, sunt invocate dispozitiile cuprinse in art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, dispozitii care au urmatorul continut:
    "Orice persoana fizica sau juridica are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decat pentru cauza de utilitate publica si in conditiile prevazute de lege si de principiile generale ale dreptului international.
    Dispozitiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le considera necesare pentru a reglementa folosinta bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor ori a altor contributii, sau a amenzilor."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine urmatoarele:
    I. Din motivarea exceptiei de neconstitutionalitate rezulta ca este criticat numai alin. (1) al art. 13 din Legea nr. 10/2001, respectiv textul potrivit caruia, "In cazul imobilelor restituite (...) prin hotarare judecatoreasca, sunt aplicabile prevederile privind contractele de inchiriere cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte".
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste prevederi legale incalca dispozitiile art. 16 din Constitutie referitor la principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor, deoarece creeaza o "inegalitate juridica" intre chiriasii imobilelor cu destinatia de locuinte si proprietarii acestora.
    Curtea constata insa ca finalitatea textului de lege criticat este de a reglementa situatia contractelor de inchiriere a imobilelor cu destinatia de locuinte, in scopul prevenirii unor stari litigioase intre chiriasi si proprietari, iar reglementarea adoptata de legiuitor are caracterul unor masuri de protectie a chiriasilor, cu caracter temporar.
    Critica autorului exceptiei de neconstitutionalitate privind incalcarea, prin textul de lege criticat, a dispozitiilor art. 16 din Constitutie nu poate fi primita. Chiriasii si proprietarii imobilelor cu destinatia de locuinte fac parte din categorii juridice diferite, astfel incat statutul lor juridic nu poate fi identic. In sensul jurisprudentei constante a Curtii Constitutionale (de exemplu Decizia nr. 70 din 15 decembrie 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 307 din 27 decembrie 1993), principiul egalitatii nu este sinonim cu uniformitatea, prin urmare situatia juridica diferita a anumitor categorii de persoane, respectiv chiriasii imobilelor cu destinatia de locuinte si proprietarii acestora, justifica aplicarea unui regim juridic diferit.
    II. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, in opinia autorului exceptiei aceste texte de lege sunt contrare dispozitiilor referitoare la dreptul de proprietate cuprinse in art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, si implicit dispozitiilor art. 20 din Constitutie referitoare la tratatele internationale privind drepturile omului.
    Curtea constata ca prevederile legale criticate reglementeaza anumite cazuri in care opereaza prelungirea de drept a contractului de inchiriere, si anume in cazul in care, dupa intrarea in vigoare a acestui act normativ, fostii proprietari sau mostenitorii acestora redobandesc imobilele respective pe cale administrativa sau prin hotarare judecatoreasca (art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999), precum si in cazul in care proprietarul nu-si indeplineste obligatia de notificare a chiriasului, in vederea incheierii unui nou contract (art. 11). De asemenea, art. 14 alin. (1) din actul normativ criticat prevede dreptul chiriasului la reinnoirea contractului pentru aceeasi perioada, daca partile nu modifica prin acord expres durata inchirierii, iar in alin. (2) sunt reglementate motivele pentru care nu opereaza reinnoirea contractului, respectiv daca locuinta este necesara pentru a satisface nevoile de locuit ale proprietarului, ale sotului acestuia, parintilor ori copiilor oricaruia dintre acestia, daca locuinta urmeaza sa fie vanduta in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 sau chiriasul nu a achitat chiria cel putin 3 luni consecutive.
    In consecinta, aceste texte de lege, prin dispozitiile pe care le contin referitoare la prelungirea raporturilor contractuale in materia contractului de inchiriere, nu sunt de natura a aduce atingere dreptului de proprietate, intrucat aceasta reglementare se refera exclusiv la drepturile locative ale chiriasilor, si nu la exercitarea dreptului de proprietate. De altfel, asa cum s-a statuat in mod constant in jurisprudenta Curtii Constitutionale, de exemplu prin Decizia nr. 6 din 11 noiembrie 1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 48 din 4 martie 1993, dispozitiile constitutionale referitoare la dreptul de proprietate nu sunt aplicabile in materia contractului de inchiriere. Cele statuate in decizia anterior mentionata isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, intrucat nu au intervenit elemente noi, de natura a determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale.
    Curtea constata astfel ca este neintemeiata critica referitoare la incalcarea prevederilor referitoare la protectia proprietatii cuprinse in art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Dimpotriva, textele de lege criticate sunt in deplina concordanta cu alin. (2) al acestui articol, potrivit caruia "Dispozitiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le considera necesare pentru a reglementa folosinta bunurilor conform interesului general (...)".

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si a prevederilor art. 7, 11 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Myriam Gabriela Fagarasanu in Dosarul nr. 1.615/2004 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 20 ianuarie 2005.

                          PRESEDINTE,
                         ION PREDESCU

                              Magistrat asistent,
                              Irina Loredana Lapadat



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 22/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 22 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 22/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu