Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 219 din 14 noiembrie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 62/2000

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 92 din 22 februarie 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Florentina Geangu      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974, exceptie ridicata de Consiliul Judetean Giurgiu in Dosarul nr. 244/2000 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ.
    La apelul nominal raspund autorul exceptiei, prin avocat Antonie Iorgovan, si Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, reprezentat prin consilier juridic Nicolae Baciu, lipsind Guvernul Romaniei. Procedura este legal indeplinita.
    Ministerul Agriculturii si Alimentatiei invoca exceptia lipsei calitatii sale procesuale pasive. Avocatul autorului exceptiei solicita respingerea acestei cereri, deoarece prin Incheierea din 16 mai 2000 a Curtii de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ a fost admisa cererea de interventie formulata de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si, pe cale de consecinta, acesta are calitatea de parte in litigiul dedus judecatii. Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei lipsei calitatii procesuale pasive, deoarece Ministerul Agriculturii si Alimentatiei figureaza ca parte in fata instantei de judecata, calitate pe care si-o mentine si in contenciosul constitutional.
    Curtea, deliberand, respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, intrucat in fata Curtii Constitutionale au acces toate partile litigiului aflat pe rolul instantei judecatoresti.
    Cauza fiind in stare de judecata, se da cuvantul pe fond aparatorului autorului exceptiei, care solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, sustinand ca dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974 sunt contrare prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie, referitoare la conditiile in care Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. De asemenea, se sustine ca art. I pct. 2 din ordonanta de urgenta mentionata, prin care a fost modificat art. 24 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974, incalca dispozitiile constitutionale ale art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (2), art. 51, 119, 121, art. 122 alin. (4), art. 134 alin. (2) lit. a), ale art. 138 alin. (2), prin raportare la art. 20 alin. (2) din Constitutie, cu trimitere la Carta europeana a autonomiei locale, solicitand admiterea exceptiei de neconstitutionalitate si sub acest aspect. In sfarsit, se mai sustine ca in speta isi gaseste aplicatia teoria drepturilor castigate, in sensul ca autorul exceptiei a avut un drept castigat prin lege, si anume dreptul de a concesiona serviciul public prevazut la art. 24 alin. (2) din Legea nr. 60/1974, veniturile astfel realizate revenind bugetului acestui consiliu.
    Reprezentantul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca, in temeiul dispozitiilor constitutionale ale art. 101 alin. (1), Guvernul "are competenta sa aprecieze daca o anumita activitate poate fi considerata ca fiind de interes national sau nu, hotarand in acest sens prin adoptarea unei ordonante de urgenta care are puterea juridica a unei legi". De asemenea, se considera ca prevederile art. I pct. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 nu contravin dispozitiilor constitutionale.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind nefondata, apreciind ca dispozitiile art. I pct. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 nu contravin Constitutiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 16 mai 2000, pronuntata in Dosarul nr. 244/2000, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974, exceptie ridicata de Consiliul Judetean Giurgiu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 "este emisa cu incalcarea alin. (4) al art. 114 din Constitutie" si ca totodata art. I pct. 2 din aceasta ordonanta "incalca principiile statului de drept, ale autonomiei locale si ale democratiei constitutionale", invocandu-se art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (2) art. 51, 119, 121, art. 122 alin. (4), art. 134 alin. (2) lit. a), art. 138 alin. (2), prin raportare la art. 20 alin. (2) din Constitutie, cu trimitere la Carta europeana a autonomiei locale.
    Curtea de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia este intemeiata, "deoarece incalca art. 119, 120, 121 si 122 din Constitutie, care reglementeaza principiile de baza ale administratiei publice locale".
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata in raport cu prevederile art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (2), art. 51, 119, 121, art. 122 alin. (4), art. 134 alin. (2) lit. a), art. 138 alin. (2) si ale art. 114 alin. (4) din Constitutie. Se arata ca dispozitiile ordonantei de urgenta au ca scop "apararea sanatatii animalelor si sanatatii publice, protectia teritoriului tarii fata de bolile transmisibile, precum si crearea conditiilor de derulare optima si de securitate maxima a comertului (import-export) de animale si produsele acestora, in conformitate cu conventiile si acordurile internationale, scopul principal fiind evitarea, cat si stoparea unor fenomene negative care intr-o eventuala amploare pot constitui pericol public". Se apreciaza totodata ca "asemenea masuri sunt de natura sa reclame instituirea unei reglementari urgente si adoptarea de solutii imediate in vederea evitarii unei grave atingeri aduse interesului public".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie ansamblul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42 din 8 aprilie 1999 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 151 din 13 aprilie 1999 si aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 62/2000), act normativ care, in opinia autorului exceptiei, incalca art. 114 alin. (4) din Constitutie, precum si, in mod special, dispozitiile art. I pct. 2 din aceeasi ordonanta, dispozitii de lege considerate a fi contrare prevederilor constitutionale ale art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (2), art. 51, 119, 121, art. 122 alin. (4), art. 134 alin. (2) lit. a), art. 138 alin. (2), prin raportare la art. 20 alin. (2) din Constitutie, cu trimitere la Carta europeana a autonomiei locale.
    I. Principala critica de neconstitutionalitate priveste incalcarea dispozitiilor art. 114 alin. (4) din Constitutie, referitoare la conditiile in care Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Potrivit acestor dispozitii, "In cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Acestea intra in vigoare numai dupa depunerea lor spre aprobare la Parlament. Daca Parlamentul nu se afla in sesiune, el se convoaca in mod obligatoriu". Autorul exceptiei sustine ca emiterea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 nu a fost determinata de existenta unui caz exceptional si ca "ea adauga o reglementare de alta natura, creand o stare de conflict in cazul unuia si aceluiasi articol de lege".
    Examinand sub acest aspect exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 a fost adoptata cu respectarea cerintelor prevazute la art. 114 alin. (4) din Legea fundamentala. Cazul exceptional avut in vedere de Guvern la adoptarea acestei ordonante a fost determinat de apararea sanatatii animalelor si sanatatii publice, protectia teritoriului tarii fata de bolile transmisibile, precum si crearea conditiilor de derulare optima si de securitate maxima a comertului de animale si produse animaliere, in conformitate cu conventiile si acordurile internationale. Prin urmare, exceptia de neconstitutionalitate urmeaza sa fie respinsa sub acest prim aspect. De altfel, la aceeasi solutie de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate se ajunge si pe baza argumentelor infatisate in opinia separata, formulata la Decizia Curtii Constitutionale nr. 15 din 25 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000, opinie pe care autorii acesteia, membri ai completului de judecata, o mentin si in cauza de fata.
    II. Autorul exceptiei considera ca dispozitiile art. I pct. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 contravin prevederilor constitutionale cuprinse in art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (2), art. 51, 119, 121, art. 122 alin. (4), art. 134 alin. (2) lit. a) si in art. 138 alin. (2), care au urmatoarea redactare:
    Art. 1 alin. (3)
    "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme si sunt garantate.";
    Art. 16 alin. (2)
    "Nimeni nu este mai presus de lege.";
    Art. 51
    "Respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.";
    Art. 119
    "Administratia publica din unitatile administrativ-teritoriale se intemeiaza pe principiul autonomiei locale si pe cel al descentralizarii serviciilor publice.";
    Art. 121
    "(1) Consiliul judetean este autoritatea administratiei publice pentru coordonarea activitatii consiliilor comunale si orasenesti, in vederea realizarii serviciilor publice de interes judetean.
    (2) Consiliul judetean este ales si functioneaza in conditiile legii.";
    Art. 122 alin. (4)
    "Prefectul poate ataca, in fata instantei de contencios administrativ, un act al consiliului judetean, al celui local sau al primarului, in cazul in care considera actul ilegal. Actul atacat este suspendat de drept.";
    Art. 134 alin. (2) lit. a)
    "Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie.";
    Art. 138 alin. (2)
    "Impozitele si taxele locale se stabilesc de consiliile locale sau judetene, in limitele si in conditiile legii."
    Dispozitiile art. I pct. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/1999, prin care art. 24 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974 a fost completat cu alin. 3, au urmatorul cuprins: "Activitatea de dezinfectie de la punctele de control pentru trecerea frontierei de stat este de interes national, se efectueaza si se finanteaza din surse proprii de catre agenti economici autorizati, potrivit legii, in baza contractului de concesiune incheiat cu Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, cu respectarea prevederilor Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor."
    Curtea constata ca nici una dintre aceste dispozitii legale nu aduce atingere principiului constitutional al autonomiei locale, instituit prin art. 119, 120, 121 si 122 din Constitutie, principiu care se regaseste atat in activitatea fiecarei autoritati comunale, orasenesti sau judetene, cat si in raporturile dintre aceste autoritati. Acest principiu se realizeaza prin consiliile locale alese si primarii alesi, in conditiile legii, potrivit atributiilor si competentelor stabilite prin Legea administratiei publice locale nr. 69/1991, republicata. Totodata, acest principiu sta la baza raporturilor dintre autoritatile locale si prefect, in calitate de reprezentant al Guvernului, intre care nu exista un raport de subordonare, fara insa a exclude, in baza art. 101 alin. (1) din Constitutie, executarea de catre Guvern a sarcinii sale de conducere generala a administratiei publice.
    De asemenea, este de observat ca autoritatile administratiei publice prin care se realizeaza autonomia locala rezolva treburile publice in interesul colectivitatilor locale pe care le reprezinta si fara a rezolva si a gestiona activitati de interes national, astfel cum sunt cele reglementate prin textul criticat. Asa fiind, statul este indreptatit sa intervina in situatii care reclama un interes national, potrivit art. 134 alin. (2) din Constitutie, in scopul apararii intereselor nationale in activitatea economica, iar agentii economici trebuie sa se integreze in acest cadru general, in concordanta cu apararea unui interes public si evitarea unui pericol public.
    Referitor la criticile de neconstitutionalitate privind incalcarea art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (2), art. 51 si a art. 134 alin. (2) lit. a) din Legea fundamentala, Curtea constata ca acestea sunt nerelevante, intrucat prin textul criticat nu se reglementeaza raporturi sociale prin care sa se nesocoteasca valorile supreme garantate de Constitutie (statul de drept, demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic). De asemenea, nu este pusa in discutie incalcarea principiului potrivit caruia nimeni nu este mai presus de lege si nici a dispozitiilor constitutionale privind respectarea Constitutiei si a legilor, precum si a celor privind obligatiile statului in economie.
    III. Autorul exceptiei a mai invocat si incalcarea art. 20 alin. (1) din Constitutie (potrivit caruia "Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte"), si anume, ca urmare a violarii prevederilor Cartei europene a autonomiei locale (adoptata la Strasbourg la 15 octombrie 1985 si ratificata prin Legea nr. 199/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 331 din 26 noiembrie 1997).
    Curtea constata ca nici acest motiv de neconstitutionalitate nu poate fi retinut, deoarece Carta europeana a autonomiei locale, astfel cum rezulta din insusi titlul sau, nu reglementeaza probleme de interes national, asa cum este activitatea de dezinfectie de la punctele de control pentru trecerea frontierei de stat. De altfel, stabilirea unei activitati ca fiind de interes national sau local constituie o prerogativa exclusiva a legiuitorului.
    In sfarsit, cu privire la sustinerea conform careia autorul exceptiei a avut un drept castigat prin lege, si anume dreptul de a concesiona serviciul public prevazut la art. 24 alin. (2) din Legea nr. 60/1994, Curtea constata ca in speta autoritatile publice (un minister si un consiliu judetean) au atributii si competente, iar nu drepturi subiective, categorie la care se refera teoria drepturilor castigate.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 62/2000, exceptie ridicata de Consiliul Judetean Giurgiu in Dosarul nr. 244/2000 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 noiembrie 2000.

            PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 219/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 219 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 219/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu