Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 212 din 18 octombrie 2005

pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din 15 octombrie 2005, avand drept obiect Metodologia privind remuneratia datorata de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise ale acestora, valorificate prin intermediul organismelor de gestiune colectiva

ACT EMIS DE: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 981 din  4 noiembrie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere dispozitiile art. 123^2 alin. (1) lit. d), ale art. 131^2 alin. (8) si ale art. 133 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 6 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 758/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor si a corpului de arbitri si ale Hotararii Guvernului nr. 210/2000 privind numirea in functia de director general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor (O.R.D.A.),

    directorul general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor emite urmatoarea decizie:

    Art. 1
    Se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Hotararea arbitrala din 15 octombrie 2005, avand drept obiect Metodologia privind remuneratia datorata de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise ale acestora, valorificate prin intermediul organismelor de gestiune colectiva, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
    Art. 2
    Se desemneaza organismul de gestiune colectiva Societatea de Gestiune Colectiva a Drepturilor de Autor - "CopyRo", cu sediul in Bucuresti, str. Caderea Bastiliei nr. 62, sectorul 1, drept colector unic al remuneratiei cuvenite titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise stabilite prin metodologia prevazuta la art. 1.
    Art. 3
    Prezenta decizie intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Directorul general al Oficiului Roman
                          pentru Drepturile de Autor,
                                 Rodica Parvu

    ANEXA 1

    OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
    COMISIA DE MEDIERE

                              HOTARAREA ARBITRALA
                             din 15 octombrie 2005

    Completul constituit din:
    Lucian Mihai             - arbitru
    Otilia Calmuschi         - arbitru
    Georgeta Felicia Dutescu - arbitru
    Claudiu Seucan           - arbitru
    Nicoleta Vranceanu       - arbitru

    Pe rol se afla solutionarea cererii de mediere cu privire la stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratia datorata de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise ale acestora, valorificate prin intermediul organismelor de gestiune colectiva.
    Medierea s-a desfasurat la sediul Centrului de Proprietate Intelectuala din cadrul Facultatii de Drept a Universitatii din Bucuresti (bd. Mihail Kogalniceanu nr. 36 - 46, sectorul 5, Bucuresti) in zilele de 31 august 2005, 8 septembrie 2005, 20 septembrie 2005 si 29 septembrie 2005 [cand a solicitat Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, denumit in continuare ORDA, prelungirea cu 15 zile a procedurii de mediere, conform art. 131^2 alin. (7) teza a doua din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, modificata si completata prin Legea nr. 285/2004, denumita in continuare Legea nr. 8/1996], precum si 4 octombrie 2005. La termenul din 4 octombrie 2005 partile au formulat concluzii asupra fondului cauzei, iar comisia de mediere a amanat pronuntarea la 11 octombrie 2005, data la care ORDA a depus la dosar un punct de vedere consultativ, conform art. 131^2 alin. (3) din Legea nr. 8/1996.
    Comisia de mediere, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru astazi, 15 octombrie 2005, cand, in temeiul art. 131^2 alin. (3) - (9) din Legea nr. 8/1996, analizand actele si lucrarile dosarului cauzei, a pronuntat la sediul Centrului de Proprietate Intelectuala din cadrul Facultatii de Drept a Universitatii din Bucuresti, cu unanimitate de voturi, prezenta hotarare.

    COMISIA DE MEDIERE:
    1. Constata ca, prin Decizia directorului general al ORDA nr. 62 din 9 februarie 2005, completata prin Decizia directorului general al ORDA nr. 87 din 5 aprilie 2005:
    a) cea dintai comisie de negociere intre, pe de o parte, Societatea Colectiva a Drepturilor de Autor "CopyRo", cu sediul in Bucuresti, str. Caderea Bastiliei nr. 62, sectorul 1, (denumita in continuare CopyRo), ca reprezentant al titularilor drepturilor de autor asupra operelor scrise, si, pe de alta parte, Societatea Romana de Televiziune, cu sediul in Bucuresti, Calea Dorobantilor nr. 191, sectorul 1, (denumita in continuare SRTV), si Asociatia Romana de Comunicatii Audiovizuale, cu sediul in Bucuresti, intr. Victor Eftimiu nr. 5 - 9, et. 9, ap. 58, sectorul 1 (denumita in continuare ARCA), in calitate de reprezentanti ai utilizatorilor de opere scrise;
    b) cea de-a doua comisie de mediere intre, pe de o parte, CopyRo, ca reprezentant al titularilor drepturilor de autor asupra operelor scrise, si, pe de alta parte, Societatea Romana de Radiodifuziune (denumita in continuare SRR) si ARCA, in calitate de reprezentanti ai utilizatorilor de opere scrise.
    2. In fapt, cele doua comisii au negociat impreuna, intelegand sa elaboreze o metodologie comuna. Prin punctul sau de vedere consultativ, ORDA a confirmat aceasta pozitie.
    3. Intrucat comisiile de negociere nu au putut conveni o forma unica a metodologiei inauntrul termenului de 45 de zile prevazut la art. 131^2 alin. (1) din Legea nr. 8/1996, la 24 mai 2005 CopyRo, in temeiul art. 131^2 alin. (3) din Legea nr. 8/1996, a solicitat ORDA initierea procedurii de mediere.
    4. In vederea constituirii comisiei de mediere, la 31 mai 2005, in prezenta reprezentantilor tuturor partilor, s-a procedat la tragerea la sorti a arbitrilor din lista stabilita prin anexa la Hotararea Guvernului nr. 128/2002 privind numirea membrilor corpului de arbitri de pe langa ORDA. Reprezentantii partilor aflate in cadrul procedurii de mediere nu au formulat obiectii impotriva arbitrilor stabiliti prin tragere la sorti: pozitia 4 din lista (Otilia Calmuschi); pozitia 5 din lista (Georgeta Felicia Dutescu); pozitia 11 din lista (Lucian Mihai); pozitia 15 din lista (Claudiu Seucan); pozitia 20 din lista (Nicoleta Vranceanu).
    5. Comisia de mediere a constatat ca lucreaza in compunere legala si ca este competenta sa realizeze procedura de mediere.
    6. La procedura de mediere au participat reprezentantii desemnati de partile care au realizat negocierea, cu exceptia ARCA (desi pentru primul termen al medierii a fost depusa o propunere de metodologie semnata si stampilata de ARCA impreuna cu SRR si SRTV, iar ulterior ARCA a fost instiintata in scris pentru toate termenele). Deoarece pana la primul termen al medierii ARCA nu a platit onorariul prevazut de art. 131^2 alin. (5) din Legea nr. 8/1996, completul de mediere, in baza alin. (6) din acelasi text legal, a constatat decaderea ARCA din dreptul de a propune probe si de a formula concluzii pe durata medierii, urmand ca diferenta de onorariu sa fie achitata de SRR si SRTV.
    7. Partile au confirmat ca doresc sa fie elaborata o metodologie comuna care sa se aplice atat organismelor de radiodifuziune, cat si organismelor de televiziune. In cadrul punctului sau de vedere consultativ, ORDA nu a obiectat impotriva acestei modalitati.
    8. Avand in vedere ca procedura desfasurata in fata acestei comisii este o activitate de mediere, comisia urmeaza sa decida prin prezenta hotarare numai asupra acelor aspecte din metodologie care indeplinesc urmatoarele doua conditii cumulative:
    a) au facut obiectul negocierii dintre parti;
    b) nu au putut fi convenite de catre parti in cursul negocierii desfasurate anterior medierii.
    9. Comisia de mediere constata ca partile aflate in mediere nu au ajuns la un punct de vedere comun in privinta urmatoarelor probleme principale:

    A. Cu privire la domeniul de aplicare a metodologiei:
    CopyRo a sustinut ca metodologia trebuie sa includa si remuneratia datorata pentru prima fixare a operei scrise de catre utilizatori, in conditiile art. 38 din Legea nr. 8/1996, pe cand utilizatorii s-au opus, aratand, in esenta, ca dreptul de radiodifuzare ce face obiectul acestei metodologii nu este exercitat prin gestiune colectiva, ci in mod individual.

    B. Cu privire la stabilirea bazei de calcul:
    a) CopyRo a solicitat ca baza de calcul sa fie formata din totalitatea veniturilor obtinute din activitatea de radiodifuzare care utilizeaza opere scrise, motivand aceasta propunere prin necesitatea respectarii regulilor de drept privat, prin inechitatea pe care ar reprezenta-o o dubla ponderare, precum si prin discrepanta care exista intre remuneratiile incasate de autorii romani fata de autorii straini pentru radiodifuzarea operelor acestora in alte state europene. De asemenea, CopyRo considera ca prin dubla ponderare s-ar realiza o discriminare intre autorii de opere scrise si autorii de opere muzicale. In opinia CopyRo ponderarea remuneratiei in raport cu utilizarea operelor se realizeaza prin stabilirea procentului ce se aplica asupra bazei de calcul, iar nu si prin ponderarea veniturilor in raport cu utilizarea de opere scrise, intrucat aceasta activitate nu contine o baza contabila justificativa si reprezinta mai putin de 1%, procent garantat prin prevederile Legii nr. 8/1996 in forma modificata prin Legea nr. 285/2004. In acest sens CopyRo sustine ca utilizatorii nu pot justifica din punct de vedere contabil modalitatea de calcul propusa de acestia, si anume care sunt cu certitudine veniturile corespunzatoare ponderii repertoriului in activitatea de radiodifuzare, precum si ca ar exista o disproportie evidenta intre, pe de o parte, beneficiile organismelor de radiodifuziune si ale organismelor de televiziune si, pe de alta parte, incasarile autorilor. De asemenea, CopyRo a sustinut ca in playlist-urile prezentate de utilizatori se regasesc si opere care fac parte din fondul arhivistic pentru care s-a depasit cu mult termenul de 6 luni prevazut la art. 38 din Legea nr. 8/1996;
    b) reprezentantii utilizatorilor au solicitat stabilirea unei baze de calcul ponderate proportional cu utilizarea operelor scrise din repertoriul organismului de gestiune colectiva. In motivarea acestei sustineri, utilizatorii au invocat prevederile art. 131^1 alin. (1) si (4) din Legea nr. 8/1996, considerand ca nu este legal (pentru ca ar reprezenta o imbogatire fara just temei) ca remuneratia sa se plateasca din toate veniturile organismelor de radiodifuziune sau televiziune, inclusiv din acele venituri care nu folosesc opere scrise. De asemenea, utilizatorii sustin ca pe parcursul negocierilor CopyRo a impartasit acest punct de vedere si ca, de altfel, aceasta baza de calcul a fost acceptata si de alte organisme de gestiune colectiva. In motivarea propunerii, utilizatorii au aratat ca, in conformitate cu prevederile art. 123^2 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, CopyRo ii reprezinta numai pe titularii de drepturi care i-au acordat mandat. Utilizatorii au mai sustinut si ca varianta propusa de CopyRo ar conduce, in cazul SRTV, la o marire exagerata a remuneratiei fata de cea platita in prezent. Se mai sustine ca este normal ca utilizatorii cu venituri egale, dar cu ponderi diferite de utilizare a repertoriului sa plateasca remuneratii diferite. De asemenea, SRR a sustinut ca in practica din alte tari procentele aplicabile pentru radiodifuzare sunt de 5% pentru televiziuni si de 6% pentru radio (de exemplu, in Franta), insa exista reduceri substantiale pentru utilizari nonintensive. In ceea ce priveste Germania, se arata ca la o pondere de 10% radiourile platesc o remuneratie de 0,36% din venituri.

    C. Cu privire la cuantumul remuneratiei stabilite procentual:
    CopyRo a propus un procent de 4% din totalul veniturilor. In sustinerea procentului propus, CopyRo a mentionat ca a avut in vedere prevederile art. 7 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune, ale art. 23, 24 si 26 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 131^1 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, precum si Hotararea arbitrala din 21 iunie 2005 referitoare la radiodifuzarea operelor muzicale.
    Utilizatorii au propus un procent de 1,5% din veniturile diminuate proportional cu procentul utilizarii operelor scrise cuprinse in repertoriul organismului de gestiune colectiva (dubla ponderare). De asemenea, utilizatorii au mai aratat ca procentul pe care l-au propus are la baza faptul ca acestia trebuie sa plateasca remuneratii pentru trei organisme de gestiune colectiva, iar in practica europeana procentele se situeaza intre 2% si 5% pentru toate organismele de gestiune colectiva a dreptului de autor. De asemenea, se mai sustine ca la stabilirea procentului s-a avut in vedere ca ponderea de utilizare a operelor scrise in activitatea de radiodifuzare se situeaza in prezent intre 1,25% si 1,35% . SRTV a mai sustinut ca nu poate fi acceptata opinia CopyRo de crestere a remuneratiei anterioare si considera ca legiuitorul a dorit ca prin modificarile realizate prin Legea nr. 285/2004 sa se diminueze remuneratiile platite de organismele de televiziune.

    D. Cu privire la remuneratia forfetara alternativa:
    CopyRo a propus o remuneratie forfetara alternativa in cazul in care remuneratia stabilita procentual echivaleaza cu o suma mai mica de 4.000 lei (RON), pe care insa utilizatorii nu au acceptat-o.
    10. Pe parcursul procedurii de mediere, partile si-au sustinut si si-au argumentat pozitiile, depunand ca probe inscrisuri. De asemenea, au fost depuse concluzii scrise.
    11. Sub aspectul probelor, utilizatorii au solicitat depunerea la dosar a repertoriului CopyRo, in conformitate cu prevederile art. 123^2 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cerere la care CopyRo s-a opus. Comisia de mediere a decis ca organismul de gestiune colectiva sa depuna repertoriul, confirmat de ORDA, din care sa rezulte numai numarul de autori, numarul de opere aflate inca in perioada legala de protectie, precum si numarul de contracte incheiate cu organisme similare din strainatate. Din inscrisul depus de CopyRo si confirmat de ORDA rezulta ca aceasta gestioneaza drepturile unui numar de 1.515 autori, pentru aproximativ 11.000 de opere, precum si ca exista 4 contracte cu organisme similare din strainatate. CopyRo a precizat ca repertoriul sau se modifica periodic prin adeziuni si poate fi consultat de utilizatori in conditiile legii.
    12. Hotararea comisiei de mediere se va intemeia pe dispozitiile legale existente la data declansarii procedurii de mediere, adica la data de 24 mai 2005, cand, in temeiul art. 131^2 alin. (3) din Legea nr. 8/1996, CopyRo a solicitat ORDA initierea procedurii de mediere, astfel incat nu sunt aplicabile prevederile ulterioare ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 123/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 843 din 19 septembrie 2005, desi acestea sunt in vigoare la data pronuntarii prezentei hotarari. Sub acest aspect, comisia nu isi poate insusi pozitia exprimata in punctul de vedere consultativ al ORDA in sensul ca: a) din punct de vedere al reglementarilor substantiale, sunt aplicabile dispozitiile legale in vigoare la data initierii medierii, adica Legea nr. 8/1996 in forma modificata si completata prin Legea nr. 285/2004 si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 123/2005, tinand cont de faptul ca metodologia urmeaza sa se aplice in viitor si va reglementa raporturile juridice dintre organismul de gestiune colectiva si utilizatori; b) din punct de vedere procedural, sunt aplicabile dispozitiile legale in vigoare la data initierii procedurii de mediere, adica prevederile Legii nr. 8/1996 in forma modificata si completata prin Legea nr. 285/2004.
    In legatura cu prima sustinere, comisia de mediere constata ca, dimpotriva, principiile generale din materia solutionarii disputelor (inclusiv solutionarea disputelor prin mijloace alternative, asa cum este medierea) impun aplicarea prevederilor legale existente la data sesizarii.
    In ceea ce priveste cea de-a doua sustinere, comisia de mediere constata ca o asemenea solutie ar fi fost intemeiata numai in prezenta unei dispozitii tranzitorii exprese in cadrul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 123/2005.
    13. Comisia de mediere, trecand la analizarea problemelor aflate in divergenta, constata ca este inadmisibila solicitarea CopyRo de includere in domeniul metodologiei stabilite prin prezenta hotarare a remuneratiei corespunzatoare primei fixari a operei scrise de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune, in conditiile art. 38 din Legea nr. 8/1996. Solutia se impune ca urmare a faptului ca problema la care se refera mentionata solicitare a CopyRo nu a facut obiectul negocierii, ci a fost formulata direct in faza de mediere. De aceea, Comisia de mediere decide ca obiectul metodologiei mentionate il constituie alte utilizari prin radiodifuzare de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune ale operelor scrise aduse anterior la cunostinta publica si aflate inauntrul termenelor de protectie prevazute de lege.
    14. Aceste utilizari se pot face, in conditiile legii, numai in baza unei autorizatii sub forma de licenta neexclusiva de utilizare, eliberata in forma scrisa de organismele de gestiune colectiva, legal constituite, pentru repertoriul gestionat de acestea pe baza mandatului expres acordat de autori in mod direct sau indirect.
    15. Ca urmare a utilizarii, organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune, autorizate printr-o licenta neexclusiva de utilizare de catre organismele de gestiune colectiva, sunt obligate sa plateasca acestora din urma o remuneratie trimestriala, cu titlu de drepturi patrimoniale de autor, in procent de 3% aplicat la baza de calcul. Pentru stabilirea cuantumului acestui procent, comisia de mediere are in vedere un criteriu formal si un criteriu substantial. Astfel, din punct de vedere formal, comisia de mediere observa ca principiul disponibilitatii interzice stabilirea in aceasta faza a unui cuantum mai mic de 1,5%, cat au solicitat utilizatorii, ori mai mare de 4%, cat a solicitat CopyRo. Din punct de vedere substantial, comisia de mediere constata ca remuneratia cuvenita titularilor drepturilor de autor asupra operelor scrise a fost prevazuta de legiuitor in scopul recompensarii acestor titulari pentru activitatea lor referitoare la crearea acestor opere, precum si in vederea stimularii creatiei - ceea ce presupune stabilirea unui cuantum ridicat al remuneratiei. Pe de alta parte, unul dintre scopurile fundamentale ale crearii de opere scrise este aducerea acestora la cunostinta publica si utilizarea lor cat mai larga - ceea ce se poate realiza, printre altele, prin implicarea organismelor de radiodifuziune si a celor de televiziune. In aceste conditii devine necesar ca remuneratia ce urmeaza a fi platita de catre utilizatori sa asigure, prin cuantumul sau, cointeresarea acestora pentru radiodifuzarea cat mai larga a operelor scrise, ceea ce va atrage, pe cale de consecinta, stimularea titularilor de drepturi de autor. De aceea, stabilirea echilibrata a procentului pe baza caruia se calculeaza remuneratia este de natura sa satisfaca deopotriva interesele de natura nepatrimoniala si patrimoniala ale titularilor drepturilor de autor, precum si interesele de natura patrimoniala ale utilizatorilor - in interesul general al societatii.
    La stabilirea procentului de 3% comisia de mediere a avut in vedere si faptul ca nu poate fi insusita sustinerea utilizatorilor in sensul ca inauntrul procentului maxim prevazut de art. 131^1 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 sunt incluse si remuneratiile cu titlu de drepturi de autor datorate de organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune pentru alte categorii de autori, respectiv autorii de opere muzicale si autorii operelor audiovizuale. Intr-adevar, textul legal mentionat nu opereaza o asemenea distinctie si prevede fara echivoc faptul ca organismele de gestiune colectiva pot solicita "de la aceeasi categorie de utilizatori [...] tarife forfetare sau procentuale intre 1% - 10% [...]".
    In sfarsit, pentru stabilirea procentului de 3% comisia de mediere are in vedere si situatia existenta in alte state, astfel cum rezulta din informatiile depuse la dosar de catre ambele parti ale medierii.
    16. In ceea ce priveste baza de calcul asupra careia se aplica procentul de 3%, comisia de mediere observa ca nu este admisibila nici una dintre solutiile propuse de catre cele doua parti. Astfel, fiecare dintre acestea, pe cale de interpretare a dispozitiilor legale relevante, se indeparteaza de la principiul conform caruia remuneratia trebuie sa fie calculata exclusiv asupra veniturilor corespunzatoare radiodifuzarii operelor scrise de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune, precum si de la principiul potrivit caruia aceste venituri trebuie sa fie avute in vedere in integralitatea lor ca baza de calcul. De aceea, comisia stabileste ca baza de calcul asupra careia se aplica procentul de 3% este constituita - exclusiv si integral - din acele venituri ale organismelor de radiodifuziune si ale organismelor de televiziune care sunt corespunzatoare utilizarii de catre acestea a repertoriului protejat al organismelor de gestiune colectiva.
    17. Pentru facilitarea procedurii de calculare a remuneratiei, comisia de mediere stabileste ca, in cazul in care, ca urmare a aplicarii procentului de 3% asupra bazei de calcul, rezulta ca remuneratia trimestriala este mai mica de 2.000 lei (RON), organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune care au utilizat in acel trimestru repertoriul protejat prevazut la pct. 1 datoreaza o remuneratie forfetara de 2.000 lei (RON).
    18. Atunci cand utilizatorul nu obtine venituri, pentru calcularea remuneratiei trimestriale vor fi avute in vedere cheltuielile ocazionate de utilizare, potrivit art. 131^1 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 8/1996.
    19. In conditiile in care ambele parti au fost de acord ca organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune sa comunice organismelor de gestiune colectiva un raport privind utilizarea operelor scrise, dar nu au convenit asupra termenului la care raportul sa fie transmis, comisia de mediere decide ca raportul sa fie comunicat pana la, inclusiv, data de 15 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se face raportarea ori, atunci cand data de 15 nu cade intr-o zi lucratoare, pana la, inclusiv, ziua lucratoare imediat urmatoare datei de 15.
    20. Comisia de mediere considera ca este dreptul organismelor de gestiune colectiva sa solicite utilizatorilor comunicarea de copii certificate pe propria raspundere de catre reprezentantul legal de pe documentele cuprinzand informatiile pe baza carora a fost determinata baza de calcul. De asemenea, in vederea examinarii corectitudinii calcularii remuneratiei, organismele de gestiune colectiva au dreptul sa ceara efectuarea unui audit extern de catre un auditor agreat de toate partile.
    21. Comisia apreciaza ca este judicioasa solicitarea formulata de utilizatori de a li se da posibilitatea sa plateasca remuneratia trimestriala pana la, inclusiv, data de 25 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se efectueaza plata ori, atunci cand data de 25 nu cade intr-o zi lucratoare, pana la, inclusiv, ziua lucratoare imediat urmatoare datei de 25.
    22. In cazul in care exista mai multe organisme de gestiune colectiva, constituite legal, care gestioneaza drepturile patrimoniale de autor pentru operele scrise ce fac obiectul metodologiei, colectarea remuneratiei se va realiza potrivit legii in vigoare la data scadentei.
    23. Potrivit art. 123^2 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune pot consulta, la cerere, repertoriul protejat al organismelor de gestiune colectiva, prezentat in forma prevazuta de art. 126 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, precum si lista titularilor de drepturi de autor si de drepturi conexe, romani si straini, pe care aceste din urma organisme ii reprezinta.

    PENTRU ACESTE MOTIVE
    COMISIA DE MEDIERE
    HOTARASTE:

    Forma finala a metodologiei supuse medierii este urmatoarea:

                              METODOLOGIE
privind remuneratia datorata de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise ale acestora, valorificate prin intermediul organismelor de gestiune colectiva

    1. Utilizarea prin radiodifuzare de catre organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune a operelor scrise aduse anterior la cunostinta publica si aflate inauntrul termenelor de protectie prevazute de lege se poate face numai in baza unei autorizatii sub forma de licenta neexclusiva de utilizare, eliberata in forma scrisa de organismele de gestiune colectiva, legal constituite, pentru repertoriul gestionat de acestea pe baza mandatului acordat de titularii drepturilor de autor.
    2. Organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune, autorizate potrivit prevederilor pct. 1 de catre organismele de gestiune colectiva, sunt obligate sa plateasca acestora din urma o remuneratie trimestriala, cu titlu de drepturi patrimoniale de autor, in procent de 3% aplicat la baza de calcul.
    3. Baza de calcul asupra careia se aplica procentul prevazut la pct. 2 este constituita din acele venituri ale organismelor de radiodifuziune si organismelor de televiziune care sunt corespunzatoare utilizarii de catre acestea a repertoriului protejat al organismelor de gestiune colectiva prevazute la pct. 1.
    4. In cazul in care, ca urmare a aplicarii procentului prevazut la pct. 2 asupra bazei de calcul, rezulta ca remuneratia trimestriala este mai mica de 2.000 lei (RON), organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune care au utilizat in acel trimestru repertoriul protejat prevazut la pct. 1 datoreaza o remuneratie forfetara de 2.000 lei (RON).
    5. Atunci cand utilizatorul nu obtine venituri, pentru calcularea remuneratiei trimestriale, vor fi avute in vedere cheltuielile ocazionate de utilizare.
    6. Organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune vor comunica organismelor de gestiune colectiva prevazute la pct. 1 un raport privind utilizarea operelor scrise in programele acestora. Raportul va cuprinde lista operelor scrise gestionate colectiv si utilizate, cu mentionarea autorului/autorilor, a denumirii operei, duratei utilizarii fiecarei opere, numarului de difuzari zilnice si denumirii emisiunilor in care au fost utilizate, precum si baza de calcul stabilita potrivit pct. 3 si 5. Raportul va fi insotit de o scrisoare de inaintare purtand numele si semnatura reprezentantului legal, precum si stampila utilizatorului, scrisoare prin care va fi confirmata pe propria raspundere veridicitatea informatiilor continute in raport. Aceste liste vor constitui baza de repartizare catre titularii drepturilor de autor a remuneratiilor incasate de organismele de gestiune colectiva pentru gestionarea colectiva a operelor scrise aflate in repertoriul acestora. Raportul va fi expediat atat in forma scrisa, cat si in format electronic pana la, inclusiv, data de 15 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se face raportarea ori, atunci cand data de 15 nu cade intr-o zi lucratoare, pana la, inclusiv, ziua lucratoare imediat urmatoare datei de 15.
    7. La solicitarea scrisa a organismelor de gestiune colectiva, utilizatorul are obligatia de a comunica acestora copii certificate pe propria raspundere de catre reprezentantul sau legal de pe documentele cuprinzand informatiile pe baza carora a fost determinata baza de calcul cuprinsa in raportul prevazut la pct. 6. De asemenea, in vederea examinarii corectitudinii calcularii remuneratiei, organismele de gestiune colectiva au dreptul sa ceara efectuarea unui audit extern de catre un auditor agreat de toate partile. In cazul in care partile nu cad de acord asupra numirii auditorului extern inauntrul unui termen de 15 zile calculate de la data inregistrarii solicitarii scrise a organismului de gestiune colectiva, auditorul extern va fi stabilit in urmatoarele 7 zile prin tragere la sorti dintr-o lista cuprinzand cel mult doua propuneri inaintate de catre fiecare dintre cele doua parti. Tragerea la sorti se desfasoara la sediul si sub supravegherea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, fiind consemnata intr-un proces-verbal. In cazul in care concluziile raportului auditorului extern nu sunt insusite de catre utilizator, acest raport va putea constitui mijloc de proba, in conditiile prevazute de lege, in cadrul litigiului dintre organismul de gestiune colectiva si utilizator. Daca partile nu convin altfel, costurile realizarii auditului extern se avanseaza de catre organismul de gestiune colectiva care a solicitat efectuarea acestuia.
    8. Remuneratia trimestriala se va plati pana la, inclusiv, data de 25 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se efectueaza plata ori, atunci cand data de 25 nu cade intr-o zi lucratoare, pana la, inclusiv, ziua lucratoare imediat urmatoare datei de 25.
    9. In cazul in care exista mai multe organisme de gestiune colectiva, constituite legal, care gestioneaza drepturile patrimoniale de autor pentru operele scrise prevazute la pct. 1, colectarea remuneratiei se realizeaza potrivit legii in vigoare la data efectuarii platii realizate conform pct. 8.
    10. Pentru neplata la scadenta a remuneratiei se datoreaza dobanda legala.
    11. Organismele de radiodifuziune si organismele de televiziune pot consulta, la cerere, repertoriul protejat al organismelor de gestiune colectiva prevazute la pct. 1, repertoriu prezentat in forma prevazuta la art. 126 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si lista titularilor de drepturi de autor si de drepturi conexe, romani si straini, pe care aceste din urma organisme ii reprezinta.
    12. Prezenta metodologie va putea fi modificata in conditiile legii.

    Pronuntata astazi, 15 octombrie 2005, la sediul Centrului de Proprietate Intelectuala din cadrul Facultatii de Drept a Universitatii din Bucuresti, bd. Mihail Kogalniceanu nr. 36 - 46, sectorul 5.
    Executorie de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Cu apel in termen de 15 zile de la aceeasi data.

                     Lucian Mihai             - arbitru
                     Otilia Calmuschi         - arbitru
                     Georgeta Felicia Dutescu - arbitru
                     Claudiu Seucan           - arbitru
                     Nicoleta Vranceanu         arbitru

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 212/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 212 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 212/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu