Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 200 din 2 martie 2006

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (1) lit. d) si e), art. 25,art. 82 alin. (1) si (2) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat,precum si a dispozitiilor art. 52 alin. 5 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 299 din 3 aprilie 2006



Ioan Vida                               -  preşedinte

Nicolae Cochinescu              -  judecător

Aspazia Cojocaru                  -  judecător

Constantin Doldur                 -  judecător

Acsinte Gaspar                     -  judecător

Kozsokar Gabor                    -  judecător

Petre Ninosu                         -  judecător

Ion Predescu                         -  judecător

Marinela Mincă                      -  procuror

Marieta Safta                        -   magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), art. 25 şi art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, ridicată de Dorin Andronic în Dosarul nr. 5. 621/2004 al Curţii de Apel Bacău - Secţia penală, precum şi a dispoziţiilor art. 52 alin. 5 din Codul de procedură penală, ridicată de Societatea Comercială „Elador" - S. R. L. din Suceava şi Societatea Comercială „Veritas Nova" - S. R. L. din Suceava în acelaşi dosar.

Dezbaterile au avut loc în şedinţa publică din data de 23 februarie 2006, în prezenţa autorului excepţiei, Dorin Andronic, care a reprezentat şi partea Societatea Comercială „Veritas Nova" - S. R. L. din Suceava, şi în lipsa celorlate părţi, legal citate, fiind consemnate în încheierea din acea dată, când Curtea, având nevoie de timp pentru a delibera, a amânat pronunţarea pentru data de 2 martie 2006.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

Prin Incheierea din 11 octombrie 2005, pronunţată în Dosarul nr. 5. 621/2004, Curtea de Apel Bacău - Secţia penală a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), art. 25 şi art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, ridicată de Dorin Andronic în dosarul menţionat, precum şi a dispoziţiilor art. 52 alin. 5 din Codul de procedură penală, ridicată de Societatea Comercială „Elador" - S. R. L. din Suceava şi Societatea Comercială „Veritas Nova" - S. R. L. din Suceava în acelaşi dosar.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine, în esenţă, că dispoziţiile art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), art. 25 şi ale art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995 contravin prevederilor constituţionale invocate prin aceea că interzic consilierilor juridici „exercitarea propriilor activităţi profesionale - consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică", în viziunea legiuitorului român asistenţa juridică a persoanelor fizice fiind atributul exclusiv al avocatului. Se arată totodată că art. 3 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea nr. 51/1995 este „în vădită contradicţie cu prevederile imperative din art. 1 din Legea nr. 514/2003 [... ], suprapunând activitatea avocatului peste activitatea consilierului juridic". Or, faptul că atât avocatul, cât şi consilierul juridic sunt îndreptăţiţi să asiste şi să reprezinte persoanele juridice, creează o „plenitudine de activitate profesională" a avocatului în detrimentul consilierului juridic şi, prin urmare, o discriminare între cele două categorii profesionale. Referitor la art. 82 din Legea nr. 51/1995, se arată, în plus, că încalcă principiul separaţiei puterilor în stat, întrucât permite legiuitorului desfiinţarea persoanelor juridice autorizate prin hotărâri judecătoreşti, prin acte administrative sau jurisdicţionale, în condiţiile în care hotărârile judecătoreşti pot fi desfiinţate sau modificate numai în cadrul căilor de atac prevăzute de lege. Cu privire la textele criticate din Legea nr. 51/1995 se conchide în sensul că „sunt neconstituţionale, raportate la toate prevederile constituţionale invocate, acestea având menirea de a îngrădi în mod discriminatoriu exercitarea profesiei de consilier juridic prin forme proprii de organizare a profesiei, adoptate de corpul profesional al consilierilor juridici. " Se solicită Curţii Constituţionale „a decela faptul că cele două profesii juridice au obiecte de activitate distincte", în sensul că „avocaţii au exclusivitatea doar a atributului asistenţei juridice a persoanelor fizice, consilierii juridici au exclusivitatea doar a reprezentării juridice a persoanelor juridice, iar în ceea ce priveşte reprezentarea persoanelor fizice, aceasta poate fi realizată de ambele categorii profesionale în virtutea mandatului convenţional reglementat de prevederile art. 68 alin. 4 din Codul de procedură civilă şi ale art. 174 din Codul de procedură penală, prin forme proprii de organizare a exerciţiului celor două profesii. "

In ceea ce priveşte art. 52 alin. 5 din Codul de procedură penală, se susţine că încalcă dreptul la apărare prin aceea că obligă partea la indicarea concretă a cazului de incompatibilitate în care se află fiecare judecător din cadrul instanţei respective. Or, în practică, această obligaţie este imposibil de realizat în condiţiile în care nu există un tablou public al judecătorilor instanţelor judecătoreşti - aşa cum există pentru celelalte profesii juridice - care să îi permită părţii să cunoască numele judecătorilor din componenţa unei instanţe.

Curtea de Apel Bacău - Secţia penală apreciază că textele de lege criticate „sunt în concordanţă cu dispoziţiile constituţionale, prin acestea neafectându-se drepturile şi libertăţile cetăţenilor", şi, în consecinţă, excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, întrucât textele de lege criticate nu aduc atingere prevederilor constituţionale invocate de autorii excepţiei.

Avocatul Poporului, făcând referire la jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie, consideră că excepţia este neîntemeiată. In ceea ce priveşte critica de neconstituţionalitate a art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), art. 25, art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995, faţă de prevederile art. 9, art. 40 alin. (1), art. 41 alin. (1) şi ale art. 53 din Constituţie, se arată că aceasta nu poate fi reţinută, întrucât „textele criticate pentru neconstituţionalitate nu pot fi considerate ca o îngrădire a dreptului la muncă, ci ca un mjloc de selectare, pe criterii profesionale, a specialiştilor care urmează să exercite profesia de avocat. " Se arată totodată că instituirea unei proceduri operative de soluţionare a cererii de recuzare nu îngrădeşte sub nici un aspect dreptul la apărare al părţilor, acestea beneficiind, în cadrul procesului, de toate mijloacele de apărare şi garanţiile procedurale prevăzute de lege.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate ridicată.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susţinerile părţilor prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit  dispoziţiilor   art. 146   lit. d)   din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), ale art. 25 şi ale art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 6 martie 2001, precum şi dispoziţiile art. 52 alin. 5 din Codul de procedură penală.

Textele din Legea nr. 51/1995 criticate ca neconstituţionale au următorul cuprins:

-  Art. 3 alin. (1) lit. d) şi e): „(1) Activitatea avocatului se realizează prin: [... ] d) asistarea şi reprezentarea persoanelor fizice sau juridice interesate în faţa altor autorităţi publice cu posibilitatea atestării identităţii părţilor, a conţinutului şi a datei actelor încheiate;

e) apărarea şi reprezentarea cu mijloace juridice specifice a drepturilor şi intereselor legitime ale persoanelor fizice şi juridice în raporturile acestora cu autorităţile publice, cu instituţiile şi cu orice persoană română sau străină";

-   Art. 25: „Exercitarea oricărei activităţi de asistenţă juridică specifică profesiei de avocat şi prevăzută la art. 3 de către o persoană fizică sau juridică ce nu are calitatea de avocat înscris într-un barou şi pe tabloul avocaţilor acelui barou constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. ";

Art. 82 alin. (1) şi (2): „(1) La data intrării în vigoare a prezentei legi persoanele fizice sau juridice care au fost autorizate în baza altor acte normative ori au fost încuviinţate prin hotărâri judecătoreşti să desfăşoare activităţi de consultanţă, reprezentare sau asistenţă juridică, în orice domenii, îşi încetează de drept activitatea. Continuarea unor asemenea activităţi constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale.

(2) De asemenea, la data intrării în vigoare a prezentei legi încetează de drept efectele oricărui act normativ, administrativ sau jurisdicţional prin care au fost recunoscute ori încuviinţate activităţi de consultanţă, reprezentare şi asistenţă juridică contrare dispoziţiilor prezentei legi. "

Prevederile din Codul de procedură penală criticate au următorul cuprins:

- Art. 52 (Procedura de soluţionare în cursul judecăţii) alin. 5: „Abţinerea sau recuzarea care priveşte întreaga instanţă trebuie să cuprindă indicarea concretă a cazului de incompatibilitate în care se află fiecare judecător şi se soluţionează de instanţa ierarhic superioară. Aceasta, în cazul când găseşte întemeiată abţinerea sau recuzarea, desemnează pentru judecarea cauzei o instanţă egală în grad cu instanţa în faţa căreia s-a produs abţinerea sau recuzarea. "

In motivarea criticii de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), art. 25 şi ale art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995, se invocă prevederile constituţionale ale art. 1 alin. (4) privind separaţia puterilor în stat, art. 9 privind sindicatele, patronatele şi asociaţiile profesionale, art. 40 alin. (1) privind dreptul de asociere, art. 41 alin. (1) privind munca şi protecţia socială a muncii, art. 45 care consacră libertatea economică, art. 53 referitoare la restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi şi ale art. 135 alin. (2) lit. a) privind obligaţia statului de a asigura libertatea comerţului, protecţia concurenţei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producţie.

Se invocă, de asemenea, încălcarea art. 11 şi 14 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale privind libertatea de întrunire şi de asociere, respectiv interzicerea discriminării.

Art. 52 alin. 5 din Codul de procedură penală este criticat în raport cu art. 24 din Constituţie, privind dreptul la apărare.

Examinând excepţia astfel cum a fost formulată, Curtea reţine următoarele:

I. In ceea ce priveşte critica de neconstituţionalitate a art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), art. 25 şi art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995, din examinarea susţinerilor autorului excepţiei se constată că acesta invocă, în realitate, existenţa unei contradicţii între dispoziţiile Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat şi cele ale Legii nr. 514/2003 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, contradicţie dedusă de autorul excepţiei dintr-o pretinsă „suprapunere" a activităţilor desfăşurate de avocat, respectiv de consilierul juridic. Or, aşa cum a statuat Curtea Constituţională în jurisprudenţa sa, de exemplu în Decizia nr. 495 din 16 noiembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 19 ianuarie 2005, examinarea constituţionalităţii unui text de lege are în vedere compatibilitatea acestui text cu dispoziţiile constituţionale pretins violate, iar nu compararea mai multor prevederi legale între ele şi raportarea concluziei ce ar rezulta din această comparaţie la dispoziţii ori principii ale Constituţiei. Aşa fiind, pretinsa contradicţie relevată, ca şi interpretarea dispoziţiilor actelor normative arătate, în sensul „decelării" obiectului de activitate al celor două profesii - de avocat, respectiv de consilier juridic -, nu intră în competenţa de soluţionare a Curţii Constituţionale, care, potrivit dispoziţiilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, [... ] se pronunţă numai asupra constituţionalităţii actelor cu privire la care a fost sesizată [... ]".

De altfel, Curtea constată că s-a mai pronunţat în jurisprudenţa sa atât cu privire la constituţionalitatea textelor de lege criticate în prezenta cauză, cât şi asupra constituţionalităţii Legii nr. 51/1995, în integralitatea sa. Astfel, referindu-se şi la jurisprudenţa sa anterioară în materie, Curtea Constituţională a statuat în Decizia nr. 195 din 27 aprilie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 532 din 14 iunie 2004, că Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat nu contravine dispoziţiilor constituţionale ale art. 9 privind sindicatele, patronatele şi asociaţiile profesionale şi ale art. 40 alin. (1) privind dreptul de asociere. Curtea a reţinut în acest sens că avocatura constituie, în concepţia legiuitorului, un serviciu public, care este organizat şi funcţionează pe baza unei legi speciale, iar profesia de avocat poate fi exercitată de un corp profesional selectat şi funcţionând după reguli stabilite de lege. Această opţiune a legiuitorului nu poate fi considerată ca neconstituţională, având în vedere că scopul ei este asigurarea unei asistenţe juridice calificate, iar normele în baza cărora funcţionează nu contravin principiilor constituţionale, cei care doresc să practice această profesie fiind datori să respecte condiţiile legii.

De asemenea, Curtea a statuat, prin Decizia nr. 66 din 21 mai 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 325 din 5 decembrie 1996, că nici un considerent privind libertatea individuală, implicit cea de asociere, nu poate fi reţinut pentru înlăturarea art. 1 alin. (2) din Legea nr. 51/1995, care dispune că profesia de avocat se exercită numai de către membrii barourilor. Art. 53 din Constituţie prevede că exerciţiul unor drepturi sau al unor libertăţi poate fi restrâns prin lege, dacă aceasta se impune, între altele, pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor. Tocmai de aceea, garantând dreptul la apărare, Constituţia prevede în art. 24 alin. (2) că în timpul procesului părţile au dreptul la asistenţa unui avocat, înţelegând prin aceasta o persoană care are calitatea de avocat, dobândită în condiţiile prevăzute prin lege. Aceasta este o puternică garanţie care previne desfăşurarea unor activităţi de asistenţă juridică de către persoane necalificate şi care scapă controlului profesional al barourilor de avocaţi. In această lumină, incriminarea faptelor de exercitare nelegală a profesiunii de avocat prevăzută în art. 25 din Legea nr. 51/1995 nu este decât consecinţa logică a reglementării legale, nefiind prin urmare de natură să aducă atingere prevederilor din Legea fundamentală cuprinse în art. 41 alin. (1) privind munca şi protecţia socială a muncii, respectiv în art. 45 care consacră libertatea economică.

In sfârşit, prin Decizia nr. 260 din 12 mai 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 548 din 28 iunie 2005, Curtea Constituţională a respins excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 82 din Legea nr. 51/1995, statuând că acestea nu încalcă dreptul de asociere şi nici principiul separaţiei puterilor în stat. De altfel, alin. (3) al art. 82 din Legea nr. 51/1995 stabileşte că „Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică profesiei de consilier juridic, care va fi exercitată potrivit dispoziţiilor Legii nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic", astfel încât nu se poate reţine vreo îngrădire, prin textele de lege criticate, a exercitării profesiei de consilier juridic.

Intrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenţei Curţii, atât soluţia pronunţată de Curte prin deciziile menţionate, cât şi considerentele care au fundamentat-o, sunt valabile şi în prezenta cauză.

In plus, contrar susţinerilor autorului excepţiei, reglementarea de către legiuitor, prin norme speciale, a organizării şi exercitării profesiei de avocat nu are semnificaţia unei interdicţii pentru o altă categorie profesională, respectiv cea a consilierilor juridici, de a desfăşura activităţile profesionale specifice, prevăzute, de asemenea, într-o lege specială - Legea nr. 514/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 5 decembrie 2003, şi, totodată, nu este de natură să creeze o discriminare sau o concurenţă neloială între persoanele care exercită cele două profesii.

II. Nu poate fi reţinută nici critica dispoziţiilor art. 52 alin. 5 din Codul de procedură penală, în sensul că acestea ar încalcă dreptul la apărare prin aceea că obligă partea la indicarea concretă a cazului de incompatibilitate în care se află fiecare judecător din cadrul instanţei respective. Astfel, legiuitorul, în temeiul competenţei sale constituţionale, a prevăzut, în mod expres şi limitativ, în art. 46-48 din Codul de procedură penală, cazurile de incompatibilitate a judecătorului, cererea de recuzare putând fi formulată, potrivit art. 51 din acelaşi act normativ, în situaţia în care persoana care se află în unul dintre aceste cazuri de incompatibilitate nu a făcut cerere de abţinere. Obligaţia impusă de dispoziţiile legale criticate, de indicare concretă a cazului de incompatibilitate în care se află fiecare judecător, în situaţia în care cererea de recuzare priveşte întreaga instanţă, nu este decât consecinţa firească a acestei reglementări, vizând chiar fundamentarea cererii de recuzare, şi nu este de natură să aducă atingere în vreun fel dreptului la apărare al părţii care poate uza, fără nici o îngrădire, de toate garanţiile procesuale prevăzute de lege.

Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) şi al art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992,

CURTEA   CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), art. 25 şi art. 82 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, ridicată de Dorin Andronic în Dosarul nr. 5. 621/2004 al Curţii de Apel Bacău - Secţia penală, precum şi a dispoziţiilor art. 52 alin. 5 din Codul de procedură penală, ridicată de Societatea Comercială „Elador" - S. R. L. din Suceava şi Societatea Comercială „Veritas Nova" - S. R. L. din Suceava în acelaşi dosar.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 2 martie 2006.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Marieta Safta


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 200/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 200 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 200/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu