DECIZIE Nr. 2
din 14 februarie 2008
privind aprobarea
Programului de interes national pentru imbunatatirea activitatilor de asistenta
si protectie a victimelor traficului de persoane (PIN 1/2008) si a Metodologiei
de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor specifice din cadrul
programului de interes national
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA IMPOTRIVA TRAFICULUI DE PERSOANE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL
OFICIAL NR. 132 din 20 februarie 2008
In temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. n) şi
ale art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.584/2005 pentru
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale împotriva
Traficului de Persoane, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale împotriva Traficului
de Persoane emite următoarea
decizie:
Art. 1. - Se aprobă Programul de interes naţional
pentru îmbunătăţirea activităţilor de asistenţă şi protecţie a victimelor
traficului de persoane (PIN 1/2008), prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Metodologia de alocare a fondurilor
pentru derularea proiectelor specifice din cadrul programului de interes
naţional, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Agenţia Naţională împotriva Traficului de
Persoane finanţează serviciile în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor
traficului de persoane din cadrul programului de interes naţional cu sumele
prevăzute cu această destinaţie în bugetul propriu.
(2) Finanţarea se realizează în urma evaluării şi
selectării de către Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane a
proiectelor înaintate de organizaţiile neguvernamentale care desfăşoară
activităţi în domeniul traficului de persoane.
Art. 4. - (1) Monitorizarea derulării programului de
interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de
persoane se asigură de către Agenţia Naţională împotriva Traficului de
Persoane.
(2) Controlul utilizării fondurilor alocate în cadrul
programului de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor
traficului de persoane se asigură de către Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, în conformitate cu prevederile
legale în vigoare.
Art. 5. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta decizie.
Art. 6. - Prezenta decizie intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de
Persoane,
Dumitru Licsandru
ANEXA Nr. 1
PROGRAM DE INTERES NAŢIONAL
pentru îmbunătăţirea activităţilor de asistenţă şi
protecţie a victimelor traficului de persoane (PIN 1/2008)
Scop:
Susţinerea, pe o perioadă de cel puţin 8 luni, a
activităţilor de recuperare şi reintegrare socioprofesională a victimelor
asistate.
Obiective:
a) asigurarea de servicii de calitate adaptate
nevoilor specifice persoanelor traficate, în vederea recuperării şi
reintegrării socioprofesionale a acestora;
b) prevenirea revictimizării persoanelor traficate
printr-o intervenţie multidisciplinara adaptată complexităţii cazurilor de
trafic de persoane;
c) asistenţa şi protecţia persoanelor traficate,
conform standardelor minime obligatorii în domeniu.
Indicatori fizici:
Cel puţin 4 organizaţii neguvernamentale din domeniul
asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane vor furniza
asistenţă conform standardelor minime obligatorii de asistenţă şi protecţie a acestora.
Indicatori de rezultate:
Cel puţin 100 de persoane traficate beneficiază de
asistenţă şi protecţie, atât în adăposturile specializate, cât şi în familiile
şi comunităţile în care locuiesc.
Bugetul aferent anului
2008 pentru acest program de interes naţional este de
898.984 lei, astfel:
- cheltuieli cu salariile:
- coordonator de proiect: 1.700 lei/lună x 4
coordonatori de proiect x 8 luni = 54.400 lei;
- asistent social/lucrător social/manager de caz:
1.300 lei/lună x 4 asistenţi sociali/lucrători sociali/manageri de cazx8 luni =
41.600 lei;
- psiholog: 1.300 lei/lună x 4 psihologi x 8 luni =
41.600 lei;
- contabil (1/2 normă): 600 lei/lună x 4 contabili x 8
luni = 19.200 lei;
- cheltuieli pentru locaţie:
- chirie: 1.200 lei/lună/locaţie x 4 locaţii x 8 luni =
38.400 lei;
- utilităţi (telefon, cablu TV, apă, gaze, căldură,
gunoi, consumabile etc): 550 lei/lună/locaţie x4 locaţii x 8 luni = 17.600 lei;
- cheltuieli pentru asistarea victimei:
- asistenţă medicală (consultaţii, tratamente,
intervenţii medicale, plata contribuţiei CAS etc): 200 lei/lună x 100 victime x
8 luni = 160.000 lei;
- asistenţă juridică (consultanţă, reprezentare,
obţinerea de certificate medico-legale): 150 lei/lună x 100 victime x 8 luni =
120.000 lei;
- asistenţă educaţională (taxe de şcolarizare, cursuri
de calificare profesională, rechizite, consumabile): 100 lei/lună x 100 victime
x 8 luni = 80.000 lei;
- asistenţă socială (taxe de eliberare documente,
transport, cartele telefonice, taxe coletarie): 100 lei/lună x 100 victime x 8 luni = 80.000 lei;
- asistenţă materială (hrană, îmbrăcăminte, produse de
igienă personală, produse de curăţenie): 250 lei/lună x 100 victime x 8 luni =
200.000 lei.
TOTAL GENERAL: 872.800 lei
Cheltuieli neprevăzute (2,5%): 21.820 lei
Cheltuieli administrative (0,5%): 4.364 lei
TOTAL BUGET: 898.984 lei
ANEXA Nr. 2
METODOLOGIA
de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor
specifice din cadrul programului de interes naţional
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Pot primi sume necesare finanţării proiectelor privind acordarea de servicii de asistenţă în
beneficiul victimelor traficului de persoane organizaţiile neguvernamentale
care îndeplinesc următoarele condiţii:
a) sunt persoane juridice române de drept privat, fără
scop patrimonial, constituite potrivit legii;
b) dispun de resursele materiale şi umane necesare
derulării proiectelor pe care le propun în cadrul programului de interes
naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de
persoane;
c) prezintă garanţii de
solvabilitate financiară;
d) desfăşoară de cel puţin un an activităţi în domeniul
asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane.
(2) Pot beneficia de finanţarea prevăzută la alin.
(1), în aceleaşi condiţii, şi:
a) filialele din România ale
organizaţiilor internaţionale;
b) formele asociative constituite din organizaţii care
îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1).
(3) In sensul prezentei metodologii, se înţelege prin:
a) agenţie finanţatoare - Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, denumită în
continuare Agenţie;
b) beneficiar- victima
traficului de persoane inclusă intr-un program de asistenţă;
c) prestator-
organizaţia neguvernamentală a cărei ofertă de preţ a fost acceptată de agenţia
finanţatoare pentru realizarea obiectului contractului.
Art. 2. - (1) Proiectele propuse de organizaţiile
neguvernamentale, denumite în continuare ONG, pot fi selectate dacă îndeplinesc condiţiile stabilite în
instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) ONG-urile interesate vor
participa la o procedură de selecţie cuprinzând etapele prevăzute la art. 6 din
Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri
publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general.
(3) Procedura de selecţie de proiecte poate fi reluată
în conformitate cu dispoziţiile stabilite de art. 14 din Legea nr. 350/2005.
Procedura de înscriere la selecţie
Art. 3. - (1) Documentaţia de' participare la etapa de
calificare se depune de către ONG-urile interesate la sediul Agenţiei.
(2) Data limită de depunere a documentaţiei prevăzute
la alin. (1) se stabileşte în instrucţiunile pentru întocmirea documentaţiei de
calificare.
Art. 4. - (1) Agenţia va pune la dispoziţie ONG-urilor
interesate caietul de sarcini pentru program şi instrucţiunile pentru
elaborarea documentaţiei de calificare.
(2) Caietul de sarcini pentru program, instrucţiunile
pentru elaborarea documentaţiei de calificare şi instrucţiunile pentru
elaborarea ofertei de preţ se aprobă de către conducerea Agenţiei, astfel încât
să fie posibilă punerea lor la dispoziţie potrivit alin. (1).
Art. 5. - (1) Documentaţia de participare la etapa de
calificare va conţine în mod obligatoriu următoarele:
a) scrisoare de interes;
b) statutul organizaţiei;
c) documentul doveditor al
personalităţii juridice;
d) formularele completate, cuprinse în instrucţiunile
puse la dispoziţie de Agenţie;
e) alte acte solicitate de Agenţie, care dovedesc
capacitatea materială şi financiară a ONG, necesară derulării proiectelor.
(2) Documentele prevăzute la
alin. (1) lit. b)-e) vor fi prezentate în copie semnată pentru conformitate cu
originalul de către ONG. La cererea Agenţiei, ONG va prezenta şi originalul
pentru a se permite verificarea exactităţii copiei.
Calificarea organizaţiilor neguvernamentale
Art. 6. - (1) Verificarea eligibilităţii şi evaluarea
ONG-urilor candidate, în vederea acordării finanţării pentru proiectele depuse,
se realizează de către comisii de evaluare şi selectare, denumite în continuare
comisii, constituite la
nivelul Agenţiei.
(2) Componenţa nominală şi modul de organizare şi funcţionare
ale comisiilor se stabilesc prin dispoziţie a preşedintelui Agenţiei.
Art. 7. - (1) Verificarea eligibilităţii şi evaluarea
ONG-urilor candidate se realizează în baza grilei de evaluare cuprinse în
instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) Rezultatul verificării eligibilităţii şi evaluării
se comunică în scris ONG-urilor candidate, în termen de cel mult 5 zile de la
data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul.
Art. 8. - (1) Ofertele depuse de ONG vor fi analizate
de comisie în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere
prevăzut la art. 3 alin. (2).
(2) In urma analizei efectuate, comisia propune
încheierea contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţării ce urmează
să fie acordat.
(3) Hotărârea prin care comisia formulează propunerile
prevăzute la alin. (2) se aprobă prin votul majorităţii membrilor săi.
(4) Comisia întocmeşte şi înaintează Agenţiei
hotărârea în care se consemnează cele prevăzute la alin. (2) şi (3).
Finanţarea programului de interes naţional
Art. 9. -In baza hotărârii înaintate de comisie
potrivit art. 8 alin. (4), acordarea finanţării proiectelor se face pe bază de
contract încheiat între Agenţie, în calitate de finanţator, şi ONG, în calitate
de prestator.
Art. 10. - (1) Virarea sumelor prevăzute în contractul
de finanţare încheiat în condiţiile art. 9 se poate face în tranşe, conform
clauzelor contractuale. Prima tranşă se înaintează în termen de 30 de zile de
la începerea prestării serviciilor de către ONG, cu excepţia cazurilor în care,
conform legii, se pot acorda avansuri, menţionându-se aceasta în contract.
(2) Sumele utilizate cu încălcarea prevederilor
contractuale privind destinaţia lor vor fi urmărite în sarcina persoanelor
responsabile.
(3) Sumele virate şi neconsumate la sfârşitul
exerciţiului bugetar se restituie la bugetul Agenţiei.
Art. 11. - Finanţarea acordată pentru derularea
proiectelor se retrage în cazul în care Agenţia constată că sumele alocate nu
au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în contractele încheiate.
Art. 12. - Prezenta metodologie se completează cu
dispoziţiile Legii nr. 350/2005, precum şi cu cele ale Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi
completările ulterioare.