Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 198 din 17 octombrie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 702 din 28 decembrie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Marioara Prodan        - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, exceptie ridicata de Alice Livia Teodorescu si Paraschiva Teodorescu in Dosarul nr. 2.635/1999 al Judecatoriei Ploiesti, judetul Prahova.
    La apelul nominal se prezinta Alice Livia Teodorescu, personal si in calitate de reprezentant al Paraschivei Teodorescu, ambele autoare ale exceptiei, lipsind celelalte parti (Teodor Dinu Adrian Teodorescu, Consiliul Judetean Prahova, Comisia judeteana Prahova pentru aplicarea Legii nr. 112/1995 si Consiliul Local Ploiesti), fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Alice Livia Teodorescu, personal si in calitate de reprezentant al Paraschivei Teodorescu, solicita suspendarea solutionarii exceptiei pana la intrarea in vigoare a noii legi a caselor nationalizate.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea cererii de suspendare, ca fiind inadmisibila si incompatibila cu natura procedurii in fata Curtii Constitutionale, in temeiul art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata.
    Curtea, examinand cererea formulata de autorii exceptiei privind suspendarea solutionarii cauzei, precum si dispozitiile art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, si pe cele ale art. 25 din Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, constata ca dispozitiile art. 242 - 244 din Codul de procedura civila referitoare la suspendarea judecatii nu sunt compatibile cu natura procedurii in fata Curtii si, prin urmare, sunt inaplicabile. In consecinta, se dispune respingerea cererii de suspendare.
    Autorul exceptiei solicita, in nume personal si in calitate de reprezentant al celui de al doilea autor al exceptiei, admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, considerand ca dispozitiile art. 2 alin. 1 si cele ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 sunt neconstitutionale, intrucat incalca prevederile cuprinse in art. 1 alin. (3), art. 4 alin. (2), art. 16, art. 41 alin. (2), precum si in art. 135 alin. (1) si (6) din Legea fundamentala. Se sustine ca prin textele de lege criticate se creeaza doua categorii de cetateni: o categorie de persoane care sunt integral despagubite si alta care beneficiaza doar de despagubiri partiale. Se arata ca in acest mod un numar important de cetateni care au fost alungati din propriile locuinte in timpul fostului regim nu pot fi despagubiti prin restituirea in natura a imobilelor, deoarece, evident, nu ar fi fost posibil sa le fi ocupat la data de 22 decembrie 1989. Se mai considera ca dispozitiile legale criticate incalca dreptul de proprietate al autorilor exceptiei, mostenitori ai fostilor proprietari deposedati abuziv de imobilele lor, chiar cu incalcarea decretului de nationalizare emis de regimul comunist, drept garantat de art. 41 si 135 din Constitutie. Se invoca in sprijinul acestor sustineri jurisprudenta Curtii Constitutionale (Decizia nr. 2 din 3 februarie 1998 si Decizia nr. 72 din 5 mai 1998), precum si aceea a Curtii Europene a Drepturilor Omului (Hotararea pronuntata in cauza "Brumarescu contra Romaniei", 1999), aratandu-se ca despagubirile partiale nu sunt recunoscute de Curtea Europeana a Drepturilor Omului. In final se subliniaza ca trebuie sa se asigure un tratament juridic egal pentru toti cetatenii romani aflati in aceeasi situatie.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, ca fiind neintemeiata, considerand ca dispozitiile art. 2 alin. 1 si cele ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 nu contravin prevederilor constitutionale cuprinse in art. 1 alin. (3), art. 4 alin. (2), art. 16, art. 41 alin. (2) si art. 135 alin. (1) si (6), deoarece dispozitiile legale criticate nu creeaza doua categorii distincte de cetateni. Solutiile legislative diferite reprezinta o optiune a legiuitorului, care nu poate forma obiectul controlului de constitutionalitate. Se mai arata ca textele de lege criticate au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, invocandu-se in acest sens Decizia Curtii Constitutionale nr. 73 din 19 iulie 1995, prin care exceptia de neconstitutionalitate vizand acelasi obiect a fost respinsa. In final se sustine ca, asa cum a statuat Curtea prin numeroase decizii, principiul egalitatii nu inseamna uniformitate, pentru situatii diferite fiind necesare reglementari juridice diferite.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 22 noiembrie 1999, pronuntata in Dosarul nr. 2.635/1999, Judecatoria Ploiesti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, exceptie ridicata de Alice Livia Teodorescu si Paraschiva Teodorescu.
    Prin cererea adresata instantei judecatoresti autorii exceptiei au sustinut neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995, precum si a dispozitiilor art. 12 si ale art. 13 alin. 1 si 2 din aceeasi lege.
    In temeiul art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, instanta de judecata a constatat ca dispozitiile art. 12 si ale art. 13 alin. 1 si 2 din Legea nr. 112/1995 nu au relevanta in cauza si, in consecinta, a respins ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate referitoare la aceste texte, sesizand Curtea Constitutionala numai cu privire la neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995, texte de care, in opinia instantei, depinde solutionarea cauzei. Obiectul cauzei il constituie anularea Hotararii nr. 13 din 13 ianuarie 1998 a Comisiei judetene de aplicare a Legii nr. 112/1995, prin care s-a stabilit dreptul familiei Teodorescu de a beneficia de masurile reparatorii prevazute de Legea nr. 112/1995 si restituirea in natura a unui imobil situat in municipiul Ploiesti.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia arata ca dispozitiile art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 incalca prevederile art. 1 alin. (3), ale art. 4 alin. (2), referitoare la egalitatea in drepturi a cetatenilor romani, fara nici un fel de deosebiri, ale art. 16 care consacra principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari, ale art. 41 alin. (2) care instituie principiul ocrotirii dreptului de proprietate si ale art. 135 alin. (1) si (6) din Constitutie, care consacra ocrotirea si inviolabilitatea proprietatii private. Se sustine in esenta ca textele de lege criticate, prin care se prevede "restituirea in natura a imobilului nationalizat catre fostul proprietar, numai in situatia in care acesta locuia la data de 22 decembrie 1989, in calitate de chirias", sanctioneaza proprietarii care nu mai locuiau in imobilele care le-au apartinut, desi au fost si situatii in care proprietarii au fost constransi sa paraseasca imobilele, cum este si cazul lor, care au fost evacuati fortat din casa in anul 1952.
    Judecatoria Ploiesti, exprimandu-si opinia, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, intrucat textele de lege criticate "incalca prevederile constitutionale referitoare la egalitatea in drepturi a tuturor cetatenilor (art. 16) si la garantarea si ocrotirea proprietatii private in mod egal, indiferent de titular (art. 41)". Totodata instanta considera ca "aceste dispozitii legale nu au in vedere situatia in care fostii proprietari au fost alungati sau evacuati fortat din propriile locuinte, asa incat nu au mai avut, practic, posibilitatea de a ocupa, in calitate de chiriasi, aceste imobile".
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 este neintemeiata, referindu-se si la jurisprudenta Curtii Constitutionale, care, prin Decizia nr. 73/1995, a stabilit, in cadrul controlului a priori, ca art. 2 alin. 1 nu contravine Legii fundamentale, iar prin Decizia nr. 2 din 3 februarie 1998 a stabilit ca nici art. 5 din Legea nr. 112/1995 nu este neconstitutional.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, texte care au urmatoarea redactare:
    Art. 2 alin. 1
    "Persoanele prevazute la art. 1 beneficiaza de restituirea in natura, prin redobandirea dreptului de proprietate asupra apartamentelor in care locuiesc in calitate de chiriasi sau a celor care sunt libere, iar pentru celelalte apartamente primesc despagubiri in conditiile art. 12.";
    Art. 5 alin. 1
    "Daca fostul proprietar sau mostenitorii acestuia locuiau la data de 22 decembrie 1989 in calitate de chiriasi in apartamentele trecute in proprietatea statului, ei devin proprietarii apartamentului locuit, in conditiile prezentei legi."
    Aceste dispozitii legale sunt considerate neconstitutionale de autorii exceptiei, in raport cu prevederile art. 1 alin. (3), ale art. 4 alin. (2), ale art. 16 alin. (1) si (2), ale art. 41 alin. (2) si ale art. 135 alin. (1) si (6) din Constitutie, care au urmatorul cuprins:
    Art. 1 alin. (3)
    "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme si sunt garantate.";
    Art. 4 alin. (2)
    "Romania este patria comuna si indivizibila a tuturor cetatenilor sai, fara deosebire de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala.";
    Art. 16
    "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    Art. 41 alin. (2)
    "Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii nu pot dobandi dreptul de proprietate asupra terenurilor.";
    Art. 135 alin. (1) si (6)
    "(1) Statul ocroteste proprietatea. [...]
    (6) Proprietatea privata este, in conditiile legii, inviolabila."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate a textelor de lege criticate, Curtea constata ca aceasta este neintemeiata, pentru urmatoarele argumente:
    Adoptarea unor solutii legislative diferite de reparare a nedreptatilor savarsite in timpul vechiului regim politic, prin trecerea in proprietatea statului sau a altor persoane juridice, dupa 6 martie 1945, a unor imobile cu destinatia de locuinte, in cadrul Legii nr. 112/1995, in raport cu faptul ca fostii proprietari locuiau sau nu, in calitate de chiriasi, in apartamentele care le-au apartinut ori daca aceste apartamente erau sau nu libere, nu este de natura sa determine caracterul neconstitutional al celor doua texte de lege criticate, care exprima optiunea legiuitorului cu privire la masurile reparatorii.
    Curtea retine ca reglementarea cuprinsa in art. 2 alin. 1 si in art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 nu incalca principiile generale cuprinse in art. 1 alin. (3) si in art. 4 alin. (2) din Constitutie, deoarece nu aduce atingere statului de drept, democratiei, demnitatii omului, drepturilor si libertatilor cetatenilor sau altor valori supreme garantate prin Legea fundamentala si nici nu creeaza inegalitati intre cetateni pe criterii de rasa, nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala.
    Curtea constata, de asemenea, ca dispozitiile legale criticate nu contravin nici prevederilor constitutionale cuprinse in art. 16 care consacra la alin. (1) principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, precum si nediscriminarea. Jurisprudenta Curtii Constitutionale, in deplin acord cu jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, a stabilit ca acest principiu nu este sinonim cu uniformitatea si ca pentru situatii diferite poate exista un tratament juridic deosebit, recunoscandu-se dreptul la diferenta. In acest sens Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin mai multe decizii, printre care se afla Decizia nr. 70 din 15 decembrie 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 307 din 27 decembrie 1993, si Decizia nr. 139 din 19 noiembrie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 7 din 20 ianuarie 1997.
    Critica referitoare la incalcarea alin. (2) al art. 16 din Constitutie este, de asemenea, nefondata, deoarece nu este creata o reglementare "in afara legii", ci in cadrul legii, dar cu solutii legislative diferite, si fara a contine prevederi privind exceptarea anumitor persoane de la aplicarea legii.
    Curtea constata ca dispozitiile constitutionale cuprinse in art. 41 alin. (2) si in art. 135 alin. (1) si (6), care prevad protectia proprietatii private, nu sunt incidente in cauza, intrucat prin dispozitiile legale criticate nu se incalca dreptul de proprietate al autorilor exceptiei, drept care nu mai exista, bunurile respective intrand in proprietatea statului cu titlu, ci, dimpotriva, se prevad masuri reparatorii pentru fostii proprietari deposedati de aceste imobile cu destinatia de locuinte. Incalcarea dreptului lor de proprietate s-a produs deja in momentul trecerii in proprietatea statului a locuintelor care le-au apartinut, la data cand s-au constituit titlurile respective, intr-un alt regim constitutional.
    De altfel, dispozitiile art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 au mai format obiectul controlului de constitutionalitate exercitat de Curte. Astfel, prin Decizia nr. 73 din 19 iulie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 177 din 8 august 1995, in cadrul controlului de constitutionalitate exercitat conform art. 144 lit. a) din Constitutie, dispozitiile art. 2 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 au fost declarate constitutionale. In considerentele acestei decizii Curtea a retinut ca "legea nu numai ca nu realizeaza <<exproprierea individuala>> a locuintelor, aflate in proprietatea statului, dar infaptuieste, cu mijloace specifice si tinand seama de realitatile economice din prezent, o reparatie in folosul fostilor proprietari, persoane fizice".
    De asemenea, Curtea s-a pronuntat si cu privire la dispozitiile art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995, text a carui constitutionalitate a fost, de asemenea, contestata, constatand ca acestea nu contravin prevederilor Constitutiei (Decizia nr. 2 din 3 februarie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 146 din 10 aprilie 1998, si Decizia nr. 72 din 5 mai 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 195 din 26 mai 1996). Astfel, in considerentele Deciziei nr. 2 din 3 februarie 1998 Curtea a retinut ca, "In ceea ce priveste art. 5 din Legea nr. 112/1995, care consacra restituirea in natura a imobilelor proprietate de stat, tinand seama de insusi temeiul constitutional invocat in motivarea exceptiei - art. 41 privind protectia proprietatii private si art. 135 alin. (6) din Constitutie privind inviolabilitatea acestei proprietati, rezulta ca exceptia este nefondata. Apare contradictoriu sa se sustina ca garantia constitutionala a dreptului de proprietate a fost incalcata de o dispozitie legala ce asigura restituirea in natura a proprietatii fostului proprietar".
    Considerentele care au stat la baza solutiilor pronuntate de Curtea Constitutionala cu referire la constitutionalitatea celor doua texte de lege isi pastreaza valabilitatea si in cauza de fata, neexistand motive pentru a se reveni asupra acestei jurisprudente.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 alin. 1 si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, exceptie ridicata de Alice Livia Teodorescu si Paraschiva Teodorescu in Dosarul nr. 2.635/1999 al Judecatoriei Ploiesti, judetul Prahova.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 17 octombrie 2000.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Marioara Prodan



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 198/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 198 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 198/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu