Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIA Nr

DECIZIA   Nr. 178 din 17 decembrie 1998

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145, 147, 248 si 248^1 din Codul penal

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 77 din 24 februarie 1999


SmartCity3


    Lucian Mihai       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Constantin Doldur  - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Ioan Muraru        - judecator
    Nicolae Popa       - judecator
    Lucian Stangu      - judecator
    Romul Petru Vonica - judecator
    Ioan Griga         - procuror
    Florentina Geangu  - magistrat-asistent

    Pe rol, solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145, 147, 248 si 248^1 din Codul penal, ridicata de Temesan Razvan Liviu in Dosarul nr. 553/1998 al Tribunalului Municipiului Bucuresti - Sectia a II-a Penala.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din data de 15 decembrie 1998, in prezenta autorului exceptiei si in lipsa Bancii Romane de Comert Exterior - S.A. (Bancorex), legal citata, fiind consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru data de 17 decembrie 1998.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 5 mai 1998, pronuntata in Dosarul nr. 553/1998, Tribunalul Municipiului Bucuresti - Sectia a II-a Penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145, 147, 248 si 248^1 din Codul penal, ridicata de Temesan Razvan Liviu.
    In motivarea exceptiei autorul acesteia arata ca, in fapt, el a fost trimis in judecata pentru infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice in forma calificata, prevazuta la art. 248 si 248^1 din Codul penal, retinandu-se in sarcina sa faptul ca ar fi repartizat in mod abuziv 26 de autoturisme unor persoane fizice si juridice, inclusiv unor institutii de stat de interes national, fara intocmirea actelor legale, respectiv a contractelor de sponsorizare, si fara aprobarea adunarii generale a actionarilor. Se sustine ca dispozitiile art. 248 si 248^1, raportate la art. 145 din Codul penal, sunt neconstitutionale in raport cu prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la ocrotirea in mod egal a proprietatii private, indiferent de titular, si cu prevederile art. 135, tot din legea fundamentala, potrivit carora proprietatea este publica sau privata, fiind, in conditiile legii, inviolabila. De asemenea, se sustine ca notiunea public, asa cum este explicata in art. 145 din Codul penal, reprezinta o notiune generala si abstracta cu privire la o proprietate publica, fara sa se concretizeze sau sa se exemplifice care sunt acele institutii publice si care sunt bunurile proprietate publica sau serviciile de interes public. De aceea aceasta dispozitie este in contradictie cu dispozitiile art. 135 alin. (2) din Constitutia Romaniei, in care se prevede ca "proprietatea este publica sau privata". In alin. (4) al aceluiasi articol se arata care sunt bunurile care fac obiectul exclusiv al proprietatii publice, iar printre acestea nu se regasesc bunurile ce constituie patrimoniul unei societati comerciale, indiferent daca este cu capital de stat sau privat. Dupa parerea autorului exceptiei, art. 145 din Codul penal, cu referirile lui generale, abstracte si ambigue, este in vadita contradictie cu dispozitiile art. 41 alin. (2) din Constitutie, care arata ca proprietatea privata este ocrotita in mod egal, indiferent de titular. Or, "incriminarea mai grava a infractiunii prevazute la art. 248 si 248^1 din Codul penal, dupa aspectul proprietatii publice sau unitatii de interes public, este in contradictie cu prevederile constitutionale cuprinse in art. 41 alin. (2)".
    Referindu-se la cazul in speta, autorul exceptiei arata ca Banca Romana de Comert Exterior - S.A. (Bancorex) este o societate bancara, constituita in baza Legii nr. 31/1990, in care actionar este statul, prin Fondul Proprietatii de Stat. Statul, se sustine in continuare, nu are un drept de proprietate privind patrimoniul societatii respective. Daca un administrator al acestei societati aduce atingere patrimoniului societatii, potrivit art. 150 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale actiunea in raspundere contra fondatorilor, administratorilor, cenzorilor si directorilor apartine adunarii generale a actionarilor. Autorul exceptiei conchide ca dispozitiile Legii nr. 31/1990 sunt incidente in cauza si nu cele ale art. 248 si 248^1 din Codul penal. Fiind vorba de proprietate privata a statului si nu de proprietate publica, se considera ca se impune modificarea art. 145 si, implicit, a art. 248 si 248^1 din Codul penal.
    In continuare, este motivata exceptia de neconstitutionalitate cu privire la art. 147 alin. 1 din Codul penal, raportat la art. 248 si 248^1 din acelasi cod, ale caror dispozitii sunt in contradictie, in opinia autorului exceptiei, cu prevederile art. 16, 20 si 21 din Constitutie. Intrucat dispozitiile art. 248 din Codul penal se refera la functionarul public, autorul exceptiei se opreste asupra dispozitiilor art. 147 alin. 1 din acelasi cod, in care se explica notiunea de functionar ca persoana exercitand o insarcinare de orice natura in serviciul unei unitati dintre cele la care se refera art. 145 din Codul penal, desprinzand de aici concluzia ca se impune abrogarea dispozitiilor art. 147 din acelasi cod, ca urmare a abrogarii art. 145, solicitata anterior. In conceptia autorului exceptiei, prin dispozitiile art. 147 se stabileste o raspundere mai mare pentru functionarul public, ceea ce contravine prevederilor art. 16 din Constitutie, privitoare la egalitatea in drepturi. Se invoca totodata prevederile art. 20 din Constitutie si ale art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Exprimandu-si opinia asupra exceptiei, in conformitate cu prevederile art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata, Tribunalul Bucuresti - Sectia a II-a Penala arata ca dispozitiile art. 145 din Codul penal, chiar si in urma modificarii aduse prin Legea nr. 140/1996, au o exprimare ambigua, ceea ce creeaza instantelor judecatoresti mari dificultati in aplicarea lor. In noua redactare a art. 145 din Codul penal se introduce notiunea de interes public, iar consecinta acestei exprimari generice si ambigue a fost tendinta organelor de urmarire penala de a largi sfera de aplicare a infractiunilor "in paguba avutului public", incalcandu-se astfel prevederile constitutionale. Instanta apreciaza ca dispozitiile art. 145 din Codul penal, in actuala redactare, sunt neconstitutionale in masura in care notiunea public excede prevederilor art. 135 alin. (4) din Constitutie. Se precizeaza ca numai in conditiile unei reglementari legale a proprietatii publice se poate realiza respectarea dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie.
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 147 alin. 1, ale art. 248 si 248^1 din Codul penal, raportate la prevederile art. 16 si 20 din Constitutie, instanta de judecata arata ca, intrucat art. 248 din Codul penal face referire la art. 147 alin. 1, acest din urma text, care se refera la art. 145 din Codul penal, este neconstitutional in masura in care si art. 145 din acelasi cod este neconstitutional.
    Cu aceste observatii, fata de raportarea la art. 16 si 20 din Constitutie, instanta de judecata apreciaza ca textele legale criticate sunt constitutionale. Se admite ca legiuitorul poate stabili o protectie speciala mai riguroasa a bunurilor ce formeaza obiectul proprietatii publice, ceea ce nu contravine prevederilor constitutionale. De asemenea, legiuitorul poate stabili o represiune diferita si pentru anumite categorii de bunuri private, fara a distinge dupa cum acestea apartin statului sau altor subiecte.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, s-au solicitat punctele de vedere ale presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului. In punctul sau de vedere Guvernul arata ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145, 147, 248 si 248^1 din Codul penal este neintemeiata. Din examinarea acestor texte se constata ca intre ele exista o stransa legatura, deoarece infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, atat in varianta simpla, cat si in varianta calificata, nu poate fi savarsita decat de un functionar public sau de un functionar (art. 258 din Codul penal). De aceea autorul exceptiei s-a si referit la toate aceste texte, intrucat, daca s-ar constata ca unul dintre ele contravine Constitutiei, acest fapt le-ar face inaplicabile si pe celelalte. Se arata, de asemenea, ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si pe fond, deoarece dispozitiile art. 16, 20, 21, art. 41 alin. (2) si ale art. 135 din Constitutie, invocate in sprijinul exceptiei, nu sunt contrazise in nici un fel de dispozitiile legale criticate.
    Critica formulata de autorul exceptiei, se arata in continuare, potrivit careia termenul public din cuprinsul art. 145 din Codul penal ar fi un termen abstract si insuficient definit, este nefondata, deoarece, in actuala redactare, textul contine o exprimare clara, iar notiunea public este suficient de lamuritoare. Faptul ca in actualul art. 145 din Codul penal se foloseste notiunea interes public, aceasta nu inseamna ca legea este echivoca. Este suficient sa se mentioneze ca notiunea interes public se regaseste si in art. 135 alin. (4) din Constitutie. Pe de alta parte, chiar daca dispozitiile unei legi sunt insuficient de cuprinzatoare, ele nu pot fi considerate neconstitutionale.
    De asemenea, se sustine ca este neintemeiata critica autorului exceptiei, in sensul ca actualele dispozitii ale Codului penal consacra un regim sanctionator diferentiat, dupa cum bunurile care fac obiectul unei infractiuni contra patrimoniului apartin proprietatii publice sau proprietatii private. Insasi Constitutia face o astfel de delimitare, de vreme ce, prin dispozitiile art. 41 alin. (2), se precizeaza ca numai proprietatea privata - indiferent ca titularul este statul, o persoana juridica sau o persoana fizica - este ocrotita in mod egal de lege. Aceasta inseamna ca legiuitorul poate stabili o protectie speciala mai riguroasa a bunurilor care formeaza obiectul proprietatii publice, situatie ce nu incalca prevederile constitutionale.
    In fine, se arata in punctul de vedere al Guvernului, nu este intemeiata nici critica referitoare la notiunile functionar public si functionar.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere solicitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale atacate, raportate la prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala este competenta sa solutioneze exceptia ridicata.
    Cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor art. 145, 147 si 248 din Codul penal, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin decizii definitive, insa exceptiile de neconstitutionalitate se refereau la textele legale mentionate in redactarea acestora, anterioara modificarii aduse prin Legea nr. 140/1996, astfel incat solutiile adoptate nu sunt aplicabile in prezenta cauza.
    Infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, prevazuta la art. 248 din Codul penal (cu precizarea ca in art. 248^1 se prevede o varianta agravanta a aceleiasi infractiuni, caracterizata prin producerea de consecinte deosebit de grave), este o infractiune de serviciu si nu una contra patrimoniului, asa cum pare a rezulta din argumentele prezentate de autorul exceptiei de neconstitutionalitate, cat si din opinia instantei de judecata. Conform textului de lege mentionat, aceasta infractiune este fapta functionarului public (in sensul art. 147 alin. 1 din Codul penal) sau a oricarui alt functionar (in sensul art. 147 alin. 2 din Codul penal, deoarece, conform dispozitiilor art. 258 din acelasi cod, dispozitiile art. 248 si, desigur, si ale art. 248^1 din Codul penal se aplica si celorlalti functionari, dar reducandu-se maximul pedepsei cu o treime) care, in exercitiul atributiilor sale de serviciu, cu stiinta, nu indeplineste un act ori il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o tulburare insemnata bunului mers al unui organ sau al unei institutii de stat ori al unei alte unitati din cele la care se refera art. 145 (sau, in cazul functionarului, al unei alte persoane juridice decat cele la care se refera art. 145) sau o paguba patrimoniului acesteia (ori, in cazul functionarului, o paguba patrimoniului persoanei juridice in serviciul careia isi exercita insarcinarea).
    Valoarea sociala aparata, in principal, prin incriminarea si sanctionarea abuzului in serviciu contra intereselor publice este bunul mers al activitatii persoanelor juridice de drept public, indicate in art. 145 din Codul penal, dar si bunul mers al activitatii altor persoane juridice decat acestea. In primul caz, subiectul nemijlocit al infractiunii este functionarul public, in cel de-al doilea, un functionar, iar stabilirea faptului ca abuzul s-a savarsit de catre un functionar public, deci in cadrul unei persoane juridice de drept public, sau de catre un simplu functionar in cadrul unei persoane juridice de drept privat, este de competenta organelor judiciare.
    In ambele cazuri, existenta infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice este conditionata de producerea de catre functionarul public, respectiv de catre functionar, fie a unei tulburari insemnate a bunului mers al unei unitati la care se refera art. 145 din Codul penal, fie a unei pagube aduse persoanei juridice de drept public, respectiv persoanei juridice de drept privat. Una dintre aceste urmari este suficienta.
    Sanctionarea mai usoara, conform prevederilor art. 258 din Codul penal, a abuzului savarsit de functionar, in raport cu acela savarsit de functionarul public, se explica nu prin faptul ca, in acest din urma caz, s-ar aduce o paguba patrimoniului public, paguba care nici nu este obligatorie pentru existenta infractiunii, in timp ce, in cazul abuzului comis de un functionar, paguba s-ar aduce proprietatii private, ci prin faptul ca abuzul savarsit de un functionar public, deci in cadrul unei persoane juridice de drept public, prezinta un pericol social mai grav datorita importantei activitatii unei autoritati sau institutii publice, ori altei persoane juridice de drept public. Tulburarea insemnata a bunului mers al unui organ sau al unei institutii de stat are, de regula, consecinte sociale negative mai mari decat tulburarea bunului mers al unei societati comerciale.
    Sanctionarea abuzului in serviciu comis de un functionar in temeiul art. 248 din Codul penal, si nu pe baza Legii nr. 31/1990, astfel cum sustine autorul exceptiei de neconstitutionalitate, nu poate fi considerata neconstitutionala, aceasta fiind o optiune de politica legislativa de competenta exclusiva a Parlamentului, optiune care nu poate fi cenzurata de Curtea Constitutionala.
    Din examinarea de ansamblu a exceptiei de neconstitutionalitate se constata ca dispozitiile art. 248 si 248^1 din Codul penal nu contravin vreunei dispozitii constitutionale, iar dispozitiile art. 145 din acelasi cod nu constituie o piedica in aplicarea corecta a sus-mentionatelor dispozitii privitoare la infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice.
    De asemenea, critica adusa dispozitiilor art. 145 din Codul penal este neintemeiata. Prin aceste dispozitii legiuitorul nu si-a propus sa explice notiunile de proprietate publica, ci sa explice intelesul notiunii public, raportata nu numai la proprietate, dar si la notiunile: autoritati, institutii, servicii de interes public si altele. De aceea dispozitiile art. 145 din Codul penal nu contravin prevederilor art. 41 alin. (2) sau ale art. 135 alin. (2) din Constitutie. De altfel, asa cum s-a aratat, deosebirea dintre proprietatea publica si proprietatea privata nu prezinta interes pentru calificarea faptei prevazute de legea penala ca infractiune de abuz in serviciu contra intereselor publice.
    In sfarsit, pentru aceleasi motive, nu sunt neconstitutionale nici dispozitiile art. 147 din Codul penal, dupa cum sunt fara relevanta referirile la art. 16 si 20 din Constitutie.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu opinia separata a domnilor judecatori Kozsokar Gabor si Nicolae Popa,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145, 147, 248 si 248^1 din Codul penal, ridicata de Temesan Razvan Liviu in Dosarul nr. 553/1998 al Tribunalului Municipiului Bucuresti - Sectia a II-a Penala.
    Definitiva.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 17 decembrie 1998.

         PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                    LUCIAN MIHAI

                           Magistrat-asistent,
                           Florentina Geangu

                            OPINIE SEPARATA

    Exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Razvan Liviu Temesan in Dosarul nr. 553/1998 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a II-a penala este intemeiata in parte, si anume in ceea ce priveste neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 248 din Codul penal, raportat la art. 41 alin. (2) teza intai din Constitutie potrivit careia "Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular".
    Infractiunea "abuzul in serviciu contra intereselor publice", prevazuta si pedepsita de art. 248 din Codul penal este, intr-adevar, o infractiune de serviciu. Drept urmare, valoarea sociala, aparata, in principal, prin incriminarea acestei fapte, este bunul mers al activitatii organelor autoritatii publice, precum si a institutiilor de stat.
    Trimiterea in textul art. 248 din Codul penal la "unitati din cele la care se refera art. 145" extinde aria de aplicare a textului incriminator dincolo de limitele valorii sociale a carei aparare are drept scop. Aceasta datorita faptului ca, in aceasta relatie, definirea data de art. 145 din Codul penal notiunii public este prea generala, putand crea ambiguitati: public caracterizat prin interes public. Aceasta imperfectiune a formularii textului art. 145 din Codul penal nu justifica insa concluzia ca el ar infrange vreo norma constitutionala.
    Neconstitutionalitatea, in parte, a dispozitiilor art. 248 din Codul penal apare din alt motiv. Infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, pe langa faptul ca este o infractiune de serviciu, este si o infractiune de rezultat. Ca atare, existenta acestei infractiuni in raport cu latura ei obiectiva presupune producerea uneia dintre cele doua categorii de consecinte, definite prin text, si anume: 1. cauzarea unei tulburari insemnate bunului mers al unui organ sau al unei institutii de stat ori al unei alte unitati din cele la care se refera art. 145 sau 2. cauzarea unei pagube materiale uneia dintre unitatile respective. Cele doua categorii de consecinte fiind alternativ si nu cumulativ cerute, conditiile incriminarii, sub acest aspect, sunt intrunite in prezenta oricareia dintre ele.
    Primul rezultat - cauzarea unei tulburari insemnate bunului mers al unui organ sau al unei alte institutii de stat ori al unei alte unitati determinate - vizeaza eminamente relatiile de serviciu ale functionarului public sau ale altui functionar, in sensul dispozitiilor art. 258 din Codul penal.
    Cel de al doilea rezultat, alternativ prevazut, suficient in sine pentru incriminare - cauzarea de paguba in patrimoniul unei alte unitati - apare si ca o masura de aparare a proprietatii prin mijloace de drept penal.
    Partea finala a textului art. 248 din Codul penal, definind cel de-al doilea rezultat alternativ ca o paguba cauzata patrimoniului unei categorii de unitati, nu face nici o distinctie intre proprietatea publica si cea privata, supunand aceleiasi ocrotiri speciale atat partea din patrimoniu care constituie proprietate publica, cat si cea care constituie proprietate privata. De aici rezulta consecinta directa de a incrimina deosebit fapta de abuz in serviciu care a produs paguba in patrimoniu, chiar constituind proprietate privata, in functie de categoria din care face parte unitatea lezata.
    Incriminarea diferentiata, evident mai grava, a infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice producatoare de paguba chiar in proprietatea privata, tinand seama de calitatea speciala a titularului proprietatii, ca in cazul infractiunilor contra patrimoniului sau chiar al infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, prevazuta si pedepsita de art. 246 din Codul penal - si cauzarea unei pagube constituind o vatamare a intereselor legale a persoanei pagubite - incalca in mod evident dreptul fundamental consacrat de art. 41 alin. (2) teza intai din Constitutie, constand in ocrotirea in mod egal a proprietatii private, indiferent de titular.
    In concluzie: sintagma o paguba patrimoniului este neconstitutionala, intrucat se refera in general la patrimoniu, compus integral sau in parte din bunuri si valori proprietate privata, si nu numai la proprietatea publica.
    Dispozitiile art. 248^1 din Codul penal, nu contravin, intr-adevar, nici unei prevederi constitutionale. Ele devin incidente si temei al agravarii raspunderii penale ca o consecinta a incadrarii potentiale a unei fapte in art. 248 din Codul penal si datorita consecintelor deosebit de grave ale faptei respective.
    Sanctionarea neindeplinirii sau a indeplinirii defectuoase a atributiilor sale de serviciu de catre un functionar, tinand seama de consecintele faptei si de natura functiei indeplinite de functionarul respectiv, ca abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, abuz in serviciu contra intereselor publice ori ca o infractiune prevazuta in Legea nr. 31/1990, nu poate constitui obiect al contenciosului constitutional, ci este o problema de incadrare juridica, a carei rezolvare cade in competenta exclusiva a instantelor judecatoresti.

                                Judecator,
                       prof. univ. dr. Nicolae Popa

                                Judecator,
                              Kozsokar Gabor



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 178/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 178 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 178/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu