DECIZIE Nr
DECIZIE Nr. 176 din 26 septembrie 2000
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr.
1/1991, republicata, a dispozitiilor Legii nr. 18/1991, republicata, a
dispozitiilor Legii nr. 156/1997, a dispozitiilor Legii nr. 169/1997, a
dispozitiilor Legii nr. 1/2000, a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr.
131/1991, republicata, a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 728/1992 si a
dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 730/1992
ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 516 din 20 octombrie 2000
Lucian Mihai - presedinte
Kozsokar Gabor - judecator
Ioan Muraru - judecator
Nicolae Popa - judecator
Lucian Stangu - judecator
Florin Bucur Vasilescu - judecator
Romul Petru Vonica - judecator
Mariana Trofimescu - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor Legii nr. 1/1991, republicata, a dispozitiilor Legii nr. 18/1991
republicata, a dispozitiilor Legii nr. 156/1997, a dispozitiilor Legii nr.
169/1997, a dispozitiilor Legii nr. 1/2000, a dispozitiilor Hotararii
Guvernului nr. 131/1991, republicata, a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr.
728/1992 si a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 730/1992, exceptie
ridicata de Societatea Agricola Inotesti in Dosarul nr. 449/1999 al Curtii
Supreme de Justitie - Sectia de contencios administrativ.
Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 19 septembrie 2000, fiind
consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea a amanat pronuntarea
pentru data de 26 septembrie 2000.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
Prin Incheierea din 6 martie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 449/1999,
Curtea Suprema de Justitie - Sectia de contencios administrativ a sesizat
Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
Legii nr. 1/1991 privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor
profesionala, republicata, a dispozitiilor Legii fondului funciar nr. 18/1991,
republicata, a dispozitiilor Legii nr. 156/1997 privind acoperirea financiara a
datoriilor fata de stat si de alte persoane juridice, ramase in urma
desfiintarii fostelor cooperative agricole de productie, a dispozitiilor Legii
nr. 169/1997 pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr.
18/1991, a dispozitiilor Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de
proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate
potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr.
169/1997, a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 131/1991 pentru aprobarea
Regulamentului privind procedura de constituire, atributiile si functionarea
comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra
terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de proprietate,
precum si punerea in posesie a proprietarilor, republicata, a dispozitiilor
Hotararii Guvernului nr. 728/1992 privind unele masuri de accelerare a emiterii
titlurilor de proprietate si punerii in posesie a titularilor, in conditiile
Legii fondului funciar nr. 18/1991, si a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr.
730/1992 pentru modificarea Regulamentului privind procedura de constituire,
atributiile si functionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de
proprietate privata asupra terenurilor, a modelului si modului de atribuire a
titlurilor de proprietate, precum si punerea in posesie a proprietarilor,
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 131/1991, exceptie ridicata de Societatea
Agricola Inotesti, judetul Prahova, in Dosarul nr. 449/1999 al Curtii Supreme
de Justitie - Sectia de contencios administrativ.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, asa cum rezulta din notele
scrise aflate in dosarul Curtii Supreme de Justitie, autorul acesteia sustine
ca dispozitiile criticate contravin urmatoarelor prevederi constitutionale: ale
art. 1, 15, 16, 20, 24, 25, 31, 37, 41, 47, 48, 82, 122, 129, 130, 134 si ale
art. 135. Nu se indica insa in ce constau aceste incalcari.
Curtea Suprema de Justitie - Sectia de contencios administrativ,
exprimandu-si opinia, arata ca actele normative invocate de autorul exceptiei
nu contravin Constitutiei.
In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicata, incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale a fost comunicata
presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele lor de vedere cu privire la exceptia ridicata.
Guvernul, in punctul sau de vedere, arata ca autorul exceptiei nu
precizeaza textele constitutionale carora le-ar contraveni dispozitiile legale
criticate. In ceea ce priveste exceptia referitoare la hotararile Guvernului
nr. 131/1991, nr. 728/1992 si nr. 730/1992, se precizeaza ca aceste dispozitii
nu pot face obiectul controlului de constitutionalitate, avand in vedere
competenta Curtii Constitutionale expres prevazuta la art. 144 lit. c) din
Constitutie si la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata. In
final arata ca aceeasi societate, ca si in cauza de fata, a mai ridicat
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 18/1991, precum si
a hotararilor Guvernului si deciziilor prefecturilor, date in baza acestei
legi. Astfel, prin Decizia nr. 104/1994, definitiva ca urmare a Deciziei nr.
86/1995, Curtea Constitutionala a respins aceasta exceptie ca vadit nefondata.
Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere.
CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul
judecatorului-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale atacate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine
urmatoarele:
Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor
art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din
Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicata.
Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca autorul
acesteia expune in motivare situatii de fapt, rezultate din aplicarea
dispozitiilor legale criticate, care au dus la incalcarea a numeroase norme
constitutionale, pe care acesta le enumera. Textele constitutionale indicate
sunt: art. 1 (care reglementeaza elementele definitorii ale statului roman),
art. 15 alin. (1) (universalitatea drepturilor si indatoririlor), art. 16
(egalitatea in drepturi), art. 20 (tratatele internationale privind drepturile
omului), art. 24 (dreptul la aparare), art. 25 (libera circulatie), art. 31
(dreptul la informatie), art. 37 (dreptul la asociere), art. 41 (protectia
proprietatii private), art. 47 (dreptul de petitionare), art. 48 (dreptul
persoanei vatamate de o autoritate publica), art. 82 (validarea mandatului si
depunerea juramantului de catre Presedintele Romaniei), art. 122 (atributiile
prefectului), art. 124 (statutul judecatorilor), art. 129 (politia
instantelor), art. 130 (rolul Ministerului Public), art. 134 (economia
Romaniei) si, in sfarsit, art. 135 (proprietatea).
Din analiza motivelor invocate, raportate la textele constitutionale alese
aleatoriu de autorul exceptiei, rezulta ca acestea nu sunt relevante, neavand
nici o concludenta pentru solutionarea cauzei.
De altfel, autorul exceptiei, Societatea Agricola Inotesti, a mai ridicat
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 18/1991, ale Legii
nr. 156/1997 si ale Legii nr. 169/1997. Prin deciziile nr. 49 din 23 martie
1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 222 din 20 mai
1999, si nr. 96 din 29 iunie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 502 din 18 octombrie 1999, Curtea Constitutionala a respins
exceptia privitoare la aceste dispozitii.
Curtea observa ca nu au intervenit elemente noi, care sa justifice
modificarea jurisprudentei sale.
In ceea ce priveste exceptia referitoare la dispozitiile Legii nr. 1/1991,
Curtea constata ca litigiul in cadrul caruia a fost ridicata exceptia are ca
obiect o actiune civila formulata in cadrul contenciosului administrativ, prin
care se solicita obligarea Comisiei judetene Prahova de aplicare a Legii nr.
18/1991 la punerea in posesie a Societatii Agricole Inotesti. Legea nr. 1/1991
priveste protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala. In
aceasta situatie Curtea observa ca acest act normativ nu are legatura cu cauza
dedusa judecatii.
Avand in vedere prevederile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicata, potrivit carora "Curtea Constitutionala decide asupra
exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind
neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege
sau dintr-o ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea cauzei",
exceptia privitoare la aceste dispozitii urmeaza sa fie respinsa ca
inadmisibila.
In ceea ce priveste exceptia referitoare la dispozitiile hotararilor
Guvernului nr. 131/1991, nr. 728/1992 si nr. 730/1992, aceasta, de asemenea,
este inadmisibila, avandu-se in vedere competenta Curtii Constitutionale expres
prevazuta la art. 144 lit. c) din Constitutie si la art. 23 din Legea nr.
47/1992, potrivit carora "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor
ridicate in fata instantelor judecatoresti privind neconstitutionalitatea unei
legi sau ordonante [...]".
Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie,
al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), precum si al art. 23 si al art.
25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,
CURTEA
In numele legii
DECIDE:
1. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr.
18/1991, republicata, a dispozitiilor Legii nr. 156/1997, a dispozitiilor Legii
nr. 169/1997 si a dispozitiilor Legii nr. 1/2000, exceptie ridicata de
Societatea Agricola Inotesti in Dosarul nr. 449/1999 al Curtii Supreme de
Justitie - Sectia de contencios administrativ.
2. Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor Legii nr. 1/1991, a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr.
131/1991, a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 728/1992 si a dispozitiilor
Hotararii Guvernului nr. 730/1992, exceptie ridicata de acelasi autor.
Definitiva si obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 26 septembrie 2000.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
LUCIAN MIHAI
Magistrat asistent,
Maria Bratu
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 176/2000
|