Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 162 din 22 mai 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 453 din  9 august 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Constantin Doldur  - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Ioan Muraru        - judecator
    Nicolae Popa       - judecator
    Lucian Stangu      - judecator
    Romul Petru Vonica - judecator
    Iuliana Nedelcu    - procuror
    Cristina Radu      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 47/1997 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoanele fizice si juridice nerezidente, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Romanian Broadcasting System" - S.A. Oradea in Dosarul nr. 2.582/CA/2000 al Curtii de Apel Oradea.
    La apelul nominal se prezinta avocat Augustin Man, pentru autorul exceptiei, precum si consilier juridic Nicoleta Negut, pentru Ministerul Finantelor Publice, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul autorului exceptiei de neconstitutionalitate solicita admiterea acesteia, aratand ca dispozitiile legale invocate privind impozitarea, prin aplicarea unei penalitati de 100%, echivaleaza cu masura confiscarii.
    Ministerul Finantelor Publice, prin consilier juridic, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca aceasta a devenit inadmisibila. In acest sens se arata, pe de o parte, ca dispozitiile legale invocate au fost abrogate expres prin art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 83 din 25 august 1998, fiind insa reluate in integralitate prin art. 6 alin. (3) din ordonanta sus-mentionata; pe de alta parte, Curtea Constitutionala s-a pronuntat cu privire la neconstitutionalitatea art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 83/1998, admitand exceptia de neconstitutionalitate avand ca obiect acest text legal.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate, deoarece prin Decizia nr. 101 din 10 aprilie 2001 a Curtii Constitutionale, in curs de publicare, a fost admisa exceptia de neconstitutionalitate a art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 83/1998, text legal al carui continut este identic cu obiectul exceptiei din prezenta cauza.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 9 octombrie 2000, Curtea de Apel Oradea a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 47/1997 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoanele fizice si juridice nerezidente, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Romanian Broadcasting System" - S.A. Oradea.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia arata ca dispozitiile art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 47/1997 stabilesc "drept sanctiune plata unei penalitati de 100% din impozitul ce trebuia retinut si varsat", care se plateste "pe langa majorarile de intarziere aplicabile oricarui impozit". In acest fel, considera autorul exceptiei, textul respectiv incalca dispozitiile art. 41 alin. (7) si (8) din Constitutie, intrucat masura prevazuta la art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 47/1997 "echivaleaza, prin efecte, cu o confiscare", dar, in speta, "nu suntem in prezenta unor bunuri destinate, folosite sau rezultate din infractiuni sau contraventii", iar suma mentionata in textul respectiv "nu constituie nici despagubiri, deoarece despagubirile se includ in majorarile legale, [...] care se achita o data cu impozitele datorate".
    Curtea de Apel Oradea, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, deoarece penalitatea de 100% aplicata la impozitul ce trebuia retinut si/sau varsat este neconstitutionala, "echivaland cu masura confiscarii in afara unui cadru legal".
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca "art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 47/1997 nu contravine dispozitiilor art. 41 alin. (7) si (8) din Constitutie, intrucat nu este vorba de o confiscare, ci despre o penalitate pe care statul, din considerente economice, a inteles sa o reglementeze ca sanctiune fiscala, nivelul acesteia neputand conduce in mod automat la interpretari de ordinul unei masuri a confiscarii".
    Presedintele Senatului si presedintele Camerei Deputatilor nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, conform dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost legal sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulata, il constituie dispozitiile art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 47/1997, care au urmatorul continut: "Neretinerea la sursa a impozitului datorat conform dispozitiilor prezentei ordonante si/sau nevarsarea acestuia la bugetul de stat se sanctioneaza cu o penalitate de 100% din impozitul ce trebuia retinut si/sau varsat, care va avea regimul juridic si procedura aplicabile acestui impozit."
    Textele constitutionale invocate de autorul exceptiei ca fiind incalcate sunt art. 41 alin. (7) si (8), care au urmatorul continut: "(7) Averea dobandita licit nu poate fi confiscata. Caracterul licit al dobandirii se prezuma.
    (8) Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infractiuni ori contraventii pot fi confiscate numai in conditiile legii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile criticate ale Ordonantei Guvernului nr. 47/1997 nu mai erau in vigoare la data ridicarii exceptiei de neconstitutionalitate, 9 octombrie 2000, intrucat, prin art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 83 din 25 august 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 315 din 27 august 1998, se dispusese abrogarea in intregime a Ordonantei Guvernului nr. 47/1997, aprobata prin Legea nr. 180/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Curtea constata insa ca dispozitia criticata din Ordonanta Guvernului nr. 47/1997, abrogata, a fost reluata in mod integral, intr-o redactare identica, prin dispozitiile art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, astfel incat Curtea Constitutionala urmeaza sa se pronunte cu privire la acest text. Sub acest aspect, Curtea retine ca dispozitiile art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 au fost declarate ca fiind neconstitutionale prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 101 din 10 aprilie 2001. In conformitate cu dispozitiile art. 23 alin. (3) teza a doua din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, nu pot face obiectul exceptiei de neconstitutionalitate prevederile constatate ca fiind neconstitutionale printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale. Asa fiind, rezulta ca exceptia de neconstitutionalitate ce face obiectul prezentei cauze a devenit inadmisibila, conform dispozitiilor alin. (6) al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 83//1998 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Romanian Broadcasting System" - S.A. Oradea in Dosarul nr. 2.582/CA/2000 al Curtii de Apel Oradea.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 mai 2001.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Radu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 162/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 162 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 162/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu