Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1605 din 9 decembrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. II pozitia 215 din anexa la Legea nr. 7/1998 privind declararea ca abrogate a unor acte normative

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 65 din 26 ianuarie 2011



Augustin Zegrean                  - presedinte

Aspazia Cojocaru                  -judecator

Acsinte Gaspar                     -judecator

Mircea Stefan Minea             -judecator

Iulia Antoanella Motoc          -judecator

Ion Predescu                         -judecator

Puskas Valentin Zoltan         -judecator

Tudorel Toader                      -judecator

Benke Karoly                        - magistrat-asistent-sef

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Catalina Gliga.

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor articolului unic, anexa la lege, pct. II pozitia 215 din Legea nr. 7/1998 privind declararea ca abrogate a unor acte normative, exceptie ridicata de Viorica Banarescu în Dosarul nr. 1.159/97/2010 al Tribunalului Hunedoara - Sectia litigii de munca si asigurari sociale.

La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal îndeplinita.

Cauza fiind în stare de judecata, presedintele acorda cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila, întrucât exceptia tinde la cenzurarea politicii sociale a legiuitorului.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:

Prin Incheierea din 31 mai 2010, pronuntata în Dosarul nr. 1.159/97/2010, Tribunalul Hunedoara - Sectia litigii de munca si asigurari sociale a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor articolului unic, anexa la lege, pct. II pozitia 215 din Legea nr. 7/1998 privind declararea ca abrogate a unor acte normative, exceptie ridicata de Viorica Banarescu într-o cauza având ca obiect solutionarea cererii autorului exceptiei de acordare a ajutorului la care erau îndreptatite mamele cu mai multi copii, în temeiul Decretului nr. 410/1985.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata ca este neconstitutionala abrogarea acestui drept care se acorda mamelor cu mai multi copii, având în vedere obligatiile specifice ale mamelor cu privire la cresterea si educarea copiilor. Aceste obligatii suplimentare constituie pentru mama un efort suplimentar atât din punct de vedere psihic, cât si fizic. Se sustine ca, indiferent de veniturile pe care acestea le realizeaza, ajutorul mentionat constituie o recompensa pentru mame, iar temeiul constitutional al acordarii acestora se regaseste în art. 47 al Constitutiei.

Tribunalul Hunedoara - Sectia litigii de munca si asigurari sociale apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate formulata este neîntemeiata, întrucât eliminarea ajutorului prevazut de art. 18-21 din Decretul nr. 410/1985 nu echivaleaza cu încalcarea de plano a textului art. 47 din Constitutie.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

Avocatul Poporului considera ca dispozitiile legale criticate sunt constitutionale, aratând ca ajutorul în cauza nu este preconstituit din perioada activa a vietii individului, ceea ce înseamna ca nu se poate angaja obligatia corelativa a statului de plati o indemnizatie care sa fie guvernata de principiul contributivitatii.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze prezenta exceptie.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat, îl constituie dispozitiile articolului unic, anexa la lege, pct. II pozitia 215 din Legea nr. 7/1998 privind declararea ca abrogate a unor acte normative, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 13 ianuarie 1998. Totusi, Curtea observa ca, din punct de vedere al tehnicii legislative, textul criticat se identifica cu pct. II pozitia 215 din anexa: Actele normative care sunt si ramân abrogate la Legea nr. 7/1998, care are urmatorul cuprins:

„ANEXA: Acte normative care sunt si ramân abrogate [...] II. Decrete si hotarâri ale Consiliului de Stat [...]

-   Decretul nr. 410/1985 privind alocatia de stat si indemnizatia pentru copii, ajutoarele ce se acorda mamelor cu mai multi copii si sotiilor de militari în termen, precum si indemnizatia de nastere, publicat in Buletinul Oficial nr. 76 din 26 decembrie 1985, cu modificarile ulterioare".

Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate încalca prevederile constitutionale ale art. 47 privind nivelul de trai.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca autorul exceptiei critica numai în mod formal dispozitia de abrogare a Decretului nr. 410/1985, intentia sa reala fiind aceea de a se reintroduce ajutorul acordat mamelor cu mai multi copii. In acest sens, Curtea retine urmatoarele:

-   art. 18-21 din Decretul nr. 410/1985 prevedeau acordarea unui ajutor mamelor cu mai multi copii;

- prevederile mai sus mentionate au fost abrogate în mod expres prin dispozitiile art. 32 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 29 iunie 1995. Totodata, prin aceasta lege au fost reasezate ajutoarele cu caracter social care se acordau în functie de anumite criterii, cel mai important fiind nivelul venitului pe familie;

-  Legea nr. 7/1998 nu face altceva decât sa declare ca Decretul nr. 485/1985 ramâne abrogat, întrucât toate prevederile acestuia au fost anterior abrogate prin mai multe acte normative succesive;

- ulterior, Legea nr. 67/1995 a fost abrogata prin art. 35 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 20 iulie 2001, care a introdus conceptul de venit minim garantat în functie de care se acorda diversele ajutoare cu caracter social.

Astfel, Curtea constata ca politica legiuitorului în domeniul social nu poate fi cenzurata de instanta constitutionala sub aspectul reînvierii unor vechi forme de ajutor social ce nu au relevanta constitutionala. Acest lucru ar transforma Curtea Constitutionala într-un legiuitor pozitiv, iar prin decizia sa ar completa ajutoarele sociale deja existente.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1)lit. A.d)si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. II pozitia 215 din anexa la Legea nr. 7/1998 privind declararea ca abrogate a unor acte normative, exceptie ridicata de Viorica Banarescu în Dosarul nr. 1.159/97/2010 al Tribunalului Hunedoara - Sectia litigii de munca si asigurari sociale.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata în sedinta publica din data de 9 decembrie 2010.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent-sef,

Benke Karoly


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1605/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1605 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1605/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu