Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIA Nr

DECIZIA   Nr. 158 din 10 noiembrie 1998

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 77 din 24 februarie 1999


SmartCity3


    Ioan Muraru            - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Florentina Geangu      - magistrat-asistent

    Pe rol, solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, ridicata de Banca Romana de Comert Exterior - S.A. - Sucursala Lipscani din Bucuresti in Dosarul nr. 501/1997 al Tribunalului Constanta - Sectia comerciala.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din data de 3 noiembrie 1998, in prezenta autorului exceptiei, lipsind Societatea Comerciala "M.T.S.C. Trading" - S.R.L. din Constanta, Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat Constanta, Administratia financiara Constanta si Societatea Comerciala "C.D.G. Company" - S.R.L. din Constanta, pentru care procedura de citare a fost legal indeplinita, si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la data de 10 noiembrie 1998.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Tribunalul Constanta - Sectia comerciala, prin Incheierea din 20 martie 1998, pronuntata in Dosarul nr. 501/1997, a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, ridicata de Banca Romana de Comert Exterior - S.A. Sucursala Lipscani din Bucuresti.
    In motivarea exceptiei de constitutionalitate se sustine ca dispozitiile art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 incalca principiul constitutional al egalitatii in fata legii, consfintit de art. 16 din Constitutie, deoarece instituie un regim privilegiat pentru institutiile statului (in speta, pentru Ministerul Finantelor), in ceea ce priveste executarea silita a creantelor bugetare (taxe, impozite), in detrimentul celorlalti agenti economici cu capital de stat sau majoritar de stat, si anume banci. Astfel, prin art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 se incalca "prevederile unei legi organice - art. 572 - 580 din Codul de procedura civila -, cand se instituie o alta ordine de preferinta in recuperarea creantelor decat cea prevazuta de legea organica".
    Tribunalul Constanta si-a exprimat opinia in sensul ca art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, stabilind o alta ordine de preferinta in recuperarea creantelor, incalca dispozitiile art. 372 - 580 din Codul de procedura civila, precum si cele ale art. 16 din Constitutie.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, s-au solicitat punctele de vedere ale presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 este neintemeiata, deoarece reglementarile la care se refera autoarea exceptiei nu fac parte din categoria legilor organice consacrate de Constitutie. Sub acest aspect, ordonanta a respectat exigentele si limitele impuse de Legea nr. 130/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante.
    In ceea ce priveste principiul egalitatii in fata legii, se arata in continuare, Curtea Constitutionala s-a pronuntat in mai multe randuri in aceasta privinta, statuand, prin deciziile nr. 6/1993, nr. 35/1993 si nr. 104/1995, ca egalitatea in fata legii implica un tratament egal pentru situatii identice sau similare si nicidecum acelasi tratament pentru situatii diferite. Ideea de uniformitate contravine, in acest sens, egalitatii in drepturi, care implica un drept la diferentiere pentru situatii care nu sunt identice.
    Pornind de la aceasta orientare cu valoare de principiu, se apreciaza totodata ca, in contextul producerii executarii silite indreptate impotriva unui debitor care este urmarit atat de creditori din sfera privata, cat si de Ministerul Finantelor, cele doua categorii de creditori nu se afla in situatii juridice identice, care sa reclame un tratament juridic egal.
    Distinctia, in aceasta privinta, este marcata de natura creantelor a caror satisfacere este urmarita. Prima categorie de creditori are in vedere satisfacerea unor drepturi de creanta nascute in cadrul unor raporturi juridice de drept privat, in care partile se gasesc pe pozitii de egalitate juridica. De cealalta parte, Ministerul Finantelor, in calitate de reprezentant al statului, ca persoana juridica de drept public, actioneaza in vederea incasarii unor creante bugetare, derivate din obligatii imperative stabilite de legislatia fiscala, in temeiul art. 53 alin. (1) din Constitutie, care instituie obligatia de a contribui, prin impozite si taxe, la cheltuielile publice. In cadrul acestor raporturi juridice, cele doua parti - debitorul obligat si statul - nu se situeaza pe pozitii de egalitate, intre ele existand o legatura de subordonare in favoarea statului, pe baza unui regim de drept public.
    Tocmai pentru motivul acestei deosebiri de regim de drept substantial s-a impus, in planul dreptului procesual, adoptarea unei reglementari speciale privind executarea creantelor bugetare, distincta de cea cuprinsa in Codul de procedura civila.
    Existenta unui regim juridic special in materia creantelor bugetare isi gaseste fundamentul constitutional in dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, conform carora statul trebuie sa asigure, printre altele, protejarea intereselor nationale in activitatea financiara. Acest temei constitutional justifica un drept special de preferinta in favoarea statului, in ceea ce priveste efortul de incasare a creantelor bugetare si de asigurare a veniturilor publice la bugetul de stat. Dupa cum a subliniat Curtea Constitutionala in considerentele Deciziei nr. 25/1993, masurile legislative in domeniul fiscal sunt impuse de nevoile statului. Este in afara oricarei indoieli ca "incasarea impozitelor si taxelor constituie sursa principala de venituri ale statului, fiind una dintre expresiile cele mai evidente ale apararii intereselor nationale in plan financiar". Numai daca dispune de aceste resurse bugetare, statul va fi in masura sa isi indeplineasca doua dintre obligatiile fundamentale ce i-au fost prescrise prin art. 43 alin. (1) si art. 134 alin. (2) lit. f) din Constitutie: sa adopte masuri de protectie sociala, apte sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent, si sa creeze conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii. Aceste exigente nu ar putea fi respectate, daca, in cursul unei proceduri de executare silita, in care statul intra in concurs cu creditori din sfera privata, acestia din urma s-ar bucura de prioritate in temeiul garantiilor reale atasate creantelor lor.
    De aceea art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 stabileste un drept de prioritate in favoarea satisfacerii creantelor bugetare, dar acest regim de favoare are un caracter exceptional, el devenind aplicabil numai daca, prin plata creantelor garantate prin gaj sau prin ipoteca, nu s-ar putea plati si creantele bugetare. Asadar textul ordonantei nu se abate de la regula dreptului comun in aceasta materie.
    Pe de alta parte, este de observat ca ordinea stabilita in art. 71 alin. 1 lit. b) - i) din ordonanta, care devine aplicabila in situatia exceptionala mentionata, nu cuprinde numai creantele bugetare. Inaintea lor sunt situate: creantele reprezentand salarii si alte datorii asimilate acestora, pensii, ajutoare pentru incapacitate temporara de munca, pentru prevenirea imbolnavirilor, refacerea sau intarirea sanatatii, acordate asigurarilor sociale de stat, precum si creantele reprezentand obligatia de reparare a pagubelor cauzate prin moarte, vatamarea integritatii sau a sanatatii; creantele rezultand din obligatii de intretinere, alocatii pentru copii sau de plata a altor sume periodice destinate asigurarii mijloacelor de existenta.
    Prin urmare, ordonanta Guvernului a avut in vedere si asigurarea satisfacerii prioritare a unor creante cu un pronuntat caracter de protectie sociala, subordonandu-se in acest mod exigentei impuse de dispozitiile art. 43 alin. (1) si ale art. 134 alin. (2) lit. f) din Constitutie.
    In punctul de vedere al Guvernului se apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este neintemeiata, deoarece notiunea privilegiu prevazuta la art. 16 din Constitutie nu se confunda cu acceptiunea juridica a termenului de privilegiu, asa cum este ea definita de Codul civil. Art. 16 din Constitutie are in vedere egalitatea tuturor cetatenilor in fata legii, fara discriminari bazate pe rasa, nationalitate, origine etnica, limba, religie, sex, opinie sau apartenenta politica, avere sau origine sociala si fara privilegii, in sensul de avantaje sau favoruri determinate de criteriile enumerate mai sus sau de alte imprejurari. Astfel se considera ca art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 este in concordanta cu dispozitiile art. 16 din Constitutie.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, concluziile procurorului si ale autorului exceptiei, precum si dispozitiile legale atacate, raportate la prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala este competenta sa solutioneze exceptia ridicata, fiind legal sesizata.
    In temeiul art. 114 alin. (1) din Constitutie, Parlamentul a adoptat Legea nr. 130 din 27 decembrie 1995 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 298 din 28 decembrie 1995.
    Prin art. 1 lit. b) din aceasta lege, Guvernul a fost abilitat sa emita ordonante cu privire la executarea creantelor bugetare, pana la reluarea lucrarilor Parlamentului in prima sesiune ordinara a anului 1996.
    Guvernul, in baza abilitarii legale, date in temeiul art. 114 din Constitutie, a emis Ordonanta nr. 11 din 23 ianuarie 1996 privind executarea creantelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie 1996, deci pana la reluarea lucrarilor Parlamentului in prima sesiune ordinara a anului 1996, care a inceput, asa cum rezulta din Decizia nr. 1 din 25 ianuarie 1996 a Senatului si din Decizia nr. 1 din 29 ianuarie 1996 a Camerei Deputatilor, la data de 5 februarie 1996, cu respectarea domeniului de emitere a ordonantelor, conform alin. (2) al art. 114 din Constitutie.
    Prin Legea nr. 108 din 10 octombrie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 251 din 17 octombrie 1996, Parlamentul a aprobat Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, care a devenit astfel lege.
    Desi normele cu putere de lege din ordonanta s-au transformat in norme de lege si, cu toate ca, asa cum a stabilit Curtea Constitutionala in deciziile anterioare, ordonanta si legea sunt doua acte juridice distincte, totusi Curtea Constitutionala constata ca normele juridice contestate pe calea exceptiei de neconstitutionalitate si-au mentinut acelasi continut. Ca atare, Curtea Constitutionala este competenta sa examineze exceptia ridicata. Aceasta solutie este simetrica cu solutia data de Curte in situatia modificarii textului de lege sau de ordonanta, intervenita dupa invocarea exceptiei. Astfel, prin Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. III din 31 octombrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 9 noiembrie 1995, s-a statuat ca "in cazul in care, dupa invocarea unei exceptii de neconstitutionalitate in fata instantei judecatoresti, prevederea legala supusa controlului a fost modificata, Curtea Constitutionala se pronunta asupra constitutionalitatii prevederii legale, in noua sa redactare, numai daca solutia legislativa din legea sau ordonanta modificata este, in principiu, aceeasi cu cea dinaintea modificarii".
    Exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 este neintemeiata.
    Autorul exceptiei critica dispozitiile art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, pe motiv ca prin acest articol se instituie un regim derogator de la prevederile Codului civil si ale Codului de procedura civila, care statueaza ca acei creditori ale caror creante sunt garantate prin gaj sau ipoteca au drept de preferinta fata de ceilalti creditori, conditionand acest drept de preferinta de indestularea cu prioritare a creantelor datorate bugetului de stat din alte bunuri decat cele gajate sau ipotecate.
    Din examinarea art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 rezulta ca acest text se aplica:
    "Daca exista creditori care, asupra bunului vandut, au drepturi de preferinta conservate, in conditiile prevazute de lege, la distribuirea sumei rezultate din vanzarea bunului, creantele lor vor fi platite inaintea creantelor prevazute la art. 71 alin. 1 lit. g).
    Creantele garantate prin gaj sau prin ipoteca, constituite asupra bunului urmarit, vor fi platite din pretul acestui bun, chiar inaintea creantelor prevazute la art. 71 alin. 1 lit. b) - i) inclusiv, daca restul bunurilor si veniturilor urmaribile ale debitorului asigura plata acestor din urma creante. In caz contrar, plata fiecarei creante se va face potrivit ordinii de preferinta stabilite de acelasi articol.
    Cheltuielile de judecata si dobanzile sau alte asemenea accesorii ale creantei principale, prevazute in titlul executoriu, vor urma ordinea de preferinta a creantei principale."
    Dreptul de preferinta, conservat in conditiile prevazute de lege, si dreptul de preferinta al creditorilor gajisti si ipotecari, prevazut la art. 72 alin. 1 si 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, rezulta din prevederile art. 1686 si art. 1753 din Codul civil, in conditiile art. 1687, art. 1695, art. 1768, art. 1778 - 1787 din Codul civil, si, potrivit dispozitiilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, se acorda tuturor creditorilor care indeplinesc aceste conditii si nu numai statului, incat nu s-ar putea considera ca se incalca dispozitiile art. 16 din Constitutie privind egalitatea cetatenilor in fata legii.
    Dreptul de preferinta al statului ca persoana juridica de drept public pentru incasarea unor creante bugetare derivate din obligatii imperative rezultate din legislatia fiscala este prevazut si in legislatia anterioara Ordonantei Guvernului nr. 11/1996, si anume la art. 1725 si art. 1753 pct. 3 din Codul civil, care instituie in favoarea statului o ipoteca legala, si in Decretul nr. 221/1960 cu privire la executarea silita impotriva persoanelor fizice a platii impozitelor si a taxelor neachitate in termen si a creantelor banesti ale organizatiilor socialiste, precum si executarea confiscarii, care a fost abrogat prin actul normativ mentionat.
    Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 a restrans sfera de aplicare numai la executarea creantelor bugetare. Solutia este in concordanta cu art. 41 alin. (2) din Constitutie, potrivit caruia proprietatea privata este ocrotita in mod egal prin lege, indiferent de titular, si deci nu era posibila o reglementare derogatorie de la dreptul comun decat in ceea ce priveste executarea silita vizand ocrotirea proprietatii publice. In acest sens este si Decizia Curtii Constitutionale nr. 25 din 5 mai 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 89 din 11 mai 1993.
    Garantarea dreptului de proprietate implica insa, potrivit art. 41 alin. (6) din Constitutie, si respectarea de catre proprietar a obligatiilor care ii revin in aceasta calitate si deci si reglementarea unei proceduri speciale privind executarea creantelor bugetare, in ipoteza in care debitorii nu isi indeplinesc de bunavoie obligatiile catre stat.
    In cadrul acestor raporturi juridice, cele doua parti, statul, in calitate de creditor, si contribuabilul de impozite si taxe, in calitate de debitor al obligatiei fiscale, nu se situeaza pe pozitii de egalitate, intre ele existand o legatura de subordonare in favoarea statului, pe baza unui regim de drept public, si, prin urmare, nu poate fi vorba de incalcarea principiului egalitatii in fata legilor prevazut la art. 16 din Constitutie.
    Existenta unei obligatii exprese a fiecarui cetatean de a contribui prin impozite si taxe la cheltuielile publice, prevazuta la art. 53 alin. (1) din Constitutie, si a unei obligatii a statului de a proteja interesele nationale in activitatea financiara, conform art. 134 alin. (2) din Constitutie, este justificata de necesitatea asigurarii certitudinii in constituirea ritmica a resurselor financiare ale statului. Este in afara de orice indoiala ca incasarea impozitelor si taxelor constituie sursa principala de venituri a statului, fiind una dintre expresiile cele mai evidente ale apararii intereselor nationale pe plan financiar. Numai daca dispune de aceste resurse bugetare, statul va fi in masura sa isi indeplineasca obligatiile sale fata de cetateni si agentii economici, care au fost stabilite in art. 134 alin. (2) din Constitutie, printre care:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;
    b) protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara.
    Aceste exigente nu ar putea fi respectate, daca in cursul unei proceduri de executare silita statul - pentru obligatii publice de impozite, taxe si contributii - ar intra in concurs cu creditorii din sfera privata.
    Curtea Constitutionala, prin mai multe decizii: nr. 6/1993, nr. 60/1993 si nr. 104/1995, a stabilit ca egalitatea in fata legii implica un tratament egal pentru situatii identice sau similare si nicidecum acelasi tratament pentru situatii diferite. Ideea de uniformitate contravine in acest sens egalitatii in drepturi, care implica un drept la diferentiere pentru situatii ce nu sunt identice.
    In art. 72 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 se precizeaza ca creantele garantate prin gaj si ipoteca, constituite asupra bunurilor urmarite, vor fi platite din pretul acestor bunuri, chiar inaintea creantelor prevazute la art. 71 alin. 1 lit. b) - i) inclusiv, daca restul bunurilor si veniturilor urmaribile ale debitorului asigura plata acestor din urma creante. In caz contrar, plata fiecarei creante se va face potrivit ordinii de preferinta stabilite in acelasi articol.
    Prin urmare, alin. 2 al art. 72 al Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 se refera numai la creantele garantate prin gaj si ipoteca, constituite asupra unor bunuri urmaribile ale debitorului, si dispozitiile sale vor fi aplicabile numai daca, in urma aplicarii art. 71 alin. 1 lit. b) - i) din mentionata ordonanta, nu s-ar putea plati si creantele bugetare. Or, in cazul acestei categorii de creante garantate prin gaj sau ipoteca, chiar dreptul civil, asa cum rezulta din textele sus-mentionate, instituie un drept de preferinta pentru toti creditorii din aceasta categorie.
    In cazul creditorilor care au o creanta privilegiata ce concura cu o creanta bugetara, care se bucura de o garantie legala, privilegiu, gaj sau ipoteca, potrivit art. 72 alin. 2 teza a doua, plata fiecarei creante se va face potrivit ordinii legale de preferinta prevazute de textul sus-mentionat.
    Art. 409 alin. 2 din Codul de procedura civila prevede ca plata datoriilor izvorate din impozite si taxe se face inainte de plata despagubirilor pentru repararea pagubelor si a celorlalte datorii. Astfel, sub acest aspect exceptia este neintemeiata.
    Cat priveste critica adusa dispozitiilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, in sensul ca prin acest text s-a modificat o ordine de preferinta prevazuta de o lege organica, este de observat ca art. 53 alin. (2), art. 72 si 138 din Constitutie nu dispun ca reglementarea executarii creantelor bugetare sa se faca printr-o lege organica.
    In consecinta, exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si urmeaza sa fie respinsa.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 72 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, ridicata de Banca Romana de Comert Exterior - S.A. - Sucursala Lipscani Bucuresti in Dosarul nr. 501/1997 al Tribunalului Constanta - Sectia comerciala.
    Definitiva.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 10 noiembrie 1998.

                  PRESEDINTE,
          prof univ. dr. IOAN MURARU

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 158/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 158 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 158/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu