Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1550 din 25 noiembrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 224 si art. 911 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor art. 6 si art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 69 din 26 ianuarie 2011



Augustin Zegrean                 - presedinte

Aspazia Cojocaru                 -judecator

Acsinte Gaspar                    -judecator

Mircea Stefan Minea            -judecator

Ion Predescu                        -judecator

Tudorel Toader                     -judecator

Afrodita Laura Tutunaru       - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Marinela Minca.

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 224 si art. 911 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor art. 6 si art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, exceptie ridicata de Petru Toadere în Dosarul nr. 510/117/2010'al Tribunalului Cluj - Sectia penala.

La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal îndeplinita.

Cauza fiind în stare de judecata, presedintele acorda cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiata, sens în care face trimitere la jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:

Prin Incheierea din 16 septembrie 2010, pronuntata în Dosarul nr. 510/117/2010, Tribunalul Cluj - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 224 si art. 911 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor art. 6 si art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, exceptie ridicata de Petru Toadere.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 6 si art. 13 din Legea nr. 78/2000 afecteaza prevederile constitutionale ale art. 21 alin. (3) referitoare la dreptul la un proces echitabil, art. 23 alin. (12) referitoare la legalitatea pedepsei, art. 73 alin. (3) lit. h) referitoare la domeniul de reglementare prin lege organica, art. 124 alin. (2) referitoare la unicitatea, impartialitatea si egalitatea justitiei, art. 11 referitoare la Dreptul international si dreptul intern si art. 20 referitoare la Tratatele internationale privind drepturile omului, precum si ale art. 7 cu denumirea marginala Nicio pedeapsa fara lege din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, deoarece infractiunile prevazute de textele criticate nu contin o pedeapsa proprie, facându-se trimitere la norma generala. Or, o lege penala nu poate fi aplicata extensiv în detrimentul acuzatului, prin analogie.

Dispozitiile art. 911 din Codul de procedura penala contravin prevederilor constitutionale ale art. 28 referitoare la Secretul corespondentei coroborate cu art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale referitoare la Dreptul la respectarea vietii private si de familie, ale art. 53 referitoare la Restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati si ale art. 21 alin. (3) referitoare la dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor într-un termen rezonabil coroborate cu art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale privind Dreptul la un proces echitabil, deoarece interceptarile audio-video se pot dispune si înainte de începerea urmaririi penale, respectiv înainte de declansarea procesului penal sau chiar înainte de savârsirea unei infractiuni.

Dispozitiile art. 224 din Codul de procedura penala contravin prevederilor constitutionale ale art. 21 referitoare la Dreptul la un proces echitabil, art. 24 referitoare la Dreptul la aparare si ale art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, deoarece se permite organelor de urmarire penala sa desfasoare activitati propriu-zise care se situeaza în afara unui cadru procesual precis, cu consecinta directa a privarii persoanei banuite de savârsirea unei infractiuni de timpul si înlesnirile necesare unei aparari adecvate, inclusiv de accesul acesteia la o procedura contradictorie, în decursul careia poate beneficia si de asistenta unui aparator.

Tribunalul Cluj - Sectia penala opineaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiata, sens în care face trimitere la jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.

Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 224 - Acte premergatoare si art. 911 - Conditiile si cazurile de interceptare si înregistrare a convorbirilor sau comunicarilor efectuate prin telefon sau prin orice mijloc electronic de comunicare, ambele din Codul de procedura penala, si art. 6 si art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 18 mai 2000, asa cum au fost modificate prin art. I pct. 7 din cartea II titlul I din Legea nr. 161/2003, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, care au urmatorul continut:

- Art. 224 din Codul de procedura penala: „In vederea începerii urmaririi penale, organul de urmarire penala poate efectua acte premergatoare.

De asemenea, în vederea strângerii datelor necesare organelor de urmarire penala pentru începerea urmaririi penale, pot efectua acte premergatoare si lucratorii operativi din Ministerul de Interne, precum si din celelalte organe de stat cu atributii în domeniul sigurantei nationale, anume desemnati în acest scop, pentru fapte care constituie, potrivit legii, amenintari la adresa sigurantei nationale.

Procesul-verbal prin care se constata efectuarea unor acte premergatoare poate constitui mijloc de proba.";

- Art. 911 din Codul de procedura penala: „Interceptarea si înregistrarea convorbirilor sau comunicarilor efectuate prin telefon ori prin orice mijloc electronic de comunicare se realizeaza cu autorizarea motivata a judecatorului, la cererea procurorului care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala, în conditiile prevazute de lege, daca sunt date ori indicii temeinice privind pregatirea sau savârsirea unei infractiuni pentru care urmarirea penala se efectueaza din oficiu, iar interceptarea si înregistrarea se impun pentru stabilirea situatiei de fapt ori pentru ca identificarea sau localizarea participantilor nu poate fi facuta prin alte mijloace ori cercetarea ar fi mult întârziata.

Interceptarea si înregistrarea convorbirilor sau comunicarilor efectuate prin telefon ori prin orice mijloc electronic de comunicare pot fi autorizate în cazul infractiunilor contra sigurantei nationale prevazute de Codul penal si de alte legi speciale, precum si în cazul infractiunilor de trafic de stupefiante, trafic de arme, trafic de persoane, acte de terorism, spalare a banilor, falsificare de monede sau alte valori, în cazul infractiunilor prevazute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare, în cazul unor alte infractiuni grave ori al infractiunilor care se savârsesc prin mijloace de comunicare electronica. Dispozitiile alin. 1 se aplica în mod corespunzator.

Autorizatia se da pentru durata necesara interceptarii si înregistrarii, dar nu pentru mai mult de 30 de zile, în camera de consiliu, de presedintele instantei careia i-ar reveni competenta sa judece cauza în prima instanta sau de la instanta corespunzatoare în grad acesteia, în a carei circumscriptie se afla sediul parchetului din care face parte procurorul care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala. In lipsa presedintelui instantei autorizatia se da de catre judecatorul desemnat de acesta.

Autorizatia poate fi reînnoita, înainte sau dupa expirarea celei anterioare, în aceleasi conditii, pentru motive temeinic justificate, fiecare prelungire neputând depasi 30 de zile.

Durata totala a interceptarilor si înregistrarilor autorizate, cu privire la aceeasi persoana si aceeasi fapta, nu poate depasi 120 de zile.

Inregistrarea convorbirilor dintre avocat si partea pe care o reprezinta sau o asista în proces nu poate fi folosita ca mijloc de proba decât daca din cuprinsul acesteia rezulta date sau informatii concludente si utile privitoare la pregatirea sau savârsirea de catre avocat a unei infractiuni dintre cele prevazute la alin. 1 si 2.

Procurorul dispune încetarea imediata a interceptarilor si înregistrarilor înainte de expirarea duratei autorizatiei daca nu mai exista motivele care le-au justificat, informând despre aceasta instanta care a emis autorizatia.

La cererea motivata a persoanei vatamate, procurorul poate solicita judecatorului autorizarea interceptarii si înregistrarii convorbirilor ori comunicarilor efectuate de aceasta prin telefon sau orice mijloc electronic de comunicare, indiferent de natura infractiunii ce formeaza obiectul cercetarii.

Autorizarea interceptarii si a înregistrarii convorbirilor sau comunicarilor se face prin încheiere motivata, care va cuprinde: indiciile concrete si faptele care justifica masura; motivele pentru care stabilirea situatiei de fapt sau identificarea ori localizarea participantilor nu poate fi facuta prin alte mijloace ori cercetarea ar fi mult întârziata; persoana, mijlocul de comunicare sau locul supus supravegherii; perioada pentru care sunt autorizate interceptarea si înregistrarea.";

- Art. 6 din Legea nr. 78/2000: „Infractiunile de luare de mita - prevazuta la art. 254 din Codul penal, de dare de mita - prevazuta la art. 255 din Codul penal, de primire de foloase necuvenite - prevazuta la art. 256 din Codul penal si de trafic de influenta - prevazuta la art. 257 din Codul penal se pedepsesc potrivit acelor texte de lege.";

- Art. 13 din Legea nr. 78/2000: „Fapta persoanei care îndeplineste o functie de conducere într-un partid, într-un sindicat sau patronat ori în cadrul unei persoane juridice fara scop patrimonial, de a folosi influenta ori autoritatea sa în scopul obtinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani."

Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile legale criticate sunt încalcate prevederile constitutionale ale art. 11 referitoare la Dreptul international si dreptul intern, art. 20 referitoare la Tratatele internationale privind drepturile omului, art. 21 referitoare la Accesul liber la justitie, art. 23 alin. (12) referitoare la legalitatea pedepsei, art. 24 referitoare la Dreptul la aparare, art. 28 referitoare la Secretul corespondentei coroborate cu art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale referitoare la Dreptul la respectarea vietii private si de familie, ale art. 53 referitoare la Restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, art. 73 alin. (3) lit. h) referitoare la domeniul de reglementare prin lege organica, art. 124 alin. (2) referitoare la unicitatea, impartialitatea si egalitatea justitiei, precum si ale art. 6 privind Dreptul la un proces echitabil si art. 7 cu denumirea marginala Nicio pedeapsa fara lege din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate au mai fost supuse controlului sau din perspectiva unor critici similare. Astfel, cu prilejul pronuntarii Deciziei nr. 1.007 din 7 iulie 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 6 august 2009, Curtea Constitutionala a respins ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 78/2000, statuând de principiu ca „reglementarea care formeaza obiectul exceptiei nu constituie o incriminare prin analogie, asa cum gresit sustin autorii acesteia, ci o legiferare a raspunderii penale printr-o norma juridica explicativa, care nu încalca prevederile art. 23 alin. (12) din Legea fundamentala si ale art. 7 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. De altfel, analogia, ca institutie juridica, se plaseaza în sfera aplicarii legii ca argument de interpretare, si nu în cea a procesului legislativ. Folosirea acestei notiuni pentru caracterizarea normei instituite de legiuitor conduce la o contradictie în termeni, caci analogia implica absenta normei si, în consecinta, libertatea recunoscuta unei autoritati publice - în mod exceptional si nu în materie penala - de a stabili ea însasi regula dupa care urmeaza sa rezolve un caz, luând ca model o alta solutie pronuntata într-un alt cadru reglementat. Or, dispozitia legala atacata prevede expres ca infractiunile nominalizate se pedepsesc potrivit textelor din Codul penal în care sunt incriminate".

Curtea a mai retinut ca „nu poate primi sustinerea potrivit careia dispozitiile art. 6 din Legea nr. 78/2000 ar încalca celelalte principii constitutionale invocate, deoarece din textul legii nu rezulta vreo restrângere în sensul reclamat de autorul exceptiei".

Deoarece pâna în prezent nu au intervenit elemente noi, de natura sa determine schimbarea acestei jurisprudente, considerentele si solutia deciziei mai sus mentionate îsi pastreaza valabilitatea si în cauza de fata.

Curtea constata ca cele retinute mai sus sunt aplicabile mutatis mutandis si cu privire la art. 13 din Legea nr. 78/2000, tinând cont de critica formulata în raport cu acest text legal.

Prin Decizia nr. 1.556 din 17 noiembrie 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 18 decembrie 2009, Curtea Constitutionala a respins ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 911 din Codul de procedura penala. Cu acel prilej a statuat ca interceptarile si înregistrarile audio sau video prevad suficiente garantii, prin reglementarea în detaliu a justificarii emiterii autorizatiei, a conditiilor si a modalitatilor de efectuare a înregistrarilor, a instituirii unor limite cu privire la durata masurii, a consemnarii si certificarii autenticitatii convorbirilor înregistrate, a redarii integrale a acestora, a definirii persoanelor care sunt supuse interceptarii, iar eventuala nerespectare a acestor reglementari nu constituie o problema de constitutionalitate, ci una de aplicare, ceea ce însa excedeaza competentei Curtii Constitutionale, întrucât, potrivit alin. (3) al art. 2 din Legea nr. 47/1992, „Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra constitutionalitatii actelor cu privire la care a fost sesizata [...]".

De asemenea, Curtea a mai statuat ca „nu poate fi primita nici sustinerea potrivit careia dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 28 si 53, deoarece însesi textele invocate ofera legiuitorului libertatea unei astfel de reglementari, secretul corespondentei nefiind un drept absolut, ci susceptibil de anumite restrângeri, justificate la rândul lor de necesitatea instructiei penale. Astfel, societatile democratice sunt amenintate de un fenomen infractional din ce în ce mai complex, motiv pentru care statele trebuie sa fie capabile de a combate în mod eficace asemenea amenintari si de a supraveghea elementele subversive ce actioneaza pe teritoriul lor. Asa fiind, asemenea dispozitii legislative devin necesare într-o societate democratica, în vederea asigurarii securitatii nationale, apararii ordinii publice ori prevenirii savârsirii de infractiuni".

Totodata, Curtea a aratat ca anumite aspecte invocate într-o cauza ori alta referitoare la modul de aplicare a dispozitiilor legale criticate nu constituie o problema de constitutionalitate, sens în care a retinut ca „nu se poate admite însa ideea înfrângerii prezumtiei de constitutionalitate ca urmare a aplicarii unor dispozitii legale în contradictie cu legea ori cu principiile fundamentale".

In plus, însasi Curtea Europeana a Drepturilor Omului a validat prevederile legale contestate prin Hotarârea din 26 aprilie 2007 în Cauza Dumitru Popescu împotriva României. Astfel, dupa ce a retinut existenta unei încalcari a art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, motivat de împrejurarea ca la data comiterii faptelor legislatia în materie era alta, a afirmat ca în noul cadru legislativ (prin modificarile aduse de Legea nr. 281/2003 si Legea nr. 356/2006) exista numeroase garantii în materie de interceptare si de transcriere a comunicatiilor, de arhivare a datelor pertinente si de distrugere a celor nepertinente. Asa fiind, dispozitiile legale criticate ofera protectie împotriva amestecului arbitrar în exercitarea dreptului la viata privata al persoanei, legea folosind termeni cu un înteles univoc.

Distinct de acestea, Curtea mai arata ca aspectele legate de modul de interpretare si aplicare a prevederilor art. 911 din Codul de procedura penala excedeaza competentei sale, instantele de judecata de drept comun fiind singurele în drept sa hotarasca asupra incidentei textelor contestate într-un anumit moment procesual.

In sfârsit, prin Decizia nr. 647 din 28 aprilie 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 10 iunie 2009, Curtea Constitutionala a respins ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 224 alin. 1 si 3 din Codul de procedura penala, statuând, între altele, ca „actele premergatoare au o natura proprie, care nu poate fi identificata sau subsumata naturii precise si bine determinate a altor institutii. Asa cum rezulta din chiar denumirea lor, acestea premerg faza de urmarire penala, având un caracter de anterioritate desprins din scopul instituirii lor, si anume acela de a completa informatiile organelor de urmarire penala, de a verifica informatiile detinute si de a fundamenta convingerea organului de cercetare penala ori procurorului cu privire la oportunitatea începerii ori neînceperii urmaririi penale. Asa fiind, aceste acte, prin continutul lor, au un caracter suigeneris, limitat însa de atingerea scopului. Abia dincolo de aceasta granita se poate vorbi de o împingere într-un cadru extraprocesual al actelor care trebuie îndeplinite sub hegemonia garantiilor impuse de faza urmaririi penale".

De altfel, prin Decizia nr. 141 din 5 octombrie 1999, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 585 din 30 noiembrie 1999, Curtea a retinut ca „garantarea dreptului la aparare nu se poate asigura în afara procesului penal, înainte de începerea urmaririi penale, când faptuitorul nu are calitatea procesuala de învinuit sau inculpat. [... ] Efectuarea de catre organele de urmarire penala a unor acte premergatoare, anterior începerii urmaririi penale, în vederea strângerii datelor necesare declansarii procesului, nu reprezinta momentul începerii procesului penal si se efectueaza tocmai pentru a se constata daca sunt sau nu temeiuri pentru începerea procesului penal". S-a mai retinut, de asemenea, ca, desi „în conformitate cu prevederile art. 224 din Codul de procedura penala, procesul-verbal prin care se constata efectuarea unor acte premergatoare poate constitui mijloc de proba, dreptul la aparare al învinuitului nu poate fi considerat ca fiind încalcat, pentru ca acesta are posibilitatea de a-l combate cu alt mijloc de proba", atunci când instanta ar întelege sa îi dea eficienta.

Deoarece pâna în prezent nu au intervenit elemente noi, de natura sa determine schimbarea acestei jurisprudente, considerentele si solutiile deciziilor mai sus mentionate îsi pastreaza valabilitatea si în cauza de fata.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1)lit. A.d)si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

Respinge ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 224 si art. 911 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor art. 6 si art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, exceptie ridicata de Petru Toadere în Dosarul nr. 510/117/2010 al Tribunalului Cluj - Sectia penala.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata în sedinta publica din data de 25 noiembrie 2010.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent,

Afrodita Laura Tutunaru


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1550/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1550 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1550/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu