Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1512 din 17 noiembrie 2009

referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 2, art. 5 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 11, art. 13 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii, precum si a ordonantei de urgenta in ansamblul sau

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 21 din 12 ianuarie 2010



Ioan Vida                       - presedinte

Nicolae Cochinescu       - judecator

Aspazia Cojocaru           - judecator

Acsinte Gaspar               - judecator

Petre Lazaroiu                - judecator

Ion Predescu                   - judecator

Puskas Valentin Zoltan   - judecator

Tudorel Toader               - judecator

Augustin Zegrean           - judecator

Carmen-Catalina Gliga   - procuror

Valentina Barbateanu     - magistrat-asistent

 

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii, exceptie ridicata de Marian Bizga in Dosarul nr. 38.935/3/2008 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal si care face obiectul Dosarului nr. 1.755D/2009 al Curtii Constitutionale.

La apelul nominal se prezinta autorul exceptiei, personal, precum si partea Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, prin consilierul sau juridic, domnul Mihai Alexandru Ionescu.

Curtea dispune a se face apelul in dosarele nr. 1.990D/2009, nr. 5.056D/2009, nr. 5.057D/2009, nr. 5.143D/2009 si nr. 5.663D/2009, avand ca obiect dupa cum urmeaza: exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008, ridicata de Mioara Flenchea in Dosarul nr. 21.865/3/2008 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal; exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 2 lit. b) din aceeasi ordonanta de urgenta, ridicata de Visinel Ganea in Dosarul nr. 27.926/3/2008 al aceleiasi instante; exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 alin. (1) teza intai din acelasi act normativ, ridicata de Petre Coman in Dosarul nr. 8.660/2/2008 al aceleiasi instante; exceptia de neconstitutionalitate a intregii Ordonante de urgenta a Guvernului nr. 24/2008, ridicata de Petre Cepoi in Dosarul nr. 18.554/3/CA/2008 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IX-a contencios administrativ si fiscal; exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 2, art. 7, art. 8, art. 11, art. 13 si art. 24 din ordonanta de urgenta mentionata, ridicata de Ion Burlacu in Dosarul nr. 31.479/3/2008 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.

La apelul nominal raspunde aparatorul ales al autorului exceptiei de neconstitutionalitate ce formeaza obiectul Dosarului nr. 1.990D/2009, domnul Haralambie Voicilas, avocat membru al Baroului Bucuresti, avand delegatia depusa la dosar. Se constata lipsa celorlalti autori ai exceptiei, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita. In toate aceste dosare raspunde, pentru partea Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, domnul Mihai Alexandru Ionescu, consilier juridic, cu delegatii depuse la dosarele cauzelor.

Magistratul-asistent invedereaza Curtii ca, in Dosarul nr. 5.143D/2009, autorul exceptiei de neconstitutionalitate a transmis note scrise prin care argumenteaza cererea de admitere a acesteia.

Curtea, observand identitatea partiala de obiect a dosarelor strigate, din oficiu, pune in discutie conexarea acestora.

Partile prezente si reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu conexarea.

Curtea, in temeiul art. 14 si al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, raportate la art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea dosarelor nr. 1.990D/2009, nr. 5.056D/2009, nr. 5.057D/2009, nr. 5.143D/2009 si nr. 5.663D/2009 la Dosarul nr. 1.755D/2009, care a fost primul inregistrat.

Cauza fiind in stare de judecata, presedintele acorda cuvantul partilor prezente. Domnul George Petric solicita admiterea exceptiei, depunand, in acest sens, concluzii scrise. Aparatorul doamnei Mioara Flenchea sustine exceptia de neconstitutionalitate, aratand ca textele de lege criticate sunt neconstitutionale, pentru motivele prezentate in concluziile scrise pe care le depune la dosar.

Reprezentantul Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii solicita respingerea ca neintemeiata a exceptiilor de neconstitutionalitate, avand in vedere practica de pana acum a instantei de contencios constitutional.

Procurorul pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, invocand in acest sens jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale.

C U R T E A,

avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:

Prin incheierile din 18 martie 2009, 31 martie 2009, 23 martie 2009, 4 iunie 2009 si 11 martie 2009, pronuntate de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal in dosarele nr. 38.935/3/2008, nr. 21.865/3/2008, nr. 27.926/3/2008, nr. 8.660/2/2008 si nr. 31.479/3/2008 si de Tribunalul Bucuresti - Sectia a IX-a contencios administrativ si fiscal in Dosarul nr. 18.554/3/CA/2008, Curtea Constitutionala a fost sesizata cu solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii, precum si a prevederilor art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008, a prevederilor art. 2 lit. b) din aceeasi ordonanta de urgenta, a prevederilor art. 13 alin. (1) teza intai din ordonanta de urgenta mentionata si a prevederilor art. 2, art. 7, art. 8, art. 10, art. 11, art. 13 si art. 24 din acelasi act normativ.

Exceptiile au fost ridicate de Marian Bizga, Mioara Flenchea, Visinel Ganea, Petre Coman, Petre Cepoi si, respectiv, Ion Burlacu in cauze avand ca obiect actiuni in constatare.

In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate se sustine, in esenta, ca ordonanta criticata este neconstitutionala, intrucat are in vedere stigmatizarea lucratorilor si a colaboratorilor fostei Securitati, instituind "o noua politie politica, vadit selectiva, excluzandu-i pe adevaratii vinovati de ororile comunismului". Se arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 a fost emisa cu incalcarea dispozitiilor art. 115 alin. (6) din Constitutie, intrucat afecteaza drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, cu referire la egalitatea in fata legii, la nediscriminare, la dreptul de aparare si la fidelitatea fata de tara.

In ceea ce priveste dispozitiile art. 5 alin. (1) din actul normativ mai sus mentionat, se sustine ca acestea reprezinta o forma indirecta de restrangere a unor drepturi si libertati prin impiedicarea accesului liber la ocuparea unei functii sau a unei demnitati publice. Aceasta deoarece masura constatarii calitatii de colaborator sau lucrator al Securitatii nu e necesara in cazul persoanelor care au candidat pentru obtinerea unui post, dar au fost respinse, si nici in cazul persoanelor care nu mai ocupa o demnitate sau o functie publica. Masura este abuziva, disproportionata, de natura a leza imaginea publica si de a ingradi exercitarea drepturilor politice, dreptul de a participa la viata publica si dreptul de a avea acces la functii si demnitati publice.

Se mai arata ca nici prin ultima modificare a ordonantei de urgenta nu s-au adus precizari de natura a face unele diferentieri in clasificarea calitatii de colaborator al Securitatii, mentinandu-se aceeasi formulare generica existenta initial si in Legea nr. 187/1999, care nu distinge, in stabilirea acestei calitati, in functie si de imprejurarile si conditiile in care s-a ajuns la aceasta colaborare. Noul cadru legislativ instituit prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 nu respecta decizia Curtii Constitutionale referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 187/1999 si mentine caracterul represiv, abuziv al acestei proceduri. In plus, prin ordonanta de urgenta criticata, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii a fost inzestrat cu atributii jurisdictionale, intrucat, in activitatea pe care o desfasoara, indeplineste o functie de ancheta, care nu poate fi exercitata in afara sferei autoritatii judecatoresti, contravenind principiului separatiei puterilor in stat. In fine, se sustine ca prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 nesocotesc prezumtia de nevinovatie si dreptul la un proces echitabil.

Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal considera ca exceptiile de neconstitutionalitate sunt neintemeiate.

Tribunalul Bucuresti - Sectia a IX-a contencios administrativ si fiscal opineaza ca prevederile ordonantei de urgenta criticate sunt neconstitutionale in masura in care limiteaza posibilitatea persoanei de a propune probe, de a cunoaste elementele probatorii in baza carora Colegiul Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii aproba sau infirma nota de constatare intocmita de directia de specialitate. Apreciaza ca se incalca astfel accesul la justitie, precum si principiul egalitatii armelor, paratul fiind privat de posibilitatea de a accede, in aceeasi masura cu reclamantul, la documentele ce reprezinta mijloace de proba.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

Avocatul Poporului apreciaza ca prevederile de lege criticate sunt constitutionale.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.

C U R T E A,

examinand actele de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente si concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 2, art. 5 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 11, art. 13 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 182 din 10 martie 2008, aprobata, cu modificari si completari, prin Legea nr. 293/2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 800 din 28 noiembrie 2008, precum si ordonanta de urgenta in ansamblul sau.

Dispozitiile art. 2 cuprind definitii ale unor termeni folositi in textul ordonantei de urgenta, la lit. b) a acestui articol fiind stabilita semnificatia expresiei de "colaborator al Securitatii"; art. 5 alin. (1) instituie obligatia persoanelor care candideaza, au fost alese sau au fost numite in anumite demnitati ori functii de a face o declaratie pe propria raspundere in sensul ca au avut sau nu calitatea de lucrator al Securitatii sau de colaborator al acesteia si prevede ca, pentru persoanele care au candidat, au fost alese sau numite in acele demnitati ori functii, verificarea calitatii de lucrator al Securitatii ori de colaborator al acesteia se face din oficiu, inclusiv pentru cele aflate in exercitiul respectivelor demnitati ori functii; art. 7 se refera la nota de constatare intocmita cu privire la existenta sau inexistenta calitatii de lucrator al Securitatii sau de colaborator al acesteia pentru persoana care a facut obiectul verificarii; art. 8 cuprinde posibilitatea Colegiului Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii de a aproba sau infirma nota de constatare, ulterior luarii in discutie a acesteia; art. 11 stabileste reguli procedurale referitoare la actiunea in constatarea calitatii de lucrator al Securitatii sau de colaborator al acesteia introduse la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti; art. 13 cuprinde definitia Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii si unele reguli legate de functionarea acestuia, iar art. 24 enumera atributiile Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii.

In opinia autorilor exceptiei de neconstitutionalitate, prevederile de lege criticate, precum si ordonanta in ansamblul sau contravin urmatoarelor dispozitii din Legea fundamentala: art. 1 alin. (3) referitor la caracterul Romaniei de stat de drept, democratic si social, art. 1 alin. (4) care statueaza principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, art. 15 alin. (2) care consacra principiul neretroactivitatii legii, art. 16 privind egalitatea in drepturi, art. 21 care statueaza dreptul de acces liber la justitie si la un proces echitabil, art. 23 privind libertatea individuala, dar cu referire la alin. (11) al acestuia care instituie prezumtia de nevinovatie, art. 24 care garanteaza dreptul la aparare, art. 30 care consacra libertatea de exprimare, art. 53 privind restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, art. 54 referitor la fidelitatea fata de tara, art. 55 privitor la apararea tarii, art. 57 care impune exercitarea cu buna-credinta a drepturilor si a libertatilor, art. 115 alin. (6) care prevede, printre altele, ca ordonantele de urgenta nu pot afecta drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, art. 124 referitor la infaptuirea justitiei si art. 126 privind instantele judecatoresti, cu accent pe art. 126 alin. (5) teza intai care interzice infiintarea de instante extraordinare. De asemenea, se invoca si urmatoarele prevederi din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: art. 6 - "Dreptul la un proces echitabil", art. 7 - "Nicio pedeapsa fara lege", art. 8 - "Dreptul la respectarea vietii private si de familie", art. 9 - "Libertatea de gandire, de constiinta si de religie", art. 10 - "Libertatea de exprimare", art. 14 - "Interzicerea discriminarii" si art. 17 - "Interzicerea abuzului de drept".

Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca aceasta este neintemeiata, urmand sa o respinga ca atare, pentru motivele ce se vor arata in continuare:

Mai intai, in ceea ce priveste criticile formulate impotriva Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 in ansamblul sau, prin raportare la dispozitiile art. 115 alin. (6) din Legea fundamentala, Curtea a retinut, prin Decizia nr. 1.502 din 10 noiembrie 2009, nepublicata pana la data pronuntarii prezentei decizii, ca ordonanta de urgenta criticata nu reglementeaza in domeniul drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, ci opereaza, pe de o parte, o modificare substantiala a regimului juridic aplicabil persoanelor constatate ca fiind lucratoare sau colaboratoare ale Securitatii fata de Legea nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea politiei politice comuniste, declarata neconstitutionala prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 51 din 31 ianuarie 2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 6 februarie 2008, iar pe de alta parte, o reconfigurare a Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, ca autoritate administrativa autonoma, lipsita de atributii jurisdictionale, ale carei acte sunt supuse controlului instantelor de judecata.

Curtea s-a mai pronuntat si cu privire la critica referitoare la nesocotirea principiului separatiei puterilor in stat, constatand ca nu exista o imixtiune a puterii executive - care, in virtutea prerogativelor sale de legislator delegat, a emis Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 - in atributiile puterii judecatoresti. Prin Decizia nr. 815 din 19 mai 2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 394 din 11 iunie 2009, Curtea a observat ca, in conditiile in care actiunea in constatarea calitatii de lucrator al Securitatii este introdusa la o instanta de judecata, a carei hotarare poate fi atacata cu recurs, dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 nu sunt de natura sa confere Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii rolul de instanta extraordinara.

In ceea ce priveste pretinsa nerespectare a prezumtiei de nevinovatie, prin Decizia nr. 267 din 24 februarie 2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 225 din 7 aprilie 2009, Curtea a statuat ca aceasta nu este aplicabila procesului declansat in temeiul dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2008. In solutionarea actiunilor in constatare pot fi insa invocate dispozitiile art. 1169 din Codul civil, care prevad ca "cel ce face o propunere inaintea judecatii trebuie sa o dovedeasca". Astfel, legea asigura echilibrul procesual al partilor in litigiu si da expresie unui principiu fundamental al dreptului procesual, acela al aflarii adevarului.

In ceea ce priveste prevederile art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008, care instituie in sarcina persoanelor care candideaza, care au fost alese sau care au fost numite in anumite demnitati ori functii obligatia de a declara pe propria raspundere daca au avut sau nu calitatea de lucrator al Securitatii sau de colaborator al acesteia, Curtea constata ca nu sunt de natura sa aduca exercitiului unor drepturi restrangeri contrare dispozitiilor art. 53 din Legea fundamentala. Unul dintre autorii exceptiei sustine ca obligatia impusa de textul de lege criticat "reprezinta o forma indirecta de restrangere a unor drepturi si libertati prin impiedicarea accesului liber la ocuparea unei functii sau a unei demnitati publice". Curtea nu poate retine o astfel de critica, prevederile art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta constituind, in realitate, o expresie a dispozitiilor art. 31 din Constitutie, care consacra dreptul oricarei persoane de a avea acces la orice informatie de interes public. De altfel, Curtea constata ca nu poate analiza interpretarea data de autorul exceptiei, in sensul ca masura constatarii calitatii de colaborator sau lucrator al Securitatii nu este necesara fata de persoanele care au candidat pentru obtinerea unui post, dar au fost respinse, si nici fata de cele care nu mai ocupa o demnitate sau o functie publica. Aceasta deoarece Curtea nu poate cenzura oportunitatea unei reglementari edictate de legiuitor cu respectarea prerogativelor sale constitutionale. De asemenea, instanta de contencios constitutional nu detine competente in ceea ce priveste controlul modului concret de aplicare in practica a normelor legale.

Totodata, Curtea constata ca nu este intemeiata nici critica referitoare la pretinsa nerespectare a principiului egalitatii in drepturi, deoarece art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 nu instituie niciun privilegiu sau discriminare pe criterii arbitrare, fiind aplicabil tuturor persoanelor aflate in ipoteza normei.

Urmand acelasi rationament ca in cazul constatarii, prin Decizia nr. 1.194 din 24 septembrie 2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 749 din 4 noiembrie 2009, a caracterului constitutional al prevederilor art. 2 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008, Curtea retine ca prevederile art. 2 lit. b) din aceeasi ordonanta de urgenta, stabilind elementele care trebuie intrunite pentru ca o persoana sa fie calificata colaborator al Securitatii, nu incalca principiul constitutional al neretroactivitatii legii civile, de vreme ce efectele atribuirii unei astfel de calitati se produc numai pentru viitor, din momentul intrarii in vigoare a reglementarii legale. Totodata, Curtea observa ca, astfel cum a statuat prin Decizia nr. 530 din 9 aprilie 2009, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 urmareste deconspirarea prin consemnarea publica a persoanelor care au participat la activitatea de politie politica comunista, fara sa promoveze raspunderea juridica si politica a acestora si fara sa creeze premisele unei forme de raspundere morala si juridica colectiva, pentru simpla participare la activitatea serviciilor de informatii, in conditiile lipsei de vinovatie si a vreunei incalcari a drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

Respinge exceptia de neconstitutionalitate a art. 2, art. 5 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 11, art. 13 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii, precum si a ordonantei de urgenta in ansamblul sau, ridicata de Marian Bizga, Mioara Flenchea, Visinel Ganea, Petre Coman si Ion Burlacu in dosarele nr. 38.935/3/2008, nr. 21.865/3/2008, nr. 27.926/3/2008, nr. 8.660/2/2008 si, respectiv, nr. 31.479/3/2008 ale Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal si de Petre Cepoi in Dosarul nr. 18.554/3/CA/2008 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IX-a contencios administrativ si fiscal.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata in sedinta publica din data de 17 noiembrie 2009.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Valentina Barbateanu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1512/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1512 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1512/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu