Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 150 din 17 martie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (4), ale art. 33 alin. (1) si ale art. 64 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si a celor ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 362 din 28 aprilie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Benke Karoly          - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (4), ale art. 33 alin. (1) si ale art. 64 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si a celor ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, exceptie ridicata de Dan Nita in Dosarul nr. 5.085/2004 al Tribunalului Iasi.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca inadmisibila a exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (4) si ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 215/2001, in conformitate cu dispozitiile art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, intrucat nu au legatura cu obiectul cauzei deduse judecatii. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004, se apreciaza ca aceasta este neintemeiata, intrucat inexistenta unei cai de atac impotriva hotararii de validare a primarului se datoreaza specificului activitatilor si operatiunilor electorale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 21 iulie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 5.085/2004, Tribunalul Iasi a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (4), ale art. 33 alin. (1) si ale art. 64 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si a celor ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, exceptie ridicata de Dan Nita intr-o cauza avand ca obiect solutionarea recursului introdus impotriva sentintei instantei de fond prin care a fost respinsa ca inadmisibila contestatia formulata de acesta impotriva validarii si alegerii in functia de primar.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile art. 32 alin. (4), ale art. 33 alin. (1) si ale art. 64 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si cele ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 21, precum si celor ale art. 126 alin. (6). In acest sens autorul exceptiei apreciaza ca "nu exista nici un motiv ca hotararile de validare a consilierilor locali si a consilierilor judeteni sa poata fi atacate in contencios administrativ [conform prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale], iar pentru hotararea de validare a primarului sa nu existe vreo cale de atac". Autorul exceptiei considera ca se incalca "prevederile art. 21 din Constitutie, precum si principiul competentei exclusive a instantelor judecatoresti in materie de contencios administrativ, prevazut de art. 126 alin. (6) din Constitutie". De asemenea, se mai sustine ca "exprimarea eliptica a art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001", la care trimite art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004, "este acoperita de art. 33 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si de art. 72 din aceeasi lege", in sensul ca hotararea de validare a primarului este supusa cailor de atac, iar o interpretare contrara ar duce la concluzia neconstitutionalitatii atat a dispozitiilor art. 32 alin. (4), ale art. 33 alin. (1) si ale art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001, cat si a celor ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004.
    Tribunalul Iasi considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In sustinerea acestei opinii instanta apreciaza ca prin "dispozitiile art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001, lege organica, s-a adus o limitare a exercitiului dreptului de a contesta hotararea de validare a primarului, motivata, in primul rand, de necesitatea ocrotirii interesului general al societatii referitor la desfasurarea cu celeritate a procedurilor electorale si, in al doilea rand, de faptul ca Legea nr. 67/2004 contine reglementari cu privire la mijloacele puse la dispozitia persoanelor interesate de a contesta candidaturile depuse (art. 48), la modalitatea de desfasurare a campaniei electorale (art. 73), modalitatea de desfasurare a operatiunilor de votare", ceea ce nu incalca prevederile art. 21 din Constitutie, fiind in concordanta si cu textul constitutional al art. 52.
    De asemenea, instanta arata ca "aliantele politice, partidele, aliantele electorale sau candidatii independenti care au participat la alegeri puteau formula sesizare cu privire la frauda electorala in termen de 48 de ore de la deschiderea urnelor, sub sanctiunea decaderii, la Biroul Electoral Central potrivit art. 33 alin. (1) si alin. (3) din Legea nr. 67/2004".
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila in ceea ce priveste dispozitiile art. 32 alin. (4) si ale art. 33 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, iar in ceea ce priveste art. 64 alin. (1) din aceeasi lege si art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004, este neintemeiata. In argumentarea acestui punct de vedere Guvernul arata ca prevederile art. 32 alin. (4) si ale art. 33 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001 se refera la procedura de validare a consilierilor locali "si nu au legatura cu cauza dedusa judecatii care are ca obiect solutionarea recursului impotriva sentintei civile privind validarea unui primar". In consecinta, potrivit prevederilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, Guvernul sustine ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (4) si ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 este inadmisibila.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si a art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004, Guvernul apreciaza, in esenta, ca aceste texte de lege nu incalca dispozitiile constitutionale ale art. 21 si ale art. 126 alin. (6), avand in vedere ca art. 52 din Constitutie, "instituind dreptul persoanei vatamate de o autoritate publica de a obtine recunoasterea dreptului sau interesului sau, anularea actului si repararea pagubei, prevede ca limitele si conditiile exercitarii acestui drept se stabilesc prin lege organica".
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. In acest sens se considera ca prevederile legale criticate nu incalca textul art. 21 din Constitutie, avand in vedere faptul ca "liberul acces la justitie presupune accesul la mijloacele procedurale prin care se infaptuieste justitia, iar instituirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti este de competenta exclusiva a legiuitorului". Pe cale de consecinta, considera Avocatul Poporului, "legiuitorul poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, cum sunt si cele legate de desfasurarea alegerilor locale, reguli speciale de procedura, ca modalitati de exercitare a drepturilor procedurale, impuse de interesul asigurarii stabilitatii rezultatelor alegerilor". De asemenea, se mai sustine ca "aplicarea in aceasta materie a normelor de drept comun ar insemna, practic, sa se impiedice desfasurarea alegerilor sau sa se puna sub semnul incertitudinii un timp indelungat rezultatele acestora". In acest sens se invoca si Decizia Curtii Constitutionale nr. 332 din 3 decembrie 2002.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 32 alin. (4), ale art. 33 alin. (1) si ale art. 64 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 23 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 271 din 29 martie 2004.
    Dispozitiile art. 32 alin. (4), ale art. 33 alin. (1) si ale art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 au urmatorul cuprins:
    - Art. 32 alin. (4): "Comisia de validare va propune invalidarea alegerii unui consilier numai in cazul in care se constata incalcarea conditiilor de eligibilitate sau daca alegerea consilierului s-a facut prin frauda electorala, constatata in conditiile Legii privind alegerile locale.";
    - Art. 33 alin. (1): "Hotararea de validare sau invalidare a mandatelor poate fi atacata de cei interesati la instanta de contencios administrativ in termen de 5 zile de la adoptare sau, in cazul celor absenti de la sedinta, de la comunicare.";
    - Art. 64 alin. (1): "Hotararea de invalidare a alegerii primarului poate fi atacata de cel interesat in termen de 5 zile de la pronuntare, la instanta de contencios administrativ."
    Art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 prevede: "In cazul unei fraude electorale, cererea de anulare a alegerilor dintr-o circumscriptie electorala se poate face numai de catre partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale sau candidatii independenti care au participat la alegeri si numai in termen de 48 de ore de la inchiderea votarii, sub sanctiunea decaderii. Cererea trebuie motivata si insotita de dovezile pe care se intemeiaza. Cererea poate fi admisa numai daca cel care a sesizat frauda nu este implicat in producerea acesteia. Cererea trebuie solutionata pana la data publicarii rezultatului alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    Textele constitutionale invocate in sustinerea exceptiei sunt cele ale art. 21 si cele ale art. 126 alin. (6). Este de observat ca autorul exceptiei de neconstitutionalitate, desi invoca, in sustinerea criticii sale, intregul cuprins al textelor art. 21 si art. 126 alin. (6) din Constitutie, in realitate se refera numai la incidenta dispozitiilor art. 21 alin. (1) - (3) si ale art. 126 alin. (6) teza intai, potrivit carora:
    - Art. 21 alin. (1) - (3): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 126 alin. (6): "Controlul judecatoresc al actelor administrative ale autoritatilor publice, pe calea contenciosului administrativ, este garantat, cu exceptia celor care privesc raporturile cu Parlamentul, precum si a actelor de comandament cu caracter militar [...]."
    In esenta, autorul exceptiei de neconstitutionalitate apreciaza ca lipsa unei cai de atac impotriva hotararii de validare a primarului este de natura a incalca dispozitiile constitutionale ale art. 21 alin. (1) - (3), precum si pe cele ale art. 126 alin. (6).
    Analizand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea observa ca dispozitiile art. 32 alin. (4) si ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 cuprind reglementari referitoare la validarea alegerii consilierilor in consiliile locale. Or, cauza aflata pe rolul instantei de judecata, in fata careia a fost ridicata exceptia de neconstitutionalitate, are ca obiect contestatia introdusa de autorul exceptiei de neconstitutionalitate impotriva hotararii de validare a alegerii unei persoane in functia de primar. Astfel, Curtea constata ca, in conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (4) si ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 este inadmisibila, aceste dispozitii neavand legatura cu obiectul cauzei deduse judecatii.
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate formulata cu privire la dispozitiile art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si la cele ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004, criticate sub aspectul incalcarii prevederilor art. 21 alin. (1) - (3) si a celor ale art. 126 alin. (6) din Constitutie, Curtea observa ca, in conformitate cu prevederile art. 126 alin. (2) si ale art. 129 din Constitutie, "competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege", respectiv, "impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii". Prin urmare, posibilitatea instituirii cailor de atac in materie electorala este la latitudinea legiuitorului. Asa cum a statuat Plenul Curtii Constitutionale prin Decizia nr. 1 din 8 februarie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994, "legiuitorul poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, ca si modalitatile de exercitare a drepturilor procedurale". De asemenea, prin decizia respectiva, Curtea a stabilit ca "accesul la structurile judecatoresti si la mijloacele procedurale, inclusiv la caile de atac, se face cu respectarea regulilor de competenta si procedura de judecata stabilite de lege".
    Sustinerea autorului exceptiei privind neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001, cu motivarea ca nu prevede si posibilitatea recursului impotriva hotararii prin care instanta valideaza alegerea primarului, si, astfel, incalca textul art. 126 alin. (6) din Constitutie, este neintemeiata. Dispozitia constitutionala invocata se refera la controlul judecatoresc al actelor administrative pe calea contenciosului administrativ. In cauza de fata insa validarea alegerii primarului s-a facut printr-o hotarare judecatoreasca, conform legii, iar nu printr-un act administrativ.
    Curtea constata ca solutia legislativa prevazuta de dispozitiile art. 64 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale se justifica in materie electorala, care impune asigurarea celeritatii. In ceea ce priveste frauda electorala, constatarea acesteia si anularea alegerilor sunt date in competenta speciala a Biroului Electoral Central, care poate fi sesizat numai de partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale si candidatii independenti, conform art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004, iar nu si de candidatii propusi pe listele de partid, cum este cazul partii care a invocat aceasta exceptie.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    I. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (4) si ale art. 33 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, exceptie ridicata de Dan Nita in Dosarul nr. 5.085/2004 al Tribunalului Iasi.
    II. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 64 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si a celor ale art. 33 alin. (3) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din 17 martie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Benke Karoly



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 150/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 150 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 150/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu