Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1242 din 7 octombrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2, art. 3 lit. c), art. 31 alin. (2) ?i art. 23 alin. (21) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 827 din 10 decembrie 2010



Augustin Zegrean               - preşedinte

Aspazia Cojocaru               -judecător

Acsinte Gaspar                  -judecător

Petre Lăzăroiu                    -judecător

Mircea Ştefan Minea          -judecător

Ion Predescu                      -judecător

Puskas Valentin Zoltan       -judecător

Tudorel Toader                   -judecător

Patricia Marilena Ionea      - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Cătălina Gliga.

Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2, art. 3, art. 31 şi art. 23 alin. (21) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicată de Gheorghe Mirea, Ion Mirea şi Adrian Niculae în Dosarul nr. 5.201/312/2009 al Judecătoriei Slobozia.

La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul nr. 256D/2010, având ca obiect exceptia de neconstitutionalitate a aceloraşi texte de lege, exceptie ridicată de aceiaşi autori în Dosarul nr. 5.200/312/2009 al Judecătoriei Slobozia.

La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Curtea, având în vedere că obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate în dosarele nr. 255D/2010 şi nr. 256D/2010 este identic, pune în discutie, din oficiu, problema conexării cauzelor.

Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.

Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi functionarea Curtii Constitutionale, dispune conexarea Dosarului nr. 256D/2010 la Dosarul nr. 255D/2010, care este primul înregistrat.

Cauza este în stare de judecată.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

Prin încheierile din 7 ianuarie 2010, pronuntate în dosarele nr. 5.201/312/2009 şi nr. 5.200/312/2009, Judecătoria Slobozia a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2, art. 3, art. 31 şi art. 23 alin. (21) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru. Exceptia a fost invocată de Gheorghe Mirea, Ion Mirea şi Adrian Niculae cu prilejul solutionării unor cauze civile având ca obiect cererea de ieşire din indiviziune.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin, în esentă, că textele de lege criticate sunt contrare prevederilor art. 21, art. 53, art. 56 şi art. 124 alin. (2) din Constitutie, precum şi prevederilor art. 6 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertătilor fundamentale. In acest sens arată că orice conditionare a accesului liber la justitie reprezintă o nesocotire a acestui principiu constitutional fundamental. Astfel, cuantumul taxelor de timbru stabilite prin textele de lege criticate a fost mărit fără a se tine seama de conditiile socioeconomice actuale şi de gradul de sărăcie al populatiei majoritare, împrejurare de natură a împiedica accesul liber la justitie. In plus, dispozitiile criticate creează o discriminare între persoanele care au calitatea de moştenitori, respectiv între cele care reuşesc de la început să urmeze procedura succesorală notarială şi cele care, din motive obiective sau subiective, ajung să se adreseze instantelor pentru tranşarea eventualelor neîntelegeri. Prin urmare, este evident că noua lege a taxelor de timbru va conduce la rămânerea cetătenilor în indiviziune cu privire la bunurile care fac obiectul succesiunii şi la împiedicarea liberei circulatii a acestor bunuri, fapt care se transpune din punct de vedere constitutional în încălcarea dreptului de acces la justitie, dar şi a dreptului de proprietate.

Judecătoria Slobozia, invocând jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale, consideră că exceptia de neconstitutionalitate nu este întemeiată.

In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

Preşedintii celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecatorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum şi Legea nr. 47/1992, retine următoarele:

Curtea Constitutională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Potrivit încheierii de sesizare, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 2, art. 3, art. 31 şi art. 23 alin. (21) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 29 iulie 1997, cu modificările şi completările ulterioare. In realitate, Curtea constată că autorii exceptiei au în vedere doar dispozitiile art. 2, art. 3 lit. c), art. 31 alin. (2) şi art. 23 alin. (21) din Legea nr. 146/1997, dispozitii potrivit cărora:

-Art. 2: „(1) Actiunile şi cererile evaluabile în bani, introduse la instantele judecătoreşti, se taxează astfel:

a) până la valoarea de 50 lei - 6 lei;

b)  între 51 lei şi 500 lei - 6 lei + 10% pentru ce depăşeşte 50 lei;

c) între 501 lei şi 5.000 lei - 51 lei + 8% pentru ce depăşeşte 500 lei;

d)  între 5.001 lei şi 25.000 lei - 411 lei + 6% pentru ce depăşeşte 5.000 lei;

e)  între 25.001 lei şi 50.000 lei - 1.611 lei + 4% pentru ce depăşeşte 25.000 lei;

f)  între 50.001 lei şi 250.000 lei - 2.611 lei + 2% pentru ce depăşeşte 50.000 lei;

g) peste 250.000 lei - 6.611 lei + 1% pentru ce depăşeşte 250.000 lei.

(11) Dispozitiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi cererilor privind declararea nulitătii, anularea, rezolutiunea sau rezilierea unui act juridic patrimonial, precum şi cererilor privind constatarea existentei sau inexistentei unui drept patrimonial; cererea privind repunerea părtilor în situatia anterioară este scutită de taxă de timbru dacă este accesorie cererii privind declararea nulitătii, anularea, rezolutiunea sau rezilierea actului juridic patrimonial.

(2) In cazul contestatiei la executarea silită, taxa se calculează la valoarea bunurilor a căror urmărire se contestă sau la valoarea debitului urmărit, când acest debit este mai mic decât valoarea bunurilor urmărite. Taxa aferentă acestei contestatii nu poate depăşi suma de 194 lei, indiferent de valoarea contestată.

(3)  Valoarea la care se calculează taxa de timbru este cea declarată în actiune sau în cerere. Dacă această valoare este contestată sau apreciată de instantă ca derizorie, evaluarea se va face potrivit normelor metodologice prevăzute la art. 28 alin. (2) din prezenta lege.";

-Art. 3 lit. c): „(1) Actiunile şi cererile neevaluabile în bani se taxează astfel: [...]

,,c) cereri pentru:

- stabilirea calitătii de moştenitor - 50 lei/moştenitor - stabilirea masei succesorale - 3% la valoarea masei succesorale;

cereri de raport - 3% la valoarea bunurilor a căror raportare se solicită;

cereri de reductiune a liberalitătilor - 3% la valoarea rezervei care urmează a fi reîntregită prin reductiunea liberalitătilor;

- cereri de partaj - 3% la valoarea masei partajabile. Separat de această taxă, dacă părtile contestă bunurile de împărtit, valoarea acestora sau drepturile ori mărimea drepturilor coproprietarilor în cadrul cererilor de mai sus, taxa judiciară de timbru se datorează de titularul cererii la valoarea contestată în conditiile art. 2 alin. (1);";

-Art. 31 alin. (2): „Taxarea cererilor prevăzute la alin. (1) se face la valoarea imobilului declarat de părti. In cazul în care valoarea declarată de părti este inferioară valorii orientative stabilite prin expertiza întocmită de camerele notarilor publici, taxarea cererilor se va face la această din urmă valoare.";

- Art. 23 alin. (21): „In cazul în care, până la prima zi de înfătişare, părtile încheie tranzactie sau renuntă la judecată, suma achitată cu titlu de taxă judiciară de timbru se restituie în întregime, iar în cazul în care tranzactia ori renuntarea la judecată intervin ulterior primei zile de înfătişare, se restituie până la jumătate din suma achitată, tinând seama de actele procesuale deja îndeplinite."

Autorii exceptiei consideră că aceste prevederi de lege sunt contrare următoarelor texte din Constitutie: art. 53 referitor la restrângerea exercitiului unor drepturi sau libertăti, art. 56 referitor la contributiile financiare şi art. 124 alin. (2) prin care se arată că justitia este unică, impartială şi egală pentru toti. De asemenea, consideră că sunt încălcate şi prevederile art. 6 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertătilor fundamentale referitor la dreptul la un proces echitabil.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că a mai analizat aspectele puse în discutie de autorii acesteia.

Astfel, referitor la prevederile art. 3 lit. c) din Legea nr. 146/1997, Curtea, prin numeroase decizii, precum Decizia nr. 220 din 28 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 209 din 18 martie 2008, şi Decizia nr. 813 din 3 iulie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 30 iulie 2008, a statuat că „accesul liber la justitie nu interzice stabilirea taxelor de timbru în justitie, fiind justificat ca persoanele care se adresează autoritătilor judecătoreşti să contribuie la acoperirea cheltuielilor prilejuite de realizarea actului de justitie. [...] In virtutea dispozitiilor constitutionale ale art. 56 alin. (1), potrivit cărora «Cetătenii au obligatia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice», plata taxelor şi a impozitelor reprezintă o obligatie constitutională a cetătenilor. Echivalentul taxelor judiciare de timbru este integrat în valoarea cheltuielilor stabilite de instanta de judecată prin hotărârea pe care o pronuntă în cauză, plata acestora revenind părtii care cade în pretentii. In acelaşi sens este, de altfel, şi jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, în care s-a statuat că o caracteristică a principiului liberului acces la justitie este aceea că nu este un drept absolut (Cauza Ashingdane împotriva Regatului Unit al Marii Britanii, 1985). Astfel, acest drept, care cere prin însăşi natura sa o reglementare din partea statului, poate fi subiectul unor limitări, atât timp cât nu este atinsă însăşi substanta sa".

De asemenea, Curtea a mai retinut, că, pentru aceleaşi considerente, textul de lege criticat nu cuprinde prevederi de natură să aducă atingere principiului potrivit căruia justitia este unică, impartială şi egală pentru toti, consacrat de art. 124 alin. (2) din Legea fundamentală.

Argumente identice au fost retinute şi cu privire la constitutionalitatea art. 2 din Legea nr. 146/1997, aşa cum se constată din Decizia nr. 422 din 13 noiembrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 908 din 19 decembrie 2003.

In ceea ce priveşte constitutionalitatea art. 31 alin. (2) din Legea nr. 146/1997, Curtea, prin Decizia nr. 765 din 3 iunie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 17 august 2010, a statuat că ratiunea reglementării acestui text de lege a fost aceea de a limita folosirea procedurilor judiciare de către cetăteni doar pentru a evita costurile unei proceduri notariale mult mai oneroase şi, astfel, o procedură eminamente necontencioasa să fie transformată, în mod indirect, în una contencioasă. Pentru a se atinge acest scop, prin textul criticat, s-a prevăzut ca taxele judiciare de timbru aplicabile procedurii judiciare să nu fie mai mici decât costurile pe care le implică procedura notarială. Numai în acest fel se pot evita actiunile judiciare promovate, din punctul de vedere al timbrajului, în frauda legii.

Prin urmare, Curtea a retinut că „Această motivatie care a stat la baza adoptării solutiei legislative criticate nu relevă niciun fine de neconstitutionalitate atât timp cât etalonul folosit pentru stabilirea taxei judiciare de timbru este unul obiectiv. In spetă, legiuitorul a ales ca taxa judiciară de timbru să fie calculată în functie de valoarea imobilului stabilită prin expertiza întocmită de camerele notarilor publici.

Dispozitiile art. 771 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal stabilesc obligatia camerelor notarilor publici de a efectua expertize cu privire la valoarea de circulatie a bunurilor imobile şi de a le reactualiza anual. Aceste expertize constituie un criteriu suficient de obiectiv şi precis în functie de care să fie calculată taxa judiciară de timbru, avându-se în vedere entitatea care le dispune (camera notarilor publici) şi persoanele care le întocmesc (experti). Astfel, raportarea la aceste expertize evită declararea valorii imobilului la cote inferioare valorii sale de circulatie în scopul plătii unei taxe judiciare de timbru mult diminuate fată de situatia în care s-ar fi stabilit valoarea reală de circulatie a bunului imobil".

Intrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice reconsiderarea jurisprudentei în materie a Curtii Constitutionale, solutiile şi considerentele deciziilor amintite îşi păstrează valabilitatea şi în prezenta cauză.

In sfârşit, cu privire la dispozitiile art. 23 alin. (21) din Legea nr. 146/1997, Curtea constată că, în realitate, critica de neconstitutionalitate vizează obligatia de a plăti taxa judiciară de timbru anterior înfăptuirii actului de justitie. Această solutie nu este reglementată expres de textul de lege criticat, ci rezultă indirect, pe cale de interpretare, din reglementarea posibilitătii restituirii taxelor judiciare de timbru în situatia încheierii unei tranzactii sau a renuntării la judecată. Or, aşa cum s-a retinut în mod constant în jurisprudenta Curtii Constitutionale, „impunerea prin lege a unor exigente cum ar fi instituirea unor termene sau plata unor taxe, pentru valorificarea de către titular a dreptului său subiectiv, chiar dacă constituie îngrădiri ale accesului liber la justitie, are o solidă şi indiscutabilă justificare prin prisma finalitătii urmărite, constând în limitarea în timp a stării de incertitudine în derularea raporturilor juridice şi în restrângerea posibilitătilor de exercitare abuzivă a respectivului drept. Prin intermediul lor se asigură climatul de ordine, indispensabil pentru valorificarea plenară a drepturilor proprii, cu respectarea atât a intereselor generale, cât şi a drepturilor şi intereselor legitime ale celorlalti titulari, cărora statul este tinut, în egală măsură, să le acorde ocrotire". In acest sens poate fi amintită Decizia nr. 39 din 29 ianuarie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 217 din 12 martie 2004. De asemenea, aşa cum Curtea retinea prin Decizia nr. 422 din 13 noiembrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 908 din 19 decembrie 2003, Conventia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertătilor fundamentale nu contine prevederi care să consacre gratuitatea actului de justitie.

Având în vedere aceste aspecte, Curtea respinge ca neîntemeiată critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (21) din Legea nr. 146/1997.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1)lit. A.d)şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge ca neîntemeiată exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2, art. 3 lit. c), art. 31 alin. (2) şi art. 23 alin. (21)din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicată de Gheorghe Mirea, Ion Mirea şi Adrian Niculae în dosarele nr. 5.201/312/2009 şi nr. 5.200/213/2009 ale Judecătoriei Slobozia.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronuntată în şedinta publică din data de 7 octombrie 2010.

PREŞEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent,

Patricia Marilena Ionea


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1242/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1242 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1242/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu