Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1148 din 4 decembrie 2007

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor pct. 4 al articolului unic din Legea nr. 295/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somatiei de plata, a Ordonantei Guvernului nr. 5/2001, in ansamblul sau, precum si, in special, a dispozitiilor art. 1, art. 4 alin. (2), art. 6 alin. (1), (2) si (4), art. 8 alin. (1) si (2) si ale art. 10 din aceasta ordonanta

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 4 din 3 ianuarie 2008



Ioan Vida                                    - preşedinte

Nicolae Cochinescu                    -judecător

Aspazia Cojocaru                       -judecător

Acsinte Gaspar                           -judecător

Petre Ninosu                               -judecător

Ion Predescu                              -judecător

Puskas Valentin Zoltan               -judecător

Tudorel Toader                           -judecător

Augustin Zegrean                       -judecător

Ion Tiucă                                     - procuror

Gabriela Dragomirescu              - magistrat-asistent şef

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor pct. 4 al articolului unic din Legea nr. 295/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somaţiei de plată, a Ordonanţei Guvernului nr. 5/2001, în ansamblul său, precum şi, în special, a dispoziţiilor art. 1, art. 4 alin. (2), art. 6 alin. (1), (2) şi (4), art. 8 alin. (1) şi (2) şi ale art. 10 din această ordonanţă. Excepţia a fost ridicată de Societatea Comercială „Anteco" - S.R.L. din Bucureşti în Dosarul nr. 25.274/3/2007 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a VI-a comercială.

La apelul nominal răspunde Societatea Comercială „V.M.L. Construct Pro" - S.R.L. din Bucureşti, prin reprezentant cu delegaţie la dosar, constatându-se lipsa autorului excepţiei, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii dă cuvântul părţii prezente, care solicită respingerea excepţiei ca fiind neîntemeiată.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ridicate, întrucât apreciază că prevederile de lege criticate nu sunt contrare textelor din Constituţie invocate ca fiind încălcate.

CURTEA,

având   în   vedere   actele   şi   lucrările   dosarului,   constată următoarele:

Prin Incheierea din 30 august 2007, pronunţată în Dosarul nr. 25.274/3/2007, Tribunalul Bucureşti - Secţia a VI-a comercială a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor pct. 4 al articolului unic din Legea nr. 295/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somaţiei de plată, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 5/2001, în ansamblul său, şi ale art. 1, ale art. 4 alin. (2), ale art. 6 alin. (1), (2) şi (4), ale art. 8 alin. (1) şi (2) şi ale art. 10 din aceasta. Excepţia a fost ridicată de Societatea Comercială „Anteco" - S.R.L. cu sediu în Bucureşti într-o cauză comercială având ca obiect o somaţie de plată.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţin următoarele:

-   dispoziţiile pct. 4 ale articolului unic din Legea nr. 295/2002, care abrogă art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001, „fac inexistentă egalitatea în drepturi dintre creditor şi debitor, imposibilă exercitarea dreptului la apărare al debitorului şi restrângerea exerciţiului drepturilor acestuia, fără nicio justificare constituţională", ceea ce încalcă prevederile art. 16 alin. (1), ale art. 21 alin. (1) şi (2), ale art. 24 alin. (1) şi ale art. 53 din Constituţie.

- dispoziţiile art. 1 alin. (1), ale art. 4 alin. (2) şi ale art. 6 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001 contravin art. 24 alin. (1), art. 44 alin. (1) şi art. 136 alin. (1) şi (5) din Constituţie, „întrucât posibilitatea soluţionării cererii creditorului numai pe baza actelor depuse şi a explicaţiilor date de părţi împiedică exercitarea dreptului la apărare şi asigurarea dreptului la un proces echitabil, iar emiterea unui titlu executoriu în urma unui proces sumar şi executarea acestuia încalcă reglementarea constituţională a dreptului la proprietate".

-  Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001, în ansamblul său, contravine art. 20 alin. (2) din Constituţie, fiind în neconcordanţă cu art. 6 par.1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, întrucât nu asigură dreptul la un proces echitabil pentru toate părţile. Totodată, art. 1 alin. (2) încalcă art. 44 alin. (1) şi art. 136 alin. (1) şi (5) din Constituţie, „deoarece prevăd actualizarea majorărilor şi penalităţilor cu rata inflaţiei, indiferent dacă prin cererea creditorului s-a solicitat sau nu acest lucru"; art. 6 alin. (4) este contrar art. 24 alin. (1), art. 44 alin. (1)şi art. 136 alin. (1)şi (5) din Constituţie, „având în vedere că înmânarea de îndată a ordonanţei echivalează cu pronunţarea judecătorului înainte de a se administra orice probe"; art. 8 alin. (1) contravine art. 24 alin. (1) şi art. 126 alin. (2) din Legea fundamentală, „întrucât se face trimitere la exercitarea căii de atac sau a unei acţiuni în justiţie de sine stătătoare, care nu este prevăzută de Codul de procedură civilă, iar alin. (2) al aceluiaşi articol stabileşte numai competenţa, iar nu şi conţinutul cererii în anulare, precum şi limitele în care poate fi atacată ordonanţa emisă de judecător; art. 10 contravine art. 24 alin. (1) şi art. 126 alin. (2) din Constituţie, „deoarece nu exclud posibilitatea formulării contestaţiei la executare alternativ, simultan sau ulterior cererii de anulare". Mai arată că executarea  silită în temeiul titlului executoriu emis potrivit ordonanţei „poate fi privită ca o atingere adusă patrimoniului debitorului, şi ca o măsură nelegală constând în diminuarea acestui patrimoniu pentru realizarea abuzivă a creditorului".

- neconstituţionalitatea pct. 4 al articolului unic din Legea nr. 295/2002, faţă de prevederile art. 16 alin. (1), ale art. 21 alin. (1) şi (2), ale art. 24 şi ale art. 53 din Constituţie, constă în aceea că procedura specială de recuperare a creanţelor cu caracter cert, lichid şi exigibil „derogă sub multe aspecte de la regulile procedurale de drept comun".

Tribunalul Bucureşti - Secţia a VI-a comercială apreciază că excepţia invocată nu este întemeiată.

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate ridicată este neîntemeiată. Astfel: în legătură cu neconstituţionalitatea pct. 4 din Legea nr. 295/2002, prin raportare la art. 16 alin. (1), art. 21, art. 24 alin. (1) şi art. 53 din Constituţie, arată că procedura somaţiei de plată, existentă şi în celelalte state membre ale Uniunii Europene şi consacrată juridic la nivel comunitar, „are ca scop recuperarea rapidă a unor creanţe a căror lichiditate şi exigibilitate nu sunt contestate, în condiţiile în care aceste creanţe sunt consacrate prin înscrisuri însuşite de părţi". De asemenea, „specificitatea acestor litigii a determinat o abordare specială din partea legiuitorului, care a optat pentru crearea unei proceduri guvernate de reguli speciale, derogatorii de la dreptul comun", ceea ce „nu are semnificaţia restrângerii drepturilor procesuale ale părţilor, garantate de Constituţie", sens în care se invocă şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 161/2002.

In legătură cu susţinerile referitoare la neconstituţionalitatea art. 1 alin. (1), art. 4 alin. (2) şi art. 6 alin. (1) şi (2), prin raportare la art. 16 alin. (1) din Constituţie, se arată că „debitorul şi creditorul nu ocupă poziţii de egalitate în cadrul procedurii somaţiei, prin aceasta nu le sunt afectate drepturile procesuale", aspect reţinut deja în jurisprudenţa Curţii Constituţionale, de exemplu, prin Decizia nr. 554 din 7 iunie 2007, precum şi în jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului în materie. Cât priveşte raportarea neconstituţionalităţii aceloraşi prevederi de lege la prevederile art. 24 alin. (1) din Constituţie, se arată că ele nu aduc atingere dreptului la apărare, „atât creditorul, cât şi debitorul beneficiind în cursul procesului, în ansamblul său, de instrumente juridice de natură a-i facilita exercitarea acestui drept", sens în care menţionează, de asemenea, jurisprudenţa Curţii Constituţionale, ilustrată prin Decizia nr. 447/2004. Invocarea încălcării prin textele de lege menţionate a art. 44 alin. (1), precum şi a art. 136 alin. (1) şi (5) din Constituţie este înlăturată prin evocarea celor reţinute în acest sens prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 222 din 13 martie 2007, precum şi în jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, de exemplu, Cauza Brumărescu contra României, 1999.

Cu referire la excepţia de neconstituţionalitate a art. 8 alin. (1) şi a art. 10, care, în opinia autorului excepţiei, încalcă art. 24 şi 126 din Constituţie, se face trimitere la cele statuate în deciziile Curţii Constituţionale nr. 30 din 28 ianuarie 2003, nr. 173 din 6 mai 2003 şi nr. 198 din 13 mai 2003.

Avocatul Poporului apreciază că dispoziţiile de lege criticate sunt constituţionale, pentru argumentele reţinute de Curtea Constituţională în deciziile nr. 448 din 26 octombrie 2004, nr. 497 din 29 septembrie 2005 şi nr. 580 din 3 noiembrie 2005.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile părţii prezente şi ale reprezentantului Ministerului Public, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională constată că a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie, potrivit încheierii de sesizare a Curţii şi a motivelor depuse în scris de autorul excepţiei:

1. prevederile pct. 4 al articolului unic din Legea nr. 295/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somaţiei de plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 5 iunie 2002, al cărui cuprins este următorul: „Articol unic. - Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 5 din 19 iulie 2001 privind procedura somaţiei de plată, adoptată în temeiul art. 1 pct. V. 1 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 422 din 30 iulie 2001, cu următoarele modificări: [...] 4. Articolul 11 se abrogă." Potrivit art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001, abrogat, „Prevederile prezentei ordonanţe se completează cu dispoziţiile Codului de procedură civilă";

2.   Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somaţiei de plată, în ansamblul său, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 422 din 30 iulie 2001, cu modificările şi completările ulterioare;

3.  în special, unele prevederi din Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001, după cum urmează:

- Art. 1: „(1) Procedura somaţiei de plată se desfăşoară, la cererea creditorului, în scopul realizării de bunăvoie sau prin executare silită a creanţelor certe, lichide şi exigibile ce reprezintă obligaţii de plată a unor sume de bani, asumate prin contract constatat printr-un înscris ori determinate potrivit unui statut, regulament sau altui înscris, însuşit de părţi prin semnătură ori în alt mod admis de lege şi care atestă drepturi şi obligaţii privind executarea anumitor servicii, lucrări sau orice alte prestaţii.

(2) Suma ce reprezintă obligaţia prevăzută la alin. (1), precum şi dobânzile, majorările sau penalităţile datorate potrivit legii se actualizează în raport cu rata inflaţiei aplicabilă la data plăţii efective.";

- Art. 4 alin. (2), în redactarea prevăzută de articolul unic pct. 1 din Legea nr. 295/2002: „(2) In toate cazurile, pentru soluţionarea cererii, judecătorul dispune citarea părţilor, potrivit dispoziţiilor Codului de procedură civilă referitoare la pricinile urgente, pentru explicaţii şi lămuriri, precum şi pentru a stărui în efectuarea plăţii sumei datorate de debitor ori pentru înţelegerea părţilor asupra modalităţilor de plată."

- Art. 6 alin. (1), modificat prin art. I pct. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 142/2002, alin. (2) şi (4), modificat prin art. I pct. 2 din aceeaşi ordonanţă: „(1) Dacă nu a intervenit închiderea dosarului în condiţiile art. 5, judecătorul va examina cererea pe baza actelor depuse, precum şi a explicaţiilor şi lămuririlor părţilor, ce i-au fost prezentate potrivit art. 4. [...];

(2) Când în urma examinării prevăzute la alin. (1), constată că pretenţiile creditorului sunt justificate, judecătorul emite ordonanţa care va conţine somaţia de plată către debitor, precum şi termenul de plată.[...];

(4) Ordonanţa se va înmâna părţii prezente sau se va comunica fiecărei părţi de îndată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire."

- Art. 8 alin. (1) şi (2), în redactarea prevăzută de articolul unic pct. 2 din Legea nr. 295/2002: „(1) Impotriva ordonanţei prevăzute la art. 6 alin. (2) debitorul poate formula cererea în anulare, în termen de 10 zile de la data înmânării sau comunicării acesteia.

(2) Cererea în anulare se soluţionează de către instanţa competentă pentru judecarea fondului cauzei în primă instanţă."

-  Art. 10: „(1) Cel interesat poate face contestaţie la executare, potrivit dispoziţiilor Codului de procedură civilă.

(2) [în redactarea prevăzută de art. I pct. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 142/2002] Prin contestaţia la executare debitorul poate invoca apărări de fond împotriva titlului executoriu, cu excepţia cazului în care a formulat, potrivit art. 8, cerere în anulare împotriva ordonanţei de admitere a cererii creditorului."

In opinia autorului excepţiei, prevederile de lege criticate contravin, în ordinea invocării lor: art. 16 alin. (1) privind egalitatea cetăţenilor în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări; art. 21 alin. (1) şi (2), referitoare la dreptul persoanei de a se adresa justiţiei pentru apărarea drepturilor, libertăţilor şi intereselor legitime, nicio lege neputând îngrădi acest drept; art. 24 alin. (1), potrivit căruia „Dreptul la apărare este garantat"; art. 53 privind „Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi"; art. 44 alin. (1), potrivit căruia dreptul de proprietate şi creanţele asupra statului sunt garantate, conţinutul şi limitele acestora fiind stabilite prin lege; art. 136 alin. (1) şi (5), conform cărora proprietatea este publică şi privată, cea privată fiind inviolabilă, în condiţiile legii organice, şi art. 126 alin. (2) potrivit căruia competenţa instanţelor de judecată şi procedura de judecată sunt stabilite numai prin lege. De asemenea, este invocată încălcarea art. 20 alin. (2) din Constituţie, coroborat cu art. 6 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, care consacră dreptul persoanei la judecarea în mod echitabil, în mod public şi într-un termen rezonabil a cauzei sale, de către o instanţă independentă şi imparţială, instituită de lege.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate ridicată, Curtea reţine următoarele:

I.  Cu privire la Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001, care în opinia autorului excepţiei este neconstituţională în ansamblul său, în esenţă, prin aceea că nu asigură dreptul la un proces echitabil pentru toate părţile, ceea ce contravine art. 6 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, precum şi cu privire la neconstituţionalitatea art. 1 alin. (1), a art. 4 alin. (2), a art. 6 alin. (1), (2) şi (4), a art. 8 alin. (1) şi (2) şi a art. 10 din aceasta, prin raportare la aceleaşi texte din Constituţie şi cu o motivare asemănătoare celor din prezenta cauză, Curtea s-a pronunţat prin numeroase decizii. De exemplu, prin Decizia nr. 348 din 18 septembrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 847 din 27 noiembrie 2003. Respingând excepţia de neconstituţionalitate ridicată, Curtea a reţinut, în esenţă, că: Ordonanţa Guvernului nr. 5/2001 reglementează o procedură specială şi accelerată, derogatorie de la normele procedurii civile, care urmăreşte recuperarea într-un timp cât mai scurt a creanţelor certe, lichide şi exigibile, ce reprezintă obligaţii contractuale de plată a unor sume de bani. Acest caracter special al procedurii a determinat limitarea mijloacelor de probă utilizabile la înscrisuri, în prima fază, completate ulterior cu explicaţiile şi lămuririle date de părţi, limitarea fiind deopotrivă valabilă pentru ambele părţi, în condiţii identice pentru exercitarea dreptului la apărare. Celelalte aspecte ale raporturilor juridice dintre părţi urmează a fi rezolvate conform reglementărilor din dreptul comun. Modul în care instanţele judecătoreşti admit sau resping cererile de probaţiune reprezintă o problemă de aplicare, iar nu de constituţionalitate a textului de lege. Impotriva hotărârii de respingere a cererii în anulare debitorul poate declara recurs, care se judecă conform normelor dreptului comun, iar împotriva titlului executoriu poate formula contestaţie la executare, de asemenea, potrivit normelor Codului de procedură civilă. Totodată, textele de lege criticate conţin norme de procedură asupra cărora legiuitorul este suveran a legifera, evident cu respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale, în temeiul art. 125 alin. (3) din Constituţie, în forma anterioară revizuirii sale, potrivit căruia „Competenţa şi procedura de judecată sunt stabilite de lege".

Tot astfel, cu privire la neconstituţionalitatea ordonanţei în ansamblul său, Curtea s-a pronunţat, de exemplu, prin Decizia nr. 161 din 30 mai 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 448 din 26 iunie 2002, reţinând că aceasta nu contravine exigenţelor dreptului la un proces echitabil.

Intrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenţei amintite, soluţiile şi argumentele ce au stat la baza acestora se menţin şi în cauza de faţă.

II.  Cu privire la neconstituţionalitatea dispoziţiilor pct. 4 ale articolului unic din Legea nr. 295/2002, prin raportare la art. 16 alin. (1), art. 21 alin. (1) şi (2), art. 24 alin. (1) şi art. 53 din Constituţie, de asemenea, Curtea Constituţională s-a mai pronunţat, de exemplu, prin Decizia nr. 397 din 21 octombrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 881 din  11  decembrie 2003, statuând următoarele: Ordonanţa  Guvernului nr. 5/2001 reglementează o procedură specială, simplificată şi accelerată pentru recuperarea creanţelor al căror caracter cert, lichid şi exigibil rezultă din înscrisuri, singurele dovezi care se administrează în cadrul acestei proceduri, în afară de lămuririle şi explicaţiile date de către părţi. Hotărârile pronunţate în cadrul acestei proceduri nu au autoritatea lucrului judecat asupra fondului litigiului. Fiind o procedură specială, derogă sub mai multe aspecte de la regulile procedurale din dreptul comun. Pe de altă parte, în cuprinsul ordonanţei, spre exemplu, în art. 9 alin. (2) sau art. 111 alin. (2), s-a prevăzut expres aplicarea în mod corespunzător a unor dispoziţii ale Codului de procedură civilă acolo unde legiuitorul a considerat că se impune trimiterea directă la aceste prevederi. Cu toate acestea, având în vedere faptul că procedura somaţiei de plată se realizează în cadrul procesului civil, regulile comune ale acestui proces sunt aplicabile chiar şi în lipsa unei dispoziţii exprese în acest sens, deoarece prevederile Codului de procedură civilă reprezintă dreptul comun în această materie.

Aşadar, şi criticile de neconstituţionalitate privind aceste dispoziţii urmează a fi respinse, întrucât, în prezenta cauză, nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenţei Curţii în materie.

Faţă de cele de mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor pct. 4 al articolului unic din Legea nr. 295/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somaţiei de plată, a Ordonanţei Guvernului nr. 5/2001, în ansamblul său, precum şi, în special, a dispoziţiilor art. 1, art. 4 alin. (2), art. 6 alin. (1), (2) şi (4), art. 8 alin. (1) şi (2) şi ale art. 10 din această ordonanţă. Excepţia a fost ridicată de Societatea Comercială „Anteco" - S.R.L. din Bucureşti în Dosarul nr. 25.274/3/2007 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a VI-a comercială.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 4 decembrie 2007.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent şef,

Gabriela Dragomirescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1148/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1148 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1148/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu