Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1000 din 7 iulie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 11 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 32/1999 privind instituirea sistemului de cupoane pentru agricultori în anul 1999, art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul national pentru taranime bazat pe cupoane atribuite gratuit, art. 215 alin. 2 si 5 din Codul penal, precum si art. 377 si art. 378 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 547 din 6 august 2009



Ioan Vida                              - preşedinte

Nicolae Cochinescu              -judecător

Aspazia Cojocaru                  -judecător

Acsinte Gaspar                      -judecător

Petre Lăzăroiu                       -judecător

Puskas Valentin Zoltan         -judecător

Tudorel Toader                     -judecător

Augustin Zegrean                  -judecător

Marinela Mincă                     - procuror

Afrodita Laura Tutunaru       - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999 privind instituirea sistemului de cupoane pentru agricultori în anul 1999, art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul naţional pentru ţărănime bazat pe cupoane atribuite gratuit, art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal, precum şi art. 377 şi art. 378 din Codul de procedură penală, excepţie ridicată de Constantin Cuciureanu în Dosarul nr. 2.942.1/40/2006 al Curţii de Apel Suceava -Secţia civilă.

La apelul nominal se prezintă, pentru autorul excepţiei, apărătorul ales, cu delegaţie la dosar, şi se constată lipsa celorlalte părţi, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Cauza se află în stare de judecată.

Apărătorul ales al autorului excepţiei pune concluzii de admitere a acesteia pentru motivele invocate în notele scrise.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei ca inadmisibilă pentru art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 şi ca neîntemeiată pentru celelalte prevederi.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

Prin Incheierea din 5 februarie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 2.942.1/40/2006, Curtea de Apel Suceava - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999 privind instituirea sistemului de cupoane pentru agricultori în anul 1999, art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul naţional pentru ţărănime bazat pe cupoane atribuite gratuit, art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal, precum şi art. 377 şi art. 378 din Codul de procedură penală, excepţie ridicată de Constantin Cuciureanu în dosarul de mai sus.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că prevederile legale menţionate încalcă dispoziţiile constituţionale ale art. 16, art. 23 alin. (11), art. 24, 44, 45 şi 124, precum şi ale art. 6 paragraful 2 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. Astfel, art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999 şi art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 contravin dreptului de proprietate privată şi libertăţii economice, deoarece „interzic valorificarea cupoanelor primite de agricultori, cupoane care intră evident în patrimoniul acestora şi pe care, în mod normal, aceştia le pot introduce în circuitul civil, pentru a le vinde sau a le valorifica." Totodată, autorul este nemulţumit de faptul că nu au fost anchetaţi şi intermediarii care au cumpărat şi revândut cupoanele agricole.

Articolul 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal contravine dispoziţiilor constituţionale ale art. 24 şi art. 45, deoarece nu se face trimitere expresă la alineatul 1 al aceluiaşi articol, ceea ce poate duce la concluzia că pentru existenţa infracţiunii de înşelăciune nu ar fi necesară îndeplinirea condiţiilor din primul alineat. Totodată, formularea extrem de generală a textului criticat face posibilă încadrarea în infracţiune a oricărui litigiu comercial, fapt ce afectează grav libertatea agenţilor economici.

Cât priveşte art. 377 şi art. 378 din Codul de procedură penală, autorul excepţiei susţine că încalcă dispoziţiile constituţionale ale art. 16, 124 şi art. 23 alin. (11), precum şi ale art. 6 paragraful 2 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, întrucât prin poziţia pe care o conferă procurorului este afectat principiul egalităţii armelor. De asemenea, din modul de redactare a art. 378 din Codul de procedură penală şi cu precădere a alineatelor 1 şi 11 se poate desprinde concluzia că instanţa poate fi îndreptăţită să-l considere pe inculpat a priori vinovat.

Curtea de Apel Suceava - Secţia penală opinează că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstitu­ţionalitate.

Avocatul Poporului consideră că excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999, art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal şi art. 377 şi art. 378 din Codul de procedură penală este neîntemeiată. Cât priveşte excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999, Avocatul Poporului arată că excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă, întrucât prevederile legale criticate au fost abrogate.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susţinerile autorului prin apărătorul ales, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2,3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999 privind instituirea sistemului de cupoane pentru agricultori în anul 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 30 ianuarie 1999, art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul naţional pentru ţărănime bazat pe cupoane atribuite gratuit, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 650 din 30 decembrie 1999, art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal - Inşelăciunea, precum şi art. 377 cu denumirea marginală Ordinea în care se dă cuvântul şi art. 378 cu denumirea marginală Judecarea apelului, ambele din Codul de procedură penală, care au următorul conţinut:

Art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999: „Vânzarea-cumpărarea cupoanelor pentru agricultori este interzisă."

Art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 potrivit căruia „Cupoanele pot fi utilizate ca mijloc de plată pentru procurarea de materiale şi servicii numai în cadrul tranzacţiilor comerciale directe dintre beneficiarii de cupoane şi furnizorii producători şi/sau distribuitorii autorizaţi ai acestora" a fost abrogat prin articolul unic din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului   nr.  22/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 19 februarie 2001, aprobată prin Legea nr. 305/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 12 iunie 2001.

Art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal: „(2) Inşelăciunea săvârşită prin folosire de nume sau calităţi mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani. Dacă mijlocul fraudulos constituie prin el însuşi o infracţiune, se aplică regulile privind concursul de infracţiuni. [...]

(5) Inşelăciunea care a avut consecinţe deosebit de grave se pedepseşte cu închisoare de la 10 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi."

Art. 377 din Codul de procedură penală:

(1) „Dacă la termenul fixat apelul este în stare de judecată, preşedintele completului dă cuvântul apelantului, apoi intimatului şi în urmă procurorului. Dacă între apelurile declarate se află şi apelul procurorului, primul cuvânt îl are acesta.

(2) In cazul în care procurorul sau părţile invocă necesitatea administrării de noi probe, trebuie să indice probele şi mijloacele de probă cu ajutorul cărora pot fi obţinute. Dispoziţiile art. 67 se aplică în mod corespunzător.

(3) Procurorul şi părţile au dreptul la replică cu privire la chestiunile noi ivite cu ocazia dezbaterilor.

(4) Inculpatul are cel din urmă cuvântul." Art. 378 din Codul de procedură penală:

„(1) Instanţa verifică hotărârea atacată pe baza lucrărilor şi a materialului din dosarul cauzei, precum şi a oricăror probe noi, administrate în faţa instanţei de apel.

(11) Cu ocazia judecării apelului, instanţa este obligată să procedeze la ascultarea inculpatului prezent, potrivit dispoziţiilor cuprinse în Partea specială, titlul II, capitolul II, atunci când acesta nu a fost ascultat la instanţa de fond, precum şi atunci când instanţa de fond nu a pronunţat împotriva inculpatului o hotărâre de condamnare.

(2) In vederea soluţionării apelului, instanţa poate da o noua apreciere probelor administrate în faţa primei instanţe.

(3) Instanţa este obligată să se pronunţe asupra tuturor motivelor de apel invocate."

1. Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că în ce priveşte contrarietatea dispoziţiilor art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal cu dreptul la apărare şi accesul liber la o activitate economică, aceasta este contrasă, pe de o parte, din argumente referitoare la inexistenţa unei reglementări exprese de trimitere la alin. 1 al aceluiaşi articol şi, pe de altă parte, din raţiuni ce ţin de interpretarea şi aplicarea legii, deoarece ar fi posibilă existenţa infracţiunilor prevăzute de alin. 2 sau 5, fără îndeplinirea condiţiilor premisă din alin. 1, în special a celor ce vizează inducerea sau menţinerea în eroare cu scopul de a obţine un folos material injust. Or, aspectele legate de teoria dreptului substanţial referitoare la interpretarea şi aplicarea legii excedează competenţei Curţii Constituţionale, care, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, „se pronunţă numai asupra constituţionalităţii actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile legale supuse controlului."

Prin urmare, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal urmează a fi respinsă ca inadmisibilă.

2. Cât priveşte excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 Curtea constată că acestea au fost abrogate prin articolul unic din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 19 februarie 2001, aprobată prin Legea nr. 305/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 12 iunie 2001. Aşa fiind, şi această excepţie urmează a fi respinsă ca inadmisibilă, deoarece, potrivit art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată, aceasta „decide asupra excepţiilor ridicate în faţa instanţelor judecătoreşti sau de arbitraj comercial privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţă în vigoare, care are legătură cu soluţionarea cauzei în orice fază a litigiului şi oricare ar fi obiectul acestuia."

3. Referitor la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999 potrivit cărora este interzisă vânzarea-cumpărarea cupoanelor pentru agricultori, Curtea constată că autorul excepţiei îşi fundamentează critica pe aspecte legate de modul de instrumentare a cauzei în care a fost cercetat, fiind nemulţumit, între altele, de faptul că nu au fost cercetaţi pentru comercializare ilegală a cupoanelor şi alţi „bişniţari". Or, aceste aspecte nu ţin de compatibilitatea prevederilor legale cu dispoziţiile constituţionale invocate, planul de anchetă urmat de organul de urmărire penală neputând fi invocat ca un fine de neconstituţionalitate.

4. In sfârşit, Curtea constată că prin Decizia nr. 438 din 15 aprilie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 8 mai 2008, Curtea Constituţională a respins ca neîntemeiată excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 378 alin. 11 din Codul de procedură penală, reţinând în esenţă că instanţa verifică hotărârea atacată nu numai pe baza materialului existent, ci şi a oricăror noi probe administrate în faţa sa, printre acestea regăsindu-se şi declaraţia inculpatului. Aşa fiind, prevederile legale criticate satisfac pe deplin exigenţele constituţionale referitoare la dreptul la un proces echitabil. In plus, potrivit art. 371 alin. 2 din Codul de procedură penală, în cadrul limitelor sale referitoare la efectele devolutiv şi extensiv guvernate de principiul non reformatio in pejus, instanţa de apel este obligată să examineze cauza sub toate aspectele de fapt şi de drept, asigurând astfel părţilor suficiente garanţii procesuale în deplin acord cu dreptul la un proces echitabil.

Distinct de argumentele deciziei mai sus menţionate, care îşi păstrează valabilitatea şi în prezenta cauză inclusiv pentru art. 377 din Codul de procedură penală, Curtea mai constată că, potrivit art. 70 alin. 2 din Codul de procedură penală, inculpatul are libertatea de a nu da nicio declaraţie, iar în cazul în care consimte să o facă, precizările sale nu constituie ipso facto o declaraţie de culpabilitate, întrucât aceasta, ca de altfel toate mijloacele de probă din procesul penal, are drept scop aflarea adevărului şi poate fundamenta o decizie de condamnare numai în măsura în care se coroborează cu alte fapte sau împrejurări ce rezultă din ansamblul tuturor probelor existente într-o cauză. Aşa fiind, prevederile legale criticate satisfac pe deplin exigenţele constituţionale referitoare la art. 23 alin. (11) şi nici nu se aplică discriminatoriu, deoarece toţi inculpaţii aflaţi în cel puţin una dintre cele două situaţii juridice circumscrise de text beneficiază de acelaşi tratament, neputând fi pus semnul egalităţii între inculpaţii neaudiaţi sau achitaţi de instanţa de fond, pe de o parte, şi cei audiaţi sau condamnaţi de prima instanţă, pe de altă parte.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

1. Respinge ca inadmisibilă excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1999 privind instituirea sistemului de cupoane pentru agricultori în anul 1999, art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul naţional pentru ţărănime bazat pe cupoane atribuite gratuit şi art. 215 alin. 2 şi 5 din Codul penal, excepţie ridicată de Constantin Cuciureanu în Dosarul nr. 2.942.1/40/2006 al Curţii de Apel Suceava - Secţia civilă.

2. Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 377 şi art. 378 din Codul de procedură penală, excepţie ridicată de acelaşi autor în acelaşi dosar.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 7 iulie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Afrodita Laura Tutunaru


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1000/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1000 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1000/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu