Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 10 din 22 ianuarie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, aprobata si modificata prin Legea nr. 118/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 127 din 18 februarie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Doina Suliman         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, aprobata si modificata prin Legea nr. 118/2001, exceptie ridicata de Corpul Gardienilor Publici Galati in Dosarul nr. 4.098/2000 al Tribunalului Galati - Sectia civila.
    La apelul nominal raspunde partea Sergiu Viorel Ionescu, lipsind autorul exceptiei, Corpul Gardienilor Publici Galati, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Sergiu Viorel Ionescu, considerand ca dispozitiile ordonantei criticate nu contravin prevederilor constitutionale, solicita respingerea exceptiei ca neintemeiata.
    Reprezentantul Ministerului Public arata ca prin dispozitiile art. I pct. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 a fost introdus alin. 1^1 la art. 17 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, Curtea Constitutionala constatand, potrivit Deciziei nr. 322 din 20 noiembrie 2001, ca aceste dispozitii sunt neconstitutionale. In aceste conditii se apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 a devenit inadmisibila. In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a celorlalte dispozitii ale ordonantei se considera, avand in vedere jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale, ca aceasta este neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 7 decembrie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 4.098/2000, Tribunalul Galati - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, exceptie ridicata de Corpul Gardienilor Publici Galati intr-un litigiu al carui obiect il constituie contestatia in anulare formulata impotriva unei decizii civile in contradictoriu cu Sergiu Viorel Ionescu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile ordonantei criticate sunt contrare art. 72 alin. (3) lit. h) si art. 114 alin. (4) din Constitutie. In acest sens se arata, pe de o parte, ca prevederile constitutionale invocate, "reglementand institutia delegarii legislative, exclud de la delegare domeniile care fac obiectul legilor organice", iar pe de alta parte, ca "la data emiterii ordonantei nu exista nici o stare de urgenta".
    Instanta de judecata, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia ridicata este fondata, dat fiind ca ordonanta contestata "contravine art. 72 alin. (3) lit. h) din Constitutie, ce se refera la legile organice, cat si art. 114 alin. (1), potrivit caruia Parlamentul poate adopta o lege speciala de abilitare a Guvernului de a emite ordonante in domenii ce nu fac obiectul legilor organice. Pe de alta parte, neinvocandu-se in preambulul Ordonantei de urgenta nr. 179/1999 nici un caz exceptional in adoptarea reglementarii, s-au incalcat si dispozitiile art. 114 alin. (4) din Constitutie".
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, considerand ca "ordonantele de urgenta pot fi emise si in materii rezervate legilor organice, asa cum rezulta si din prevederile art. 114 din Constitutie", propune respingerea exceptiei de neconstitutionalitate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, avand in vedere jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale, considera ca exceptia este neintemeiata.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

   CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor si al Guvernului, raportul intocmit in cauza de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 559 din 17 noiembrie 1999), ordonanta aprobata si modificata prin Legea nr. 118/2001 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 162 din 30 martie 2001).
    Autorul exceptiei sustine ca sunt incalcate prevederile constitutionale ale art. 72 alin. (3) lit. h) si ale art. 114 alin. (4), prin aceea ca, pe de o parte, prin ordonanta Guvernul legifereaza in domeniul organizarii judecatoresti, care tine de obiectul legii organice, iar pe de alta parte, ca adoptarea unei ordonante de urgenta presupune prezenta unei situatii exceptionale, ceea ce in cazul de fata, dupa opinia autorului exceptiei, nu a existat.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca nu poate fi primita nici una dintre criticile de neconstitutionalitate formulate.
    I. In primul rand Curtea observa ca, desi exceptia de neconstitutionalitate priveste Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999, este evident ca ea are ca obiect de fapt prevederile Legii nr. 92/1992 introduse prin aceasta ordonanta. Astfel Curtea constata ca prin dispozitiile art. I pct. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 la art. 17 din Legea nr. 92/1992 dupa alin. 1 a fost introdus alin. 1^1. Acest text de lege stabileste ca in cauzele privind conflictele de munca si litigiile de munca hotararile se iau cu majoritatea membrilor completului format dintr-un judecator si doi asistenti judiciari.
    Prin Decizia nr. 322 din 20 noiembrie 2001 Curtea Constitutionala, solutionand exceptia de neconstitutionalitate a art. 17 alin. 1^1 din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (dispozitii introduse prin art. I pct. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999), a statuat ca acestea sunt neconstitutionale. S-a retinut ca aceste dispozitii legale contravin art. 1 alin. (3), art. 51, 123, 124 si 125 din Constitutia Romaniei. In aceste conditii, in cauza sunt aplicabile dispozitiile art. 23 alin. (3) teza a doua din Legea nr. 47/1992, republicata, care prevad ca "Nu pot face obiectul exceptiei [...] prevederile constatate ca fiind neconstitutionale printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale". Prin urmare, retinand ca acest caz de inadmisibilitate a intervenit dupa sesizarea Curtii, exceptia de neconstitutionalitate a art. I pct. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 va fi respinsa ca devenita inadmisibila.
    II. In legatura cu sustinerea potrivit careia ordonanta de urgenta criticata nu putea modifica dispozitiile unei legi organice, si anume Legea nr. 92/1992, Curtea constata ca aceasta este nejustificata. In jurisprudenta sa, concretizata in numeroase decizii (de exemplu, Decizia nr. 34 din 17 februarie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 88 din 25 februarie 1998, si Decizia nr. 15 din 25 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000), Curtea Constitutionala a statuat ca dispozitiile art. 114 din Constitutie nu prevad interdictia de a se emite ordonante de urgenta in domeniul legilor organice, limitarea prevazuta pentru ordonantele emise in baza legii de abilitare nefiind aplicabila in cazul ordonantelor de urgenta.
    Nu poate fi primita nici critica potrivit careia "la data emiterii ordonantei nu exista nici o stare de urgenta", iar in preambulul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 nu se precizeaza cazul exceptional care a determinat emiterea acesteia.
    Curtea Constitutionala a retinut in numeroase decizii (de exemplu, Decizia nr. 83 din 19 mai 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 211 din 8 iunie 1998) faptul ca existenta cazului exceptional trebuie justificata de catre Guvern cu ocazia adoptarii ordonantei de urgenta.
    Deoarece, sub aceste aspecte, in cauza de fata nu au intervenit elemente noi care sa justifice reconsiderarea jurisprudentei in materie a Curtii Constitutionale, exceptia urmeaza sa fie respinsa ca neintemeiata.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, aprobata si modificata prin Legea nr. 118/2001, in ceea ce priveste dispozitiile alin. 1^1 introdus la art. 17 din Legea nr. 92/1992, republicata, exceptie ridicata de Corpul Gardienilor Publici Galati in Dosarul nr. 4.098/2000 al Tribunalului Galati - Sectia civila.
    2. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a celorlalte dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, aprobata si modificata prin Legea nr. 118/2001, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 ianuarie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Doina Suliman



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 10/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 10 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 10/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu