Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1 din  7 ianuarie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, astfel cum a fost modificat si completat prin art. I pct. 25 din Legea nr. 597/2002

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 75 din 29 ianuarie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Mihai Paul Cotta      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, astfel cum a fost modificat si completat prin art. I pct. 25 din Legea nr. 597/2002, exceptie ridicata de Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti in Dosarul nr. 5.615/2000 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 11 decembrie 2003, in prezenta partilor: Banca Internationala a Religiilor prin lichidator S.C. Reconversie si Valorificare Active - S.A. (Moore Stephens SA), prin avocat; Banca Internationala a Religiilor reprezentata de Pana Ion, prin avocat; Banca Internationala a Religiilor reprezentata de consiliul de administratie, prin avocat; Banca Nationala a Romaniei, prin consilier juridic; Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, prin consilier juridic. A lipsit Camera de Comert si Industrie a Romaniei, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita. Dezbaterile au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la 17 decembrie 2003 si, apoi, la 7 ianuarie 2004.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 11 aprilie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 5.615/2000, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 25 alin. 2 din Legea nr. 597/2002 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, exceptie ridicata de Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, reprezentantul Ministerului Public arata, in sedinta din 7 aprilie 2003, asa cum rezulta din incheierea instantei, ca "viciile de neconstitutionalitate ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 referitoare la incalcarea art. 114 alin. (4) si art. 107 alin. (4) din Constitutie au fost in mod automat si efectiv preluate de dispozitiile art. 2 al art. III pct. 25 din Legea nr. 597/2002, astfel incat si ele sunt neconstitutionale". Totodata se considera ca "textul vizat de exceptia de neconstitutionalitate ar trebui completat astfel incat sa se excluda posibilitatea retroactivarii unei ordonante lovite de vicii de neconstitutionalitate".
    De asemenea, in memoriul depus la instanta la 7 martie 2003, autorul exceptiei arata, pe larg, ca "la data de 29 octombrie 2002, prin Legea nr. 596/2002, Parlamentul a respins, iar prin Legea nr. 597/2002 a abrogat Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, act normativ care a stat la baza declansarii procedurii de faliment a Bancii Internationale a Religiilor". Prin alin. 2 al art. III pct. 25 din Legea nr. 597/2002, se arata in continuare, "se precizeaza <<Procedurile falimentului declansate in baza prevederilor Legii nr. 83/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi continuate in conformitate cu prevederile legii mentionate, valabile la momentul darii hotararii de deschidere a procedurii>>. Data hotararii declansarii falimentului Bancii Internationale a Religiilor este 10 iulie 2000, data la care era in vigoare Legea nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999".
    Referitor la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, se sustine ca aceasta "este lovita de vicii de neconstitutionalitate, deoarece a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei la data de 19 noiembrie 1999 - depusa la Parlament spre aprobare la 22 noiembrie 1999, incalcandu-se prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei.
    Pe de alta parte, potrivit art. 107 alin. (4) din Constitutie, ordonantele se semneaza de primul-ministru si se contrasemneaza de ministrii care au obligatia punerii lor in executare.
    Semnarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 doar de primul-ministru constituie, astfel, un alt viciu de neconstitutionalitate al ordonantei.
    Aceste vicii de neconstitutionalitate au fost in mod automat si efectiv preluate de catre dispozitiile alin. 2 art. III pct. 25 din Legea nr. 597/2002, astfel incat aceste dispozitii sunt lovite si ele de vicii de neconstitutionalitate".
    In final, autorul exceptiei considera ca "textul de mai sus trebuie completat astfel incat sa se excluda posibilitatea ultraactivarii legii care instituie procedura falimentului, care, desi valabila la momentul darii hotararii de deschidere a procedurii, este susceptibila de vicii de natura celor invocate in legatura cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 care completeaza Legea nr. 83/1992".
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala opineaza ca exceptia este neintemeiata pentru urmatoarele considerente: "Textul criticat pentru neconstitutionalitate este o norma de procedura, care indica legea aplicabila in cazul continuarii procedurilor falimentului, deschise in baza Legii nr. 93/1998, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Exceptia invocata antameaza o problema de aplicare a legii si de interpretare a acesteia, problema care, conform art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, nu poate fi rezolvata de Curtea Constitutionala.
    Este importanta distinctia intre solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate, care este in competenta Curtii Constitutionale, si rezolvarea problemei aparute in interpretarea si aplicarea legii, care este de competenta instantei judecatoresti.
    Exceptia de neconstitutionalitate nu vizeaza Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, ci textul prin intermediul caruia aceasta ordonanta, respinsa si abrogata, ultraactiveaza.
    Aceasta solutie de exceptie de la principiul aplicarii imediate a legii noi este expresia vointei legiuitorului si nu incalca in mod direct nici un text din Constitutie.
    Mai mult, in textul ce face obiectul exceptiei de neconstitutionalitate nu se face referire expresa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, iar faptul ca aceasta ordonanta ar ultraactiva s-a dedus pe cale de interpretare".
    In concluzie, arata instanta, "fata de motivarea autorului exceptiei conform cu care viciile de neconstitutionalitate ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 privind incalcarea art. 107 alin. (4) si art. 114 alin. (4) din Constitutie au fost preluate de art. III alin. 2 pct. 25 din Legea nr. 597/2002", se apreciaza ca "exceptia este neintemeiata, intrucat aceste vicii se refera la procedura de adoptare a acestui act normativ, iar nu la continutul sau. Pretinsele vicii de neconstitutionalitate au fost acoperite prin respingerea si abrogarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, iar solutia ca aceasta ordonanta sa se aplice in continuare procedurilor deschise in perioada cat era in vigoare este o problema de vointa legislativa, care excede controlului de constitutionalitate".
    In legatura cu sustinerea autorului exceptiei in sensul ca "textul ce face obiectul exceptiei ar trebui completat, pentru a se exclude posibilitatea ultraactivarii unei ordonante lovite de vicii de neconstitutionalitate", instanta, referindu-se la jurisprudenta Curtii Constitutionale, arata ca aceasta Curte "a stabilit ca nu este competenta de a se substitui legiuitorului cu prilejul rezolvarii unei exceptii de neconstitutionalitate al carei obiect priveste lacune legislative ori in cazul unor reglementari legale despre care se pretinde ca ar fi incomplete ori nesatisfacator redactate".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere comunicat Curtii Constitutionale, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In argumentarea acestui punct de vedere, Guvernul, dupa ce subliniaza ca "in mod judicios" instanta de fond a stabilit ca "textul criticat este cel al art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001", considera, "asemenea instantei de fond, ca exceptia de neconstitutionalitate nu vizeaza Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, ci textul prin intermediul caruia aceasta ordonanta, abrogata si respinsa, ultraactiveaza".
    In acest context, Guvernul apreciaza ca "ultraactivitatea unor dispozitii legale, care reprezinta o exceptie de la principiul aplicarii imediate a legii noi, reprezinta vointa legiuitorului si nu incalca nici un text din Constitutie". In acest sens, Guvernul opineaza "ca dispozitiile constitutionale statuand principiul neretroactivitatii legii nu se pot raporta si la ultraactivitatea legii, intrucat acestea sunt de stricta interpretare si aplicare".
    In ceea ce priveste motivele invocate ca generand vicii de neconstitutionalitate, vizand procedura de adoptare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, Guvernul considera ca "acestea sunt neintemeiate". Astfel, arata Guvernul, "este adevarat ca ordonanta de urgenta in discutie a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei anterior depunerii sale la Parlament, insa aceasta nu reprezinta un temei de neconstitutionalitate. Art. 114 alin. (4) din Constitutie dispune doar ca ordonantele de urgenta emise de Guvern intra in vigoare numai dupa depunerea acestora la Parlament. Prin urmare, in cazul de fata, intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 a avut loc nu la data publicarii, ci la data depunerii sale la Parlament".
    In ceea ce priveste "critica intemeiata pe prevederile art. 107 alin. (4) din Constitutie vizand lipsa, la finalul textului ordonantei de urgenta, a contrasemnaturii ministrilor autorizati cu punerea in aplicare a acesteia", Guvernul arata "ca aceasta este neintemeiata intrucat actul este contrasemnat de cei trei conducatori ai autoritatilor administratiei centrale imputerniciti cu punerea sa in aplicare".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile partilor prezente si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat de catre autorul exceptiei, il constituie dispozitiile art. III alin. 2 pct. 25 din Legea nr. 597/2002 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor. Instanta de judecata a identificat obiectul exceptiei ca fiind art. I pct. 25 alin. 2 din Legea nr. 597/2002.
    Examinand textul de lege criticat, Curtea observa ca, in realitate, pct. 25 al art. I din Legea nr. 597/2002 nu are decat un singur alineat, care reda noul cuprins al art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001, stabilit in urma modificarii si completarii acestei ordonante de urgenta prin legea de aprobare. Acest din urma text contine doua alineate cu dispozitii tranzitorii, dintre care cel de-al doilea constituie, in realitate, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate. Dispozitiile criticate, cele ale art. III alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138 din 18 octombrie 2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 671 din 24 octombrie 2001, astfel cum au fost modificate si completate prin dispozitiile art. I pct. 25 din Legea nr. 597 din 29 octombrie 2002 de aprobare a acestei ordonante de urgenta, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 827 din 18 noiembrie 2002, au urmatorul cuprins: "Procedurile falimentului declansate in baza prevederilor Legii nr. 83/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi continuate in conformitate cu prevederile legii mentionate, valabile la momentul darii hotararii de deschidere a procedurii."
    Din analiza exceptiei rezulta ca autorul exceptiei, desi critica pentru neconstitutionalitate in mod direct, expressis verbis, dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001, astfel cum a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 597/2002, isi motiveaza aceasta critica prin mijlocirea unor motive de neconstitutionalitate referitoare la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, care, la data ridicarii exceptiei de neconstitutionalitate, era respinsa prin Legea nr. 596 din 29 octombrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 827 din 18 noiembrie 2002, si abrogata prin Legea nr. 597 din aceeasi zi, publicata in acelasi numar al Monitorului Oficial al Romaniei, Partea I.
    O prima exceptie de neconstitutionalitate, care a vizat direct si exclusiv Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, a fost respinsa ca inadmisibila de instanta de judecata la 17 februarie 2003.
    In cauza de fata, motivele de neconstitutionalitate sunt de natura extrinseca, referindu-se exclusiv la nerespectarea unor conditii constitutionale privind emiterea si intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, prevazute de art. 107 alin. (4) si art. 114 alin. (4) din Constitutie.
    Textele constitutionale invocate aveau, la data emiterii ordonantei, anterior revizuirii si republicarii Constitutiei, urmatorul cuprins:
    - art. 107 alin. (4): "Hotararile si ordonantele adoptate de Guvern se semneaza de primul-ministru, se contrasemneaza de ministrii care au obligatia punerii lor in executare si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei. Nepublicarea atrage inexistenta hotararii sau a ordonantei. Hotararile care au caracter militar se comunica numai institutiilor interesate.";
    - art. 114 alin. (4): "In cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Acestea intra in vigoare numai dupa depunerea lor spre aprobare la Parlament. Daca Parlamentul nu se afla in sesiune, el se convoaca in mod obligatoriu."
    In concret, autorul exceptiei arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 "este lovita de vicii de neconstitutionalitate, deoarece a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei la data de 19 noiembrie 1999 si depusa la Parlament spre aprobare la 22 noiembrie 1999", iar pe de alta parte, "semnarea Ordonantei de urgenta nr. 186/1999 doar de primul-ministru constituie astfel un alt viciu de neconstitutionalitate".
    Legatura pe care o face autorul exceptiei intre dispozitia legala criticata expressis verbis pentru neconstitutionalitate si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 este exprimata in formularea ca viciile de neconstitutionalitate ale acesteia "au fost in mod automat si efectiv preluate de catre dispozitiile alin. 2 art. III pct. 25 din Legea nr. 597/2002".
    Examinand critica de neconstitutionalitate, Curtea constata ca aceasta nu poate fi primita.
    In cauza, dispozitiile art. III alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001, astfel cum au fost modificate si completate prin Legea nr. 597/2002 pentru aprobarea sa, au un caracter tranzitoriu, rezolvand un conflict de legi in timp. Textul stabileste ca "Procedurile falimentului declansate in baza prevederilor Legii nr. 83/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi continuate in conformitate cu prevederile legii mentionate, valabile la momentul darii hotararii de deschidere a procedurii".
    In formularea data de textul respectiv, legiuitorul din anul 2002 se abate de la principiul aplicarii imediate a legii noi, hotarand, cu titlu tranzitoriu, ca situatiile juridice pendinte sa ramana guvernate de prevederile legale abrogate, sub imperiul carora a fost data hotararea de deschidere a procedurii falimentului, fara ca aceasta sa aiba semnificatia repunerii in vigoare a normelor abrogate.
    Procedeul folosit de Parlament, prin vointa expresa a legii noi, care il scuteste pe legiuitor sa reproduca normele aplicabile cazurilor pendinte, nu contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 125 alin. (3), devenit dupa revizuirea si republicarea Constitutiei art. 126 alin. (2), potrivit carora "Competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege".
    Singura restrictie constitutionala in materia succesiunii legilor, respectata insa de legiuitor in cauza, o constituie principiul neretroactivitatii, consacrat de art. 15 alin. (2) din Constitutie, care "se justifica prin faptul ca asigura in conditii mai bune securitatea juridica si increderea cetatenilor in sistemul de drept, precum si datorita faptului ca blocheaza nesocotirea separatiei dintre puterea legislativa, pe de o parte, si puterea judecatoreasca sau cea executiva, pe de alta parte" (a se vedea Decizia Curtii Constitutionale nr. 9/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 326/1994).
    Curtea constata, de asemenea, ca nu este intemeiata sustinerea potrivit careia dispozitia tranzitorie criticata ar fi preluat "in mod automat si efectiv" "viciile de neconstitutionalitate" ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, intrucat acestea vizeaza in exclusivitate nerespectarea unor conditii de emitere si intrare in vigoare a ordonantei de urgenta, deci neconstitutionalitatea extrinseca (externa) a acesteia, iar nu continutul normelor la care se refera legiuitorul.
    Solicitarea autorului exceptiei de a se exercita un control extrinsec (privind respectarea conditiilor constitutionale de emitere a unui act normativ) nu poate fi realizata, intrucat, chiar daca ar fi existat o incalcare a procedurilor constitutionale de emitere a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, aceasta a fost "asanata" prin actiunea Parlamentului de respingere si apoi de abrogare, prin lege, a respectivului act normativ.
    Astfel, neconstitutionalitatea de natura extrinseca a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 186/1999 nu poate fi opusa textului criticat, introdus prin art. I pct. 25 din Legea nr. 597/2002, lege supusa cu totul altor conditii de adoptare si intrare in vigoare decat cele ale ordonantei de urgenta ce fusese respinsa si abrogata anterior ridicarii exceptiei.
    Sustinerea autorului exceptiei ca textul criticat pentru neconstitutionalitate ar trebui "completat astfel incat sa excluda posibilitatea ultraactivarii legii care instituie procedura falimentului, care, desi valabila in momentul darii hotararii de deschidere a procedurii, este susceptibila de vicii de natura celor invocate in legatura cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 186/1999, care completeaza Legea nr. 83/1998", nu poate fi primita intrucat astfel Curtea s-ar transforma in legislator pozitiv, substituindu-se Parlamentului, ceea ce nu este posibil. Potrivit dispozitiilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, "Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra problemelor de drept, fara a putea modifica sau completa prevederea legala supusa controlului".
    In legatura cu sustinerea, facuta cu prilejul dezbaterilor in fata Curtii Constitutionale (si in notele scrise depuse de una din parti), in sensul ca "Ordonanta de urgenta a Guvernului (respinsa si abrogata de Parlament) este insa, deopotriva, lovita si de nulitate", Curtea observa ca in Constitutie nu este prevazuta sanctiunea nulitatii pentru actele normative, care, de altfel, ar presupune efecte retroactive, interzise de art. 15 alin. (2) din Constitutie, precum si de art. 147 alin. (4) din Constitutie, care stabileste ca deciziile Curtii Constitutionale "au putere numai pentru viitor".
    De altfel, autoritatea legiuitoare competenta sa exercite controlul parlamentar asupra ordonantelor Guvernului, in virtutea prerogativelor sale, a respins si a abrogat ordonanta in cauza prin doua legi succesive.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, astfel cum a fost modificat si completat prin art. I pct. 25 din Legea nr. 597/2002, exceptie ridicata de Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti in Dosarul nr. 5.615/2000 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 7 ianuarie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihai Paul Cotta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu